Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 De sier at jeg må finner meg ekstra jobb, men det er ikke lett her jeg bor. Kjenner ikke mange her heller unntatt en, men kan ikke spørre henne heller siden hun har hjulpet meg masse og jeg har lånt mye av henne. Ikke har jeg ting og selger heller. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 90647...800
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Hva trenger du hjelp til og hva er det du ikke får? Anonymous poster hash: 7f0ac...23c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 sosial stødnad? Muligens må du flytte for ny jobb. Anonymous poster hash: a47c0...cef
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Her får jeg heller ikke hjelp. Mannen er arbeidsledig og det viste seg å være klin umulig for ham å få jobb. Men siden vi er gift, er jeg pliktig til å forsørge ham sier NAV. Hvis vi skal få det til å gå rundt økonomisk med 4 barn og en mann uten jobb sier de at vi må selge huset og bilen. Bo på gata og gå 20 km til skole og jobb? God ide! Anonymous poster hash: 8c6f5...61a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Her får jeg heller ikke hjelp. Mannen er arbeidsledig og det viste seg å være klin umulig for ham å få jobb. Men siden vi er gift, er jeg pliktig til å forsørge ham sier NAV. Hvis vi skal få det til å gå rundt økonomisk med 4 barn og en mann uten jobb sier de at vi må selge huset og bilen. Bo på gata og gå 20 km til skole og jobb? God ide! Anonymous poster hash: 8c6f5...61a Ja... Eller flytte til et sted der mannen kan få seg jobb...? Anonymous poster hash: 8f951...e3d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Har veldig vanskelig økonomisk akkurat nå pga for mye utgifter, og jeg kan ikke flytte nå fordi vi flyttet hit for ca 3 år siden. Flyttet hit pga jobb, men den jobben jeg har nå går det litt dårlig med og jeg får ikke jobbe noe ekstra selvom jeg vil det. Har prøvd og sett etter ekstra jobber, men det er veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 90647...800
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 Skal ha! Skal ha! Anonymous poster hash: 4d137...499
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Har veldig vanskelig økonomisk akkurat nå pga for mye utgifter, og jeg kan ikke flytte nå fordi vi flyttet hit for ca 3 år siden. Flyttet hit pga jobb, men den jobben jeg har nå går det litt dårlig med og jeg får ikke jobbe noe ekstra selvom jeg vil det. Har prøvd og sett etter ekstra jobber, men det er veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 90647...800 Be om økonomisk veiledning hos nav, da vil du få hjelp til å sette opp budsjett så du får forvaltet inntekten din riktig. Når du sier "for mye utgifter" men ikke får hjelp av nav vurderer de nok utgiftene dine for unødvendige og derfor må du jobbe ekstra om du vil unne deg sånt? Har du prøvd å sette opp lapper på butikken, postkassestativet o.l? Du kan faktisk tjene en god slump penger skattefritt ved å gjøre tjener for folk, måke snø, vaske, ta inn post, lufte hunder, male terassen osv osv. Da mannen min ble arbeidsledig pga nedskjæringer på jobben hans gjorde han flere slike jobber for folk, malte huset for en nabo, polerte båten for en kompis, kjørte et par hengerlass med hageavfall til fyllingen for en annen kompis osv. Tror det er 4000 kr du kan tjene fra hver person uten å betale skatt av det. Anonymous poster hash: 7f0ac...23c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Har veldig vanskelig økonomisk akkurat nå pga for mye utgifter, og jeg kan ikke flytte nå fordi vi flyttet hit for ca 3 år siden. Flyttet hit pga jobb, men den jobben jeg har nå går det litt dårlig med og jeg får ikke jobbe noe ekstra selvom jeg vil det. Har prøvd og sett etter ekstra jobber, men det er veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 90647...800 Be om økonomisk veiledning hos nav, da vil du få hjelp til å sette opp budsjett så du får forvaltet inntekten din riktig. Når du sier "for mye utgifter" men ikke får hjelp av nav vurderer de nok utgiftene dine for unødvendige og derfor må du jobbe ekstra om du vil unne deg sånt? Har du prøvd å sette opp lapper på butikken, postkassestativet o.l? Du kan faktisk tjene en god slump penger skattefritt ved å gjøre tjener for folk, måke snø, vaske, ta inn post, lufte hunder, male terassen osv osv. Da mannen min ble arbeidsledig pga nedskjæringer på jobben hans gjorde han flere slike jobber for folk, malte huset for en nabo, polerte båten for en kompis, kjørte et par hengerlass med hageavfall til fyllingen for en annen kompis osv. Tror det er 4000 kr du kan tjene fra hver person uten å betale skatt av det. Anonymous poster hash: 7f0ac...23c Jeg har sett over budsjettet, og ja det er ting som jeg "må" ha som nav ser det som unødvendig. Det er forsikring, Internett og bil. Bil må jeg ha her. Siden kollektivet her er dårlig, forsikring trenger jeg også, det samme gjelder Internett. Jeg var så dum som tok opp kreditt lån også fordi jeg var redd for å gå til nav for å spørre om hjelp, så det er den som på en måte spiser opp inntekten min. Anonymous poster hash: 90647...800
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Eier dere hus selv? Da kan dere be om å få avdragsfritt for en periode. Anonymous poster hash: 34465...017
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 Her får jeg heller ikke hjelp. Mannen er arbeidsledig og det viste seg å være klin umulig for ham å få jobb. Men siden vi er gift, er jeg pliktig til å forsørge ham sier NAV. Hvis vi skal få det til å gå rundt økonomisk med 4 barn og en mann uten jobb sier de at vi må selge huset og bilen. Bo på gata og gå 20 km til skole og jobb? God ide! Anonymous poster hash: 8c6f5...61a Ja... Eller flytte til et sted der mannen kan få seg jobb...? Anonymous poster hash: 8f951...e3d Men da må jeg si opp min jobb. Da er det jo tilbake til utgangspunktet? Anonymous poster hash: 8c6f5...61a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Har veldig vanskelig økonomisk akkurat nå pga for mye utgifter, og jeg kan ikke flytte nå fordi vi flyttet hit for ca 3 år siden. Flyttet hit pga jobb, men den jobben jeg har nå går det litt dårlig med og jeg får ikke jobbe noe ekstra selvom jeg vil det. Har prøvd og sett etter ekstra jobber, men det er veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 90647...800 Be om økonomisk veiledning hos nav, da vil du få hjelp til å sette opp budsjett så du får forvaltet inntekten din riktig. Når du sier "for mye utgifter" men ikke får hjelp av nav vurderer de nok utgiftene dine for unødvendige og derfor må du jobbe ekstra om du vil unne deg sånt? Har du prøvd å sette opp lapper på butikken, postkassestativet o.l? Du kan faktisk tjene en god slump penger skattefritt ved å gjøre tjener for folk, måke snø, vaske, ta inn post, lufte hunder, male terassen osv osv. Da mannen min ble arbeidsledig pga nedskjæringer på jobben hans gjorde han flere slike jobber for folk, malte huset for en nabo, polerte båten for en kompis, kjørte et par hengerlass med hageavfall til fyllingen for en annen kompis osv. Tror det er 4000 kr du kan tjene fra hver person uten å betale skatt av det. Anonymous poster hash: 7f0ac...23c Jeg har sett over budsjettet, og ja det er ting som jeg "må" ha som nav ser det som unødvendig. Det er forsikring, Internett og bil. Bil må jeg ha her. Siden kollektivet her er dårlig, forsikring trenger jeg også, det samme gjelder Internett.Jeg var så dum som tok opp kreditt lån også fordi jeg var redd for å gå til nav for å spørre om hjelp, så det er den som på en måte spiser opp inntekten min. Anonymous poster hash: 90647...800 NAV vil aldri påpeke at forsikring ikke er nødvendig. Ei heller vil de hevde at bil ikke er nødvendig hvis du faktisk er avhengig av den for å komme deg på jobb. Hvis du ikke tjener nok til å betjene hus forsikring og minimums livsopphold, så er det soleklart at du må gjøre noe med arbeidssituasjonen din. Du har tydeligvis flyttet til en jobb som ikke er fulltid. Du kan ikke belage deg på at livsstilen din skal betale seg av en ustabil inntekt som jo en ekstrajobb er. Dersom du ikke klarer deg på det du tjener i din faste jobb, bør du se deg om etter noe annet. Og det kan da selvfølgelig innebære at du må pendle eller flytte på deg. Du kan ikke belage deg på at de rundt deg skal betale for ditt livsopphold i det lange løp (for det er jo nettopp det som skjer dersom du skal heve sosialstønad) Anonymous poster hash: e1800...99c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 Jeg flyttet i utgangs punktet pga jobb og ikke minst at det er billigere å bo her enn der jeg bodde før. Alt gikk bra i begynnelsen. Helt til nedbanning. Har prøvd å gjøre noe med arbeidssituasjon, men ikke lett om dagen. Jeg kan ikke ta med mine barn og flytte nå siden de har flyttet så mange ganger. Anonymous poster hash: 90647...800
Luksusdyret Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 Hun Har veldig vanskelig økonomisk akkurat nå pga for mye utgifter, og jeg kan ikke flytte nå fordi vi flyttet hit for ca 3 år siden. Flyttet hit pga jobb, men den jobben jeg har nå går det litt dårlig med og jeg får ikke jobbe noe ekstra selvom jeg vil det. Har prøvd og sett etter ekstra jobber, men det er veldig vanskelig.Anonymous poster hash: 90647...800 Be om økonomisk veiledning hos nav, da vil du få hjelp til å sette opp budsjett så du får forvaltet inntekten din riktig.Når du sier "for mye utgifter" men ikke får hjelp av nav vurderer de nok utgiftene dine for unødvendige og derfor må du jobbe ekstra om du vil unne deg sånt?Har du prøvd å sette opp lapper på butikken, postkassestativet o.l?Du kan faktisk tjene en god slump penger skattefritt ved å gjøre tjener for folk, måke snø, vaske, ta inn post, lufte hunder, male terassen osv osv.Da mannen min ble arbeidsledig pga nedskjæringer på jobben hans gjorde han flere slike jobber for folk, malte huset for en nabo, polerte båten for en kompis, kjørte et par hengerlass med hageavfall til fyllingen for en annen kompis osv.Tror det er 4000 kr du kan tjene fra hver person uten å betale skatt av det.Anonymous poster hash: 7f0ac...23c Jeg har sett over budsjettet, og ja det er ting som jeg "må" ha som nav ser det som unødvendig. Det er forsikring, Internett og bil. Bil må jeg ha her. Siden kollektivet her er dårlig, forsikring trenger jeg også, det samme gjelder Internett.Jeg var så dum som tok opp kreditt lån også fordi jeg var redd for å gå til nav for å spørre om hjelp, så det er den som på en måte spiser opp inntekten min.Anonymous poster hash: 90647...800 NAV vil aldri påpeke at forsikring ikke er nødvendig. Ei heller vil de hevde at bil ikke er nødvendig hvis du faktisk er avhengig av den for å komme deg på jobb. Hvis du ikke tjener nok til å betjene hus forsikring og minimums livsopphold, så er det soleklart at du må gjøre noe med arbeidssituasjonen din. Du har tydeligvis flyttet til en jobb som ikke er fulltid. Du kan ikke belage deg på at livsstilen din skal betale seg av en ustabil inntekt som jo en ekstrajobb er. Dersom du ikke klarer deg på det du tjener i din faste jobb, bør du se deg om etter noe annet. Og det kan da selvfølgelig innebære at du må pendle eller flytte på deg. Du kan ikke belage deg på at de rundt deg skal betale for ditt livsopphold i det lange løp (for det er jo nettopp det som skjer dersom du skal heve sosialstønad) Anonymous poster hash: e1800...99c Hun kan ikke pendle når hun er alenemor. Hvem skal passe barna i ukedagene når hun er på jobb et annet sted?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 Selvsagt erdet bedre for barna å flytte en gang til enn at mor ikke har penger. Bor far hos dere? (Fikk ikke det med meg). Barna kan flytte til far mens du finner deg jobb, sted å bo, får betalt kredittlånet osv. Søk jobber overalt og får du en fast, sikker jobb då flytter du. Anonymous poster hash: c30ac...b17
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 Mine barn har byttet skole 2 ganger nå, og det er uaktuelt og bytter en gang til. Jeg har gjort det jeg kan nå. Flyttet til et annet sted som er billigere å bo. (Tror ikke jeg kan finne noe billigere) Jeg har halvert husleie, bruker mellom 3000-4000kr på mat for 3, og kan sikkert bruke mindre, og nå har jeg måttet bruke bursdagspenger til det ene barnet for å leve. Anonymous poster hash: 90647...800
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 PS. Jeg har mine barn 100%. Barnefar har ikke jobb og lever av foreldrene sine Anonymous poster hash: 90647...800
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 Men har du en "vanlig" fulltidsjobb? Jeg kan ikke forstå hvordan en fulltidsjobb, selv i lavtlønnede yrker, ikke skal være nok til at dere klarer dere. Hvertfall når du sier dere bruker så lite på mat og husleie. Kom med budsjettet ditt, så kan vi se på det? Et sted må pengene dine slukes slik at det ikke blir nok... Har du en dyr bil? Dyrt billån? Jeg kan komme med mange sparetips for økonomien, men da må man vite hvor pengene flyr. Ellers trengs det ALLTID folk på sykehjem og barnehage. Der burde det være muligheter for å få seg noe ekstra. Anonymous poster hash: d00a1...ce3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 Her får jeg heller ikke hjelp. Mannen er arbeidsledig og det viste seg å være klin umulig for ham å få jobb. Men siden vi er gift, er jeg pliktig til å forsørge ham sier NAV. Hvis vi skal få det til å gå rundt økonomisk med 4 barn og en mann uten jobb sier de at vi må selge huset og bilen. Bo på gata og gå 20 km til skole og jobb? God ide! Anonymous poster hash: 8c6f5...61a Ja... Eller flytte til et sted der mannen kan få seg jobb...? Anonymous poster hash: 8f951...e3d Men da må jeg si opp min jobb. Da er det jo tilbake til utgangspunktet? Anonymous poster hash: 8c6f5...61a Eller én må ukependle, dere må senke levestandard, leie ut et rom eller finne dere noe mindre å bo i etc etc etc. Anonymous poster hash: 869ba...778
Gjest Antarctica Skrevet 8. mars 2016 #21 Skrevet 8. mars 2016 PS. Jeg har mine barn 100%. Barnefar har ikke jobb og lever av foreldrene sine Anonymous poster hash: 90647...800 Har du søkt bidragsforskudd osv?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #22 Skrevet 8. mars 2016 Men har du en "vanlig" fulltidsjobb? Jeg kan ikke forstå hvordan en fulltidsjobb, selv i lavtlønnede yrker, ikke skal være nok til at dere klarer dere. Hvertfall når du sier dere bruker så lite på mat og husleie. Kom med budsjettet ditt, så kan vi se på det? Et sted må pengene dine slukes slik at det ikke blir nok... Har du en dyr bil? Dyrt billån? Jeg kan komme med mange sparetips for økonomien, men da må man vite hvor pengene flyr. Ellers trengs det ALLTID folk på sykehjem og barnehage. Der burde det være muligheter for å få seg noe ekstra. Anonymous poster hash: d00a1...ce3 Inntekt: ca 17000 Husleie: 5000 Strøm: 1500 Internett og tlf: 1500 TVabon: 500 Samlet lån: 3500 Forsikring: 1500 (bil, innbo osv) + div små regninger på ca 5-6000 som jeg er på etterskudd. Årsavgift: 3200 Alt det er ca. Ser at tlf og Internett er i drøyeste laget, men har bunnet abonnement, så det er veldig vanskelig å gjøre noe med det nå. Anonymous poster hash: 90647...800
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #23 Skrevet 8. mars 2016 PS. Jeg har mine barn 100%. Barnefar har ikke jobb og lever av foreldrene sine Anonymous poster hash: 90647...800 Har du søkt bidragsforskudd osv? Ja, og jeg får ikke mer Anonymous poster hash: 90647...800
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #24 Skrevet 8. mars 2016 Det beste ordet i overskriften her er FÅR. Anonymous poster hash: 0fbb6...1e7
Gjest Antarctica Skrevet 8. mars 2016 #25 Skrevet 8. mars 2016 Men har du en "vanlig" fulltidsjobb? Jeg kan ikke forstå hvordan en fulltidsjobb, selv i lavtlønnede yrker, ikke skal være nok til at dere klarer dere. Hvertfall når du sier dere bruker så lite på mat og husleie. Kom med budsjettet ditt, så kan vi se på det? Et sted må pengene dine slukes slik at det ikke blir nok... Har du en dyr bil? Dyrt billån? Jeg kan komme med mange sparetips for økonomien, men da må man vite hvor pengene flyr. Ellers trengs det ALLTID folk på sykehjem og barnehage. Der burde det være muligheter for å få seg noe ekstra. Anonymous poster hash: d00a1...ce3 Inntekt: ca 17000Husleie: 5000 Strøm: 1500 Internett og tlf: 1500 TVabon: 500 Samlet lån: 3500 Forsikring: 1500 (bil, innbo osv) + div små regninger på ca 5-6000 som jeg er på etterskudd. Årsavgift: 3200 Alt det er ca. Ser at tlf og Internett er i drøyeste laget, men har bunnet abonnement, så det er veldig vanskelig å gjøre noe med det nå. Anonymous poster hash: 90647...800 Småregninger på 5-6000 er jo mer enn hele husleia. Det er jo der prosjektet strandet. De utgiftene er forbruk som du nok ikke kan få fellesskapet til å betale for deg - det må hentes inn ved at du er mer sparsom. Etter den søte kløe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå