Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Er at om foreldrene er rolige og easy going så blir babyen påvirket av det og sover og spiser bedre enn de som har litt engstelige og/eller stressa foreldre. Man påvirkes jo av dynamikken og stemningen i et hjem og om mor og far er så redde for å gjøre noe feil og ikke følge boken er jeg sikker på at en sensibel baby plukker det opp. Har andre samme erfaring? Anonymous poster hash: 7ab14...980
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 barn påvirkes selvfølgelig av foreldre men er ikke passive mottakere i en allerede satt familiedynamikk. Bsrn har medfødt temperament og påvirker også sine omsorgspersoner.. teorien din er sludder - rett og slett Anonymous poster hash: bb5ad...1f2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 barn påvirkes selvfølgelig av foreldre men er ikke passive mottakere i en allerede satt familiedynamikk. Bsrn har medfødt temperament og påvirker også sine omsorgspersoner.. teorien din er sludder - rett og slett Anonymous poster hash: bb5ad...1f2 Sludder er den ikke.Stressa mødre FÅR ofte stressa babyer. Men ikke alle gråtende og urolige babyer har stressa foreldre, de kan gråte av flere grunner. Anonymous poster hash: 7915c...621
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Vi må ha samkjørt splitta personlighet vi da, som fikk en rolig og en fullstendig loco unge. Anonymous poster hash: 398b2...6e4
Gjest Antarctica Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Vi må ha samkjørt splitta personlighet vi da, som fikk en rolig og en fullstendig loco unge. Anonymous poster hash: 398b2...6e4 En rolig og en loco forelder 😁
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Teorien din er ikke korrekt. Anonymous poster hash: 29c0f...904
klg,2 boys now:) Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Vi har en av hver.og de var rolig og locco på foskjellige stadier i livet å.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Vi må ha samkjørt splitta personlighet vi da, som fikk en rolig og en fullstendig loco unge. Anonymous poster hash: 398b2...6e4 Samme fikk vi. Ene barnet klin kokos gal, andre det roligste barnet jeg noensinne har sett. Både jeg og far er rolige mennesker. Jeg holder på med yoga og meditasjon. Anonymous poster hash: 5c3d8...a48
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Jeg er dødsstresset, dessverre, men begge barna er rolige og balanserte. Anonymous poster hash: b43cf...31e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 Den teorien hadde jeg glatt signert ifjor. Vi er rimelig laidback, og hadde en rolig baby. Spiste, sov og var blid. Men så kom nestemann! Ikke en skrikebaby, men helt sinnsykt vill. All over the place, hele tiden.. Så nei, tror du tar feil ☺️ Anonymous poster hash: 88d9a...265
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 Vi må ha samkjørt splitta personlighet vi da, som fikk en rolig og en fullstendig loco unge. Anonymous poster hash: 398b2...6e4 En rolig og en loco forelder 😁 😂😂😂 Anonymous poster hash: 398b2...6e4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 Hos oss og hos de rundt oss stemmer det. Vi og de venneparene våre som er rolige har rolige unger. De venneparene våre som er stressa og har "panikk" for å gjøre ting feil har unger som styrer og sutrer fælt. Men alle teorier har et unntak. Anonymous poster hash: b6144...035
Fandens Oldemor Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Vi er så rolige som du får det, men har to barn som ikke akkurat er noen råtasser på å sove (for å si det mildt).
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 jeg var en rolig mamma... men dø og pine de ungene jeg fikk var stikk motsatt!!! nå er de eldre og ikke direkte rolige, men likevel enkle og greie Anonymous poster hash: fca4a...cf2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 At folk tar dette personlig er jo idiotisk. Selvfølgelig finnes det unntak. Men at foreldrenes stressnivå påvirker barnet vet man jo med 100% sikkerhet. Anonymous poster hash: ed4c7...01b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 Var passe nevrotisk med førstefødte, som var rolig, enkel, sov mye og lett håndterbar. Fordi den første var enkel fikk vi etter ikke veldig lang tid en ny baby (2 år aldersforskjell) Totalt lave skuldre med nr 2, men en helt annen type baby: enkel og blid også; men opp og frem og aktiv og med lite søvn på dagen.. Anonymous poster hash: b2e9e...55e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 Kan tenkes at foreldre med urolige babyer blir mer stressa, styrete og urolig selv også da... Anonymous poster hash: 6fe53...e16
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 Man vet jo at man kan overføre redsel for feks hund videre på barn. Min far var veldig stressa på renhold, min mor helt motsatt, jeg er nok midt i mellom. Hva er stressa? Er det ad/hd så kan jo hvem som helst få det. Tror ikke teorien holder vann på generelt grunnlag Anonymous poster hash: b1ff7...0f7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 Arv og miljø. Det er forsket på dette i årtier. En hel periode innen litteraturen var viet til dette temaet. Anonymous poster hash: 08dba...bfe
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 Hos oss og hos de rundt oss stemmer det. Vi og de venneparene våre som er rolige har rolige unger. De venneparene våre som er stressa og har "panikk" for å gjøre ting feil har unger som styrer og sutrer fælt. Men alle teorier har et unntak. Anonymous poster hash: b6144...035 I min omgangskrets har dette ingen sammenheng. Jeg ser ikke noe annet mønster enn at de som elsker babytida ikke syns noe er slitsomt uansett. Anonymous poster hash: 3c5e3...ce6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #21 Skrevet 8. mars 2016 Mja. Da jeg fikk første hørte jeg dette ofte, at babyen var rolig fordi jeg var rolig. Jeg var kanskje rolig på utsiden, men inni meg var jeg en usikker, stresset hønemor. Babyen var ekstremt bedagelig og gråt så og si aldri. Jeg derimot synes jeg hørte babygråt hele tiden, og klarte feks ikke ta en dusj engang når baby sov, fordi jeg innbilte meg at jeg hørte babygråt. Med nr to var jeg mer avslappet. Babyen var mye mer stresset enn eldste. Han begynte ikke å gå, han begynte å LØPE fra han var 9 mnd... Nå med nr 3 er jeg maks avslappa. Baby derimot er den mest urolige jeg har hatt... Anonymous poster hash: 87520...9f8
Giss Skrevet 8. mars 2016 #22 Skrevet 8. mars 2016 Jeg leste en gang at eldre mødre gjennomsnittlig fikk roligere barn enn unge mødre. Man kan lage teorier om mangt, men det er nok langt mer sammensatt enn bare at er man layd-back, så blir barna det også....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #23 Skrevet 8. mars 2016 Det stemmer veldig ofte når barna kommer i skolealder. Før det er det så mye som spiller inn. Men ved skolestart er de veldig preget av hjemmet. Jeg er lærer på lokalskolen i ei bygd, og ser veldig samsvar mellom lynnet til foreldre og deres barn. Den herligste familien har fem rolige, høflige snille barn. Foreldrene er de mest behagelige menneskene jeg treffer. Så har vi de elever som rett og slett er følelsesmessig ustabile og utagerende, og de har som regel foreldre som sliter med store ting. Men ingen regel uten unntak, og unntakene er mange. Rolige foreldre med ville barn, og motsatt. De verste er uansett barn av foreldre som mener skolen gjør alt galt. Disse kommer vi ingen vei med, fordi de barna gjør 'aaaldri noe galt'! Anonymous poster hash: 6c0d4...083
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #24 Skrevet 8. mars 2016 Joda, noe kan det selvfølgelig være i teorien din. Om ikke kun miljømessig, men også genetisk. Jeg vil tro personlighet også er noe som ligger i genene. Når det er sagt; det utelukker jo alle barn med diagnoser; både psykiske eller fysiske, eller forbigående medisinske tilstander, være seg refluks, KISS, kolikk etc. Erfaringsmessig kan slike teorier være en stein til byrden for de foreldrene som opprinnelig er trygge og rolige foreldre, men som likevel har urolige og misfornøyde barn. Selv slike foreldre kan BLI urolige av å få høre at det sikkert er noe de selv utstråler. Og tro du meg; slike ting er det ikke sjeldent folk får seg til å si. Anonymous poster hash: c8aaa...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå