Gå til innhold

Hvordan håndterer du et barn som ikke vil

Anbefalte innlegg

Skrevet

kle på seg,ikke bli med i bilen om morgenen? Hun er virkelig sta, går i 1 klasse.

Hvordan hadde du reagert i denne situasjonen? Hjelper ikke å bare gå, hun kommer ikke etter.

Anonymous poster hash: 3182d...db6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en førsteklassinger. Jeg gir han klare beskjeder, viser han på klokken når han må være ferdig med ulike ting, og gir beskjed om at han må spørre om hjelp innen rimelig tid dersom han trenger det.. Han finner på unnskyldning som at han ikke rakk det fordi buksebenet var vrengt, han ikke fant ren underbukse e.l. derfor er det siste viktig.

Jeg lar han også være litt i fred, prøver å unngå å mase, gir han et gitt antall minutter på hver ting og går et annet sted, steller meg selv, hjelper lillesøster, lager matpakker e.l.

Dersom han slår seg vrang kommer han for sent på skolen rett og slett.. og mister alle goder resten av dagen.. ingen ipad, ingen barnetv, ingen lesing på sengen..

Anonymous poster hash: bf891...e38

Skrevet

Jeg har også en førsteklassinger. Jeg gir han klare beskjeder, viser han på klokken når han må være ferdig med ulike ting, og gir beskjed om at han må spørre om hjelp innen rimelig tid dersom han trenger det.. Han finner på unnskyldning som at han ikke rakk det fordi buksebenet var vrengt, han ikke fant ren underbukse e.l. derfor er det siste viktig.

Jeg lar han også være litt i fred, prøver å unngå å mase, gir han et gitt antall minutter på hver ting og går et annet sted, steller meg selv, hjelper lillesøster, lager matpakker e.l.

Dersom han slår seg vrang kommer han for sent på skolen rett og slett.. og mister alle goder resten av dagen.. ingen ipad, ingen barnetv, ingen lesing på sengen..

Anonymous poster hash: bf891...e38

Hun får tid får seg selv, men slår seg av og til totalt vrang. Jeg har to til som skal rekke skolen og jeg jobb. 

Ikke så ofte dette skjer, men hun blir så lei seg av så lite om morgenen. Var lei seg gjennom hele skoledagen sist, så vi ble bedt på haste møte på skolen i morgen.

Anonymous poster hash: 3182d...db6

Skrevet

Da er hun mest sansynlig trett, og må legge seg tidligere om kvelden..? Hvis det ikke er tilfelle, gir du henne kjærlighet og kos, og dere finner en løsning i fellesskap. Hun er stor nok til det.

Anonymous poster hash: e4cf9...6a5
Gjest Antarctica
Skrevet

Bærer henne ut. Det er ikke et valgfritt tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...