Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 For å starte med et spørsmål til dere som er mødre i 20-30 årene, hender det at dere er slitne? At dere er litt lei av trassige treåringer og kverulerende seksåringer (putt inn alder og utfordringer som passer)? Jeg er 45 år og har altså en på tre og en på seks i tillegg til to tenåringer. Hverdagen er fin, men noen ganger litt hektisk, men Gud forby at jeg våger meg å si at jeg er litt sliten. Da kommer de med sine vitende ansiktsuttrykk og sier ting som at ja, det er nok slitsomt når du er såpass opp i årene, du tåler nok mindre nå, du trenger nok å hvile deg mer osv. Det er feil! Jeg er faktisk ikke mer sliten nå enn jeg var med de eldste. Om noe så trenger jeg mindre søvn og står lettere opp med dem om morgenen og i tillegg holder jeg ut lengre om kveldene. Jeg stresser ikke med alt man må og bør, jeg gjør det som trengs og jeg vet at tiden med lite søvn og treårstrass går over. Vi har greie barn, men de tester selvsagt grenser og har dårlige dager de også, men det kan jeg ikke nevne for alt blir tilskrevet min 'høye alder'. Tull og vas og pølsevev! Jeg tipper alle foreldre noen ganger synes at tiden etter leggetid er tilnærmet himmelsk? Eller er det bare gamla som syns det? Anonymous poster hash: 5f76d...6f2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Jeg fikk nummer fire som 28-åring er er dausliten innimellom (er 35 år nå). Det må sies at jeg tålte med da jeg var i slutten av 20-årene, så jeg tror faktisk jeg blir fortere sliten nå enn da jeg var yngre. Ikke at jeg på noen måte er gammel nå heller, men jeg merker faktisk forskjell likevel. Leggetiden er alltid deilig, men heldigvis er det mer kos enn slit de aller fleste dager da! Anonymous poster hash: fbcb9...bf1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har ikke erfaring selv, men flere venninner i din situasjon, Hi. De opplever det samme som deg - også det at alt tilskrives alderen om de er sliten. Men de yngre mødrene de omgås, de er de som klager mest over det å være sliten... Jeg tror det er en form for hersketeknikk eller at de har behov for å hevde seg selv ved å tråkke litt på andre. Jeg tror uansett at det er mer individuelt og har mindre med alder å gjøre. Anonymous poster hash: f0e93...353
Guttaboys Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Jeg var 26 og 28 da jeg fikk mine. De er 4 og 6 nå. Og, ja, jeg blir sliten! All ære til deg som har fått små barn i din alder (misforstå meg rett), for jeg tror ikke jeg hadde orket en til nå. Men jeg føler meg ganske ferdig med barn, og babyer som er helt avhengig av meg frister svært lite. Jeg ville heller aldri ha gitt uttrykk for at alderen din er årsaken til at du er sliten. For jeg tror ikke det er tilfelle. Finnes mange i 40-årene som er sprekere enn meg, så det er nok mer individuelt.
Kremtopp Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Jeg er 27 år og 4-barnsmor til en på 9,7 4 og 3 år og ja jeg blir sliten og ja tiden etter legging av barn er deilig avslappende og sårt trengt i ukedagene, om ikke annet.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Har ett barn , på 8 år og er 32 år , er ofte dau sliten jeg 😂 La folk slenge med leppa , karma er en fin ting Anonymous poster hash: bfbb9...ca7
BareMas Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har bare to, 1 og 4 år. Har ikke fylt 30 enda, og er faktisk dausliten til tider. Unger er krevende, uansett alder.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Jeg er mer sliten nå med 3 barn på hhv 11,9 og 2.5 år. Men det er antakelig fordi minste er så liten og vanskelig å skulle ha med seg overalt. Kan være pga antallet, det var aldri noe problem å ha med mellomste... i tillegg er mannen ekstremt mye borte, og de to eldste har sine aktiviteter som må følges opp. Så ja. Jeg kapitulerer hver kveld. Sliten, 31
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Jeg er 29 og venter nummer 2 i disse dager, nr.1 er 2 år. Jeg er utslitt!! Anonymous poster hash: 6df9a...8f1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 Det å være utslitt har mange faktorer, som hvor mye barnet sover, hvor aktivt barnet er, hvordan man selv takler stress, hvor mye søvn man får, om man har flere små på en gang osv osv kunne ramset opp i det uendelige. Jeg for min del, har fått mer tålmodighet med alderen, trenger mindre søvn, er slankere og mye sprekere nå enn da jeg var en overvektig førstegangsmamma. Så alder har ikke så alt for mye å si, mer omstendighetene rundt... Anonymous poster hash: 8ca97...a89
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 Alder din er ikke ensbetydende med at duber sliten! Alle mødre har lov til å føle seg slitne. Er selv sengeferdig når barnet er lagt hvis jeg har vært alene med barnet hele dagen. Men det er fordi jeg er døv. Kompenserer med øyene siden ørene mine ikke virker. Og det tar mye av kreftene mine når jeg må konsentrere meg med hud og hår under samtaler med barnet. Ikke bare bare å lese på munn på et barnehagebarn. Og håndtegn går jo, men det lille barnet er ikke så nøye med å gjøre tegn helt korrekte enda. Anonymous poster hash: b106a...43f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 Overveldende sliten til tider. 30 år gammel mamma til 3, 8 og 12-åring. Anonymous poster hash: 89c1a...c89
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 Jeg fikk barn da jeg var 28 og var konstant dødssliten det første året. Nå er jeg noen år eldre og har masse overskudd. Det er utrolig hvor stor forskjell nok søvn kan gjøre. Det blir med det ene barnet da, for jeg orker ikke tanken på babytiden igjen. Selv om jeg altså er mer enn 10 år yngre enn deg. Anonymous poster hash: 51e07...741
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #14 Skrevet 7. mars 2016 Tror mangel på søvn er det tøffeste hinderet som kommer med alderen... Alt annet tror jeg flyter lettere. Spesielt om man har flere barn, og har vært gjennom de ulike "rundene" (trass, innsovningsproblemer, matnekt osv...) før:) Anonymous poster hash: fa135...8a7
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #15 Skrevet 7. mars 2016 ..og det handler om hvor glad man er i babytiden... Anonymous poster hash: fa135...8a7
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har bare to barn hvor eldste er seks år. Jeg blir sliten, enda barna mine ikke trasser. Er forresten 25 år. Men jeg klager ikke for jeg vet at det er min egen feil om jeg er sliten ettersom jeg velger å sjonglere to (og periodevis tre) jobber og fulltidsstudie. Dette har jeg holdt på med siden eldste ble født, så føler at jeg har vendt meg til en hverdag i høyt tempo. Og derfor ikke blir sliten av det, om noen skjønner hva jeg mener. Anonymous poster hash: da9e2...ebb
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 Jeg fikk nr 1 da jeg var 27 og var helt zombie i flere år. Nesten til h*n begynte på skolen. Var mye alene med barnet og i "feil" forhold. Fikk to barn til i et senere forhold, var 10 år eldre, men ikke i det hele tatt så sliten! Anonymous poster hash: f3416...398
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 jeg hadde tre små barn da jeg var 25... har aldri vært så sliten som jeg var da de var små. men jeg hadde også en mann som var borte i 1-2 mnd av gangen... det var helt og holdent uholdbart og grusomt faktisk.. Anonymous poster hash: 26c3f...2cc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 Nei, men så har jeg også bare ett barn. Anonymous poster hash: e2572...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå