Gå til innhold

Trenger råd i forbindelse med samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere fortalt om eksmann som gikk fra meg i fjor, og nå skal ha barn med sin nye kjæreste. Han bor 50 mil unna, så han flyr eller tar tog for å ha samvæ med barna her vi bor nå. (Hjembyen vår).

Slik vi har gjort det frem til nå er at han har kommet annenhver helg fra torsdag til søndag og bodd i mitt hjem, også har jeg flyttet hjem til mine foreldre. Dette skulle være en overgangsordning på 1 år slik at barna skulle få mest mulig ro. Ingen av oss ser det som det beste for barna å bli satt på et fly for å være sammen med far der han bor nå.

Problemet er nå at siden far har valgt å lage et barn til så må han og kjæresten kjøpe seg bolig, det betyr at han ikke har mulighet til å anskaffe seg noe her som planlagt. Han synes den ordningen vi har i dag fungerer så fint at vi bare kan fortsette med den. Jeg derimot føler at jeg ikke har noe privatliv.....

Han vet at jeg gjør alt for at ungene skal ha det bra, og føler derfor at han utnytter min snillhet. Han ser ikke at hans elendige valg nok en gang går utover meg og ungene, og jeg er både forbannet, skuffet og lei.

Noen som har noen gode forslag til hvordan dette kan løses?

Anonymous poster hash: 69188...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første. Du må seie nei! Det er ikkje noko som skal leggast opp som noko permanent ordning.

Du bør vel egentlig spele ballen tilbake til han. Korleis vil han løyse dette? (Når du ikkje opnar for å fortsette med den andre ordningen) Han bør ha tenkt litt på det!?

Det bør du gjere nå før han og den nye dama kjøper seg bolig! Han må rett og slett ta hensyn til dei andre barna han har når dei skal velge bolig. Både når det gjeld avstand frå dåke og størrelse.

Gjest Antarctica
Skrevet

Bare hold på ditt. At han pådrar seg gjeld er ikke din sak, at han har ansvar for stadig nye barn endrer ikke hans ansvar for de eksisterende barna. Han får leie seg en hybel i de aktuelle helgene, eller samle opp og ta lengre besøk, samt hente ungene til seg i ferier. Med 50 mil reisevei er det ingen som (realistisk) tror at annen hver helg går an, vel?

Skrevet

Og hvorfor kan ikke far (og nydama) kjøpe bolig i deres hjemby?

Anonymous poster hash: d97b5...215

Skrevet

Og hvorfor kan ikke far (og nydama) kjøpe bolig i deres hjemby?

Anonymous poster hash: d97b5...215

Å ofre noe for barnas skyld? Ja, det skulle tatt seg ut!

Anonymous poster hash: 926a3...912

Skrevet

Til sistemann her. Han og nydama bor og jobber i den byen som vi bodde i før. Hun har også sine unger der, selv om det bare er 20% av tiden...

Vi har etter mitt ønske nylig endret til hver tredje helg, og jeg kjenner at det fungerer bedre både for meg og ungene.

Det var i forbindelse med at jeg spurte om hvordan han hadde tenkt at samvær etter sommeren skulle foregå, at dette med huskjøp kom frem. Jeg sa da at jeg føler at jeg ikke har noe privatliv og at jeg aldri får noe tid og ro for meg selv. Vi ble da enige om at han skal begynne å ta i bruk en familiehytte de har noen av helgene når det blir litt varmere.

Han ser da for seg å kjøpe noe her, eller få seg en hybel om ett års tid igjen. Problemet er at jeg kjenner han så godt at jeg vet det ikke kommer til å skje.

Det jeg synes er vanskeligst med hele situasjonen er jo at det til syvende og sist er ungene det går utover.

Ny samværsavtale skal ikke på plass før etter sommeren, men jeg må begynne å se på mulige løsninger allerede nå.

HI

Skrevet

Her må du sette foten ned å si NEI. Ingen forventer at du skal flytte ut og inn av ditt eget hjem for at far skal ha samvær. Det er ditt hjem. Det må da finnes grenser! 

Si ifra til far med en gang at fra og med den og den datoen må han finne en annen måte å løse samværet på. Så får det være opp til han selv å løse problemet. Slik kan du ikke ha det på permanent basis.

Anonymous poster hash: d678f...344
Skrevet

Jeg er jo enig i at det ikke bør være slik, men det er vanskelig siden det er barna det går utover. Yngstemann har spesielle behov, og er veldig var for forandringer, det er derfor det ble slik dette året. Kommer til å ta det opp med far igjen hvordan vi skal gjøre det videre, men er akkurat nå så forbannet at jeg har sagt i fra at jeg trenger tid og ikke ønsker å prate med han.

Vet, i motsetning tl han, at det ikke er lurt å ta store viktige avgjørelser når man er sint eller i krise. Jeg kommer sikkert, også i motsetning til han, opp med en fornuftig løsning for alle parter. Er bare lei av at det alltid er jeg som må ordne opp og være den hensynsfulle og fornuftige, men gjør det fordi det er viktig for ungene.....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...