Gå til innhold

Lot 2 åringen gråte seg i søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk 2 trilleturer i formiddag og ungen hylte og vrei seg. Så jeg ble så irritert at jeg sa "da må du sove i egen seng" ungen skjønner jo mye.. Men det blr full hyling der også! Var ganske streng og var bare korte turer innom rommet og barnet gråt seg derfor i søvn idag.. Dårlig samvittighet, slikt skjer ellers aldri. Var veldig tidlig oppe idag, og ungen greier ikke en hel dag u/søvn..

Anonymous poster hash: 2f8b5...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 18 måneder og har tullet med dagsoving.

Forrige uke måtte jeg ty til det samme. Sto i døra og forklarte hun MÅTTE sove.

Ut og inn men gikk ikke bort til senga og løftet ikke opp.

Nå var det ikke hysterisk lei seg gråt men sinna-gråt etter 30 min sovna hun og nå legger hun seg greit på dagen igjen.

Ikke ha dårlig samvittighet noen ganger må man være streng og ikke gi seg. Det er jo til deres beste.

Anonymous poster hash: fdfd9...b0f

Skrevet

Du gjorde det eneste riktige.Flere skulle gjort som deg, veldig mange barn har adferdsproblemer pga mangel på søvn. De har ikke lært å sove selvstendig og er selvsagt for små til å skjønne sitt eget beste. Små barn trenger søvn for å utvikle seg som de skal.

Anonymous poster hash: f20b8...3d0
Skrevet (endret)

Søvn er viktig, ja. Men det hjelper ikke å bli sint og si at ungen SKAL sove. Hvis ungen ikke får sove så er det ikke så lett. Og kanskje enda verre å roe seg og prøve å sove hvis mamma er sint. Jeg hadde prøvd og vært rolig og vært inne hos ungen til han roet seg ned. Holdt han i hånda om han hadde behov for det. Hadde ikke tatt han opp av senga, men hadde aldri forlatt han hylskrikende i sengen. Skjønner like vel at man kan bli frustrert når man vet ungen trenger søvn. At du gjorde det slik denne ene gangen går helt fint. Men du burde ikke fortsette å gjøre det slik.

Endret av Lurifaxa
Skrevet

bare tull at barn ikke kan grine litt, rart vi i det hele tatt fikk vokse opp hos foreldrene våre, helt vanlig før, og har kjempe godt forhold til mine foreldre

Anonymous poster hash: 1b437...3da
Skrevet

bare tull at barn ikke kan grine litt, rart vi i det hele tatt fikk vokse opp hos foreldrene våre, helt vanlig før, og har kjempe godt forhold til mine foreldre

Anonymous poster hash: 1b437...3da

Folk som drar frem ting man gjorde før i tiden og hva man overlevde før i tiden osv, er i mine øyne ikke den skarpeste kniven i skuffen!

Anonymous poster hash: 74dbb...d0c

Skrevet

Du kan bare få ha dårlig samvittighet for min del.... Små barn skal ikke være nødt til å gråte seg i søvn. Så travelt har du det ikke, om du er hjemme med små barn.

Anonymous poster hash: b9053...54e
Skrevet

Du kan bare få ha dårlig samvittighet for min del.... Små barn skal ikke være nødt til å gråte seg i søvn. Så travelt har du det ikke, om du er hjemme med små barn.

Sto det noe sted at hun hadde det travelt? Jeg leste det som at hun var streng og lot være å belønne barnet for hyling.

Det er faktisk helt greit noen ganger. Dette er ikke et spedbarn.

Anonymous poster hash: 0c65b...d45

Skrevet

Dette er jo bare trass, kombinert med trøtthet. Forøvrig en ganske eksplosiv kombinasjon.

Jeg tenker at du ikke egentlig hadde så mange muligheter her, med en unge som var trøtt og gått i vranglås.

Men det er nok lettere å roe ned ved å snakke rolig, jeg tror ikke du vinner noe på å være streng. Man kan godt være bestemt uten å være streng eller sint. De trenger gjerne hjelp til å gjenvinne kontrollen når det er gått sånn over styr.

Hos oss kunne det funke med å tilby en 'løsning' eller et alternativ til den låste situasjonen. 'vil du kose og være glad?' Etter en stund med vilt raseri var nok den løsningen mer fristende. Og det hjalp nok også å 'bestemme' det selv.

Når det er sagt, så blir man rett og slett drittlei av og til, og man er bare et menneske. Så tenk heller på om du kan gjøre noe annerledes neste gang.

Gjest Antarctica
Skrevet

Dette er jo bare trass, kombinert med trøtthet. Forøvrig en ganske eksplosiv kombinasjon.

Jeg tenker at du ikke egentlig hadde så mange muligheter her, med en unge som var trøtt og gått i vranglås.

Men det er nok lettere å roe ned ved å snakke rolig, jeg tror ikke du vinner noe på å være streng. Man kan godt være bestemt uten å være streng eller sint. De trenger gjerne hjelp til å gjenvinne kontrollen når det er gått sånn over styr.

Hos oss kunne det funke med å tilby en 'løsning' eller et alternativ til den låste situasjonen. 'vil du kose og være glad?' Etter en stund med vilt raseri var nok den løsningen mer fristende. Og det hjalp nok også å 'bestemme' det selv.

Når det er sagt, så blir man rett og slett drittlei av og til, og man er bare et menneske. Så tenk heller på om du kan gjøre noe annerledes neste gang.

"Vil du ha bamsen og smokken, og en uortodoks tåteflaske med smoothie", tror jeg jeg hadde sagt

😁

Skrevet

Aldri har mine barn måtte skrike seg i søvn.

Uavhengig av alder.

Skrevet

Uavhengig av alder.

Så fint for deg, da.

Anonymous poster hash: 17bad...d91

Skrevet

Uavhengig av alder.

Så fint for deg, da.

Så fint for barna hennes . Totalt unødvendig at babyer og barn skal måtte skrike seg i søvn. Tenk deg selv skrike og sovne av ren utmattelse for ingen gidder å se til deg.

Anonymous poster hash: ac4ed...b75

Skrevet

Ikke mine heller... Så det må jo bety at det finnes alternativer...

Skrevet

Jeg synes det var unødvendig å bruke barnets egen seng som straff!.... Skjønner at du ble frustrert, og barnet var sikkert overtrøtt, men sengen til barnet skal aldri brukes som straff, det skal være trygt å legge seg i egen seng for å sove!

Anonymous poster hash: 194a5...9a0
Skrevet

Uavhengig av alder.

Så fint for deg, da.

Så fint for barna hennes . Totalt unødvendig at babyer og barn skal måtte skrike seg i søvn. Tenk deg selv skrike og sovne av ren utmattelse for ingen gidder å se til deg.

Anonymous poster hash: ac4ed...b75

Jeg er ikke selv en tilhenger av "gråte-metoden", men skjønner at man kan bli frustert og rådvill når et barn har gått fullstendig i vranglås og ikke er mulig å snu. HI skrev at dette var et enganstilfelle, og at barnet hun var inn til barnet. Jeg velger å tro på det. Hva hun ville med innlegget i utgangspunktet kan ikke jeg svare på, men å komme med den kommentaren uten å evt komme med råd eller tips tenker jeg er unødvendig når HI skriver at hun har dårlig samvittighet for hendelsen.

Skrevet

Ikke mine heller... Så det må jo bety at det finnes alternativer...

Evt så er barn forskjellige.

Leste en plass at det er ikke de uten barn som er vanskelige. Det er de med lette barn. Mye sannhet i det!

Anonymous poster hash: 74ee7...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...