Gå til innhold

Mor permisjon, storebror vil ikke ha fri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon med lillesøster på 5 mnd. Storebror er 4 og går i en kjempefin bhg som han elsker.

Jeg hadde egentlig tenkt at når jeg var hjemme i permisjon kunne storebror hatt fri noen dager og vi kunne gjort koselige ting sammen. Men han vil ikke! Spør flere ganger i uken om han vil være hjemme eller finne på noe med meg og baby, men han vil i bhg. Vil ikke hentes tidlig heller (men har korte dager uansett, 9.30/10-15.30 hvor de er ferdig med frukt). Jeg skjønner ham for så vidt godt, det må jo tas hensyn til baby hjemme også selv om jeg forsøker å ha mye på hans premisser.

Bør jeg ha dårlig samvittighet for å sende ham i bhg hver dag? Har til og med skrevet ham opp til bhg mandag og tirsdag før påske 😱 Klar for bim-slakt!

Anonymous poster hash: 6c5f6...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næsj, ikke ha dårlig samvittighet. Han har jo sitt liv og sine venner i barnehagen og trives der.

Han har korte dager og mye mer tid med deg enn han hadde hatt om du var i full jobb. Dere har rolige morgener og lite stress om ettermiddagen, han har et godt liv.

Anonymous poster hash: bb2ed...f3e
Skrevet

Detmange DB-ere ikke forstår, er at noen barn faktisk har venner og til og med liker å tilbringe tid med disse vennene sine. Til og med 3-4-åringer har venner. Jeg har hatt litt ulikt med mine barn, to veldig sosiale som elsket å være med venner og to som likte å ta det med ro hjemme med meg. Barn er ulike og du har en sosial gutt som trives med vennene sine. Det er da ikke noe galt i det? :)

Anonymous poster hash: 1b207...06d
Skrevet

Nei ikke ha dårlig samvittighet. Eneste gangene min vil ha fri er når vi skal noe eller andre vil låne ham. En og annen gangen han er hjemme med oss, men han har det gøyere i bhg sammen med venner. Blir for kjedelig hjemme med våre rutiner. Har fri alle ferier da :)

Anonymous poster hash: ff393...102

Skrevet

Her er også 4-åringen i barnehagen mens jeg er hjemme med lillesøster. Det har de absolutt godt av. Jeg var stort sett alene med begge to i sommer, og da holdt eldste på å gå på veggen selv om vi prøvde å finne på litt forskjellige aktiviteter.

Anonymous poster hash: d9047...bcc

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet! Barnet får beholde sine rutiner og trives med det :)

Her begynte jeg å levere 3-åringen i BHG rundt 9/halv 10 noen mnd inn i permisjon med 2.mann, men fant raskt ut at det kunne jeg bare glemme! Han likte å være en av de første så ville være der kl 8 -8.15 senest!

Tror du gjør godt i å følge ønskene barnet uttrykker.

Her hentet vi ikke før 15:15 da han ville ha med seg ettermiddagsmaten før han dro :)

Anonymous poster hash: 21f4a...8f7

Gjest Antarctica
Skrevet

Det beste er da at han trives. Mamma er viktig, men hun er ikke HELE hans verden. Og det er bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...