Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Jeg er blitt 35 år og har slit med betent, sær og vond hodebunn i flere år nå. Hudlegen ahr prøve utallige ing, men ingenting hjelper egentlig. Ikke på sikt. Nå vurderer jeg å forsøke no poo, men vil gjerne høre om noe har litt erfaring? Jeg har veldig stor talg/fettproduskjon og må fortsatt bruke legemidler mot kviser (på resept) og håret mitt ser fett ut etter bare en dag.I tillegg trener jeg mye, så da føles det naturlig å vaske håret, og det blir også vasket daglig. Jeg bruker en mild shampo og balsam, men likevel blir det aldri bra. Håret mitt er mørkt, men av den nordiske fine typen som er slikeaktig og litt tynt (mange hårstå, men tynne), det er mellomlangt, altså halvveis ned på skulderbladene. Jeg har selvsagt googlet litt, men synes det er vanskelig å vite helt hva jeg bør forvente. Jeg leser også om tre ulike type metoder; balsammetoden, natron(? bakepulver?) og eplecidereddik-metoden og honningmetoden. I utgangsunktet tenker jeg at honningmetoden må være best for meg siden den visst nok skal ha betennelsedempende effekt, men det står lite om denne metoden. Side jeg nå vasker håret daglig og har fett og glatt litt tynt hår, hvordan bør jeg gå fram? Nå klør det veldig dersom jeg ikke vasker håret en dag. Kan jeg vaske/skylle det hver dag så lenge jeg ikke bruker Shampo, eller bør jeg kutte ned uansett? Hva med etter trening? Andre tips? Anonymous poster hash: d7f91...bcc
Von Hertelhofen Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Hei. Jeg har prøvd både balsam- og natronnetoden håret mitt ble helt rent Av dette, men jeg vil ikke anbefale det til andre. Spesielt med balsammetoden måtte jeg gnikke mye for å få håret rent, og det var drepen for min hodebunn Jeg skal nå prøve noe nytt, sjampobar. Det ser ut som et såpestykke og inneholder kun naturlige ting (som er bra for håret og for miljøet). Dette er sjampo og balsam i ett og skal visstnok gjøre minst like god jobb som tradisjonell shampoo. Dette er et eksempel: http://www.agentm.no/products/dr-bronners-lavender-castile-bar-soap-140ml men det finnes mange lignende. Jeg har som sagt ikke prøvd d ennå og kan ikke gå god for de. Men søk på shampoobar på YouTube og du vil finne flere anmeldelser. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Takk for svar Nå vil jeg i utgangspunktet helst prøve å kutte ut mest mulig produkter, men jeg kan ta en titt på linken Andre med erfaringer? HI Anonymous poster hash: d7f91...bcc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har ikke brukt sjampo (bortsett fra enkelte tilfeller) på 4 år. Masserer hodebunnen i varmt vann og har balsam i tuppene. Har veldig flott hår! Har mange venninner som er frisører og det er en liten snakkis. 😂 MEN, jeg bruker heller ingen andre hårprodukter (spray, krem etc) Tror det også er grunnen til at det funker. Anonymous poster hash: 7c087...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har ikke brukt sjampo (bortsett fra enkelte tilfeller) på 4 år. Masserer hodebunnen i varmt vann og har balsam i tuppene. Har veldig flott hår! Har mange venninner som er frisører og det er en liten snakkis. MEN, jeg bruker heller ingen andre hårprodukter (spray, krem etc) Tror det også er grunnen til at det funker. Anonymous poster hash: 7c087...7e6 Jeg bruker heller ikke andre hårprodukter og på grunn av den kroniske betennelsen farger jeg ikke håret heller (har heldigvis ikke blitt grå enda ). Bare begynte du plutselig en dag å slutte med shampo? Ble det veldig fett i starten? HI Anonymous poster hash: d7f91...bcc
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har ikke erfaring med akkurat det du nevner, men jeg har dreads og vasker håret med natron og eplecidereddik innimellom (bruker helsekostsjampo med teatreeolje ellers). Vil bare si at det blir rent og fint og lukter ingenting (den sure eddiklukta fordamper vekk når håret tørkes). Eddik er fint fordi det dreper sopp, og det kan faktisk gi litt slike symptomer du nevner å ha sopp i hodebunnen (vet ikke om du har sjekka for det). Anonymous poster hash: aa036...877
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har ikke erfaring med akkurat det du nevner, men jeg har dreads og vasker håret med natron og eplecidereddik innimellom (bruker helsekostsjampo med teatreeolje ellers). Vil bare si at det blir rent og fint og lukter ingenting (den sure eddiklukta fordamper vekk når håret tørkes). Eddik er fint fordi det dreper sopp, og det kan faktisk gi litt slike symptomer du nevner å ha sopp i hodebunnen (vet ikke om du har sjekka for det). Anonymous poster hash: aa036...877 Jeg har gått til hudlege i flere år nå, og det er ikke sopp, men betennelse. Når jeg sier at jeg har forsøkt over 20 ulike ting, er det dessverre ingen overdrivelse. Dette blir det siste legen kom på at jeg kunne prøve. Til og med tjære og lysbehandling hjalp ikke her (noe som ellers visst er absolutt siste utvei). HI Anonymous poster hash: d7f91...bcc
Lille krøll Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Hva med å sjekke ut om du faktisk er allergisk mot ting du spiser og det gir utslag i betennelse i hodebunn? Eller candida?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har ikke brukt sjampo (bortsett fra enkelte tilfeller) på 4 år. Masserer hodebunnen i varmt vann og har balsam i tuppene. Har veldig flott hår! Har mange venninner som er frisører og det er en liten snakkis. 😂 MEN, jeg bruker heller ingen andre hårprodukter (spray, krem etc) Tror det også er grunnen til at det funker. Anonymous poster hash: 7c087...7e6 Urgh dette gjør samboeren også, fordi han har lest det skal være bra... Sannheten er jo at det lukter uvasket hodebunn av ham selv rett etter dusj. Til og med ungene har begynt å kommentere at det lukter... Men er vel en liten hippie-krampe, ham har holdt på med det i fem år nå, så kan ikke si at håret blir selvrensende etterhvert nei... Kort hår har han og... Anonymous poster hash: 44f1e...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå