Gå til innhold

Jeg var slem i dag! Dans,dans, dans oppå bordet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte vil ikke 2-åringen at jeg skal danse eller synge. 

Hadde en tung dag i dag, og trenge å skru opp energinivået ved å svinge meg til en dans. Jeg skrudde opp lyden litt høyere en vanlig "tv-lyd" og danset i vei. 2-åringen skrek av sinne. Vanligvis har jeg stoppet når han ikke vil jeg skal gjøre det. I dag ga jeg blaffen og svingte meg rundt mens 2-åringen skrek og skrek at jeg måtte slutte. Og jeg var såpass slem at jeg danset til èn sang til. Til slutt roet han seg ned og han ville at jeg skulle bære han mens jeg danset. Og så danset vi sammen. :)

Ville du ha stoppet opp når barnet ikke liker det, eller hadde du bare gitt blaffen og fortsatt?

Anonymous poster hash: 7fe56...920
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit det du gjorde. Sånn holder vi på en del også, da vi har en frøken som helst vil detaljstyre hva alle andre foretår seg. Bra at ungen ga seg!

Skrevet

Du var ikke slem :-) 

Og du viste barnet at barnet ikke er sjefen HELE tiden. Syns det er bra foreldre klarer å stå i mot barna sine og ikke bli styrt av de små. Dette var jo ikke farlig, dette var et godt eksempel på at du ikke lot 2 åringen bestemme og han ble med deg etterhvert. 

Anonymous poster hash: f36a4...94d
Skrevet

Ikke slemt. Har gjort det noen ganger jeg og. Mamma vil og da gjør mamma det 😊

Skrevet

God å lese at jeg ikke var så slem like vel! 😊

HI

Skrevet

Mine to barn syns det er ubehagelig med høy lyd på musikken, og blir redde. Det er ikke sikkert du syns det er så høyt med dine velbrukte ører, men for deres sensitive nye kan det høres mye høyere ut....

Så ja, jeg syns det var litt slemt.

Anonymous poster hash: 454fb...014

Skrevet

Jo, det synes jeg var ganske slemt. ...og hvordan fikk du energi av å danse med en sånn setting? Hvis mannen din hadde stått ved siden av, og bedt deg skru av musikken hadde du gitt f, og oversett han og? Jeg er ikke for at barn alltid skal få bestemme, men jeg er for å respektere og ta hensyn til de rundt meg.

Anonymous poster hash: 3d184...50b
Skrevet

Synes faktisk det var litt slemt.

Handler om å ta hensyn, ikke om å la barnet bestemme.

Eneste du lærer barnet ditt er: "Gjør hva du vil og drit i hva andre vil"

Anonymous poster hash: 6b3ee...94d

Skrevet

Mine to barn syns det er ubehagelig med høy lyd på musikken, og blir redde. Det er ikke sikkert du syns det er så høyt med dine velbrukte ører, men for deres sensitive nye kan det høres mye høyere ut....

Musikken liker han. Men jeg får ikke lov til å danse. Mener du det er slemt å danse?

Skrevet

Synes faktisk det var litt slemt.

Handler om å ta hensyn, ikke om å la barnet bestemme.

Eneste du lærer barnet ditt er: "Gjør hva du vil og drit i hva andre vil"

Anonymous poster hash: 6b3ee...94d

Han liker musikken, men jeg får ikke lov til å danse. Mener du at det er galt å danse?

Skrevet

Jo, det synes jeg var ganske slemt. ...og hvordan fikk du energi av å danse med en sånn setting? Hvis mannen din hadde stått ved siden av, og bedt deg skru av musikken hadde du gitt f, og oversett han og? Jeg er ikke for at barn alltid skal få bestemme, men jeg er for å respektere og ta hensyn til de rundt meg.

Anonymous poster hash: 3d184...50b

Hadde mannen min bedt meg skrudd av musikken,hadde jeg gjort det. Men ikke om han hadde bedt meg slutte å danse.

Skrevet

Musikken liker han. Men jeg får ikke lov til å danse. Mener du det er slemt å danse?

Hvis du vet at det ikke er musikken han reagerer på, så er det bra 😀 Men han blir nok utrygg på deg når du oppfører deg så annerledes, så jeg ville kanskje startet med å danse MED han og avsluttet alene. 😀 Danse må du jo uansett få gjøre 👍😃

Gjest Antarctica
Skrevet

Så lenge volumet ikke er smertefullt for noen er det flott at du danser! Og enda flottere at du danser med barnet, det har jeg gjort mye. Og så må jo ungene øve seg på at de bare bestemmer over seg selv og ikke hele verden...

Skrevet

Kanskje han vet at dansing fører til synd, og ikke vil ha flere søsken? 😂

Anonymous poster hash: e7517...ed4

Skrevet

Hvis du vet at det ikke er musikken han reagerer på, så er det bra 😀 Men han blir nok utrygg på deg når du oppfører deg så annerledes, så jeg ville kanskje startet med å danse MED han og avsluttet alene. 😀 Danse må du jo uansett få gjøre 👍😃

Ja, jeg er helt sikker på at det er dansingen han ikke liker. Jeg spurte om han også ville danse, men det ville han heller ikke.

Skrevet

For meg høres handlingen din litt "smågal" ut, du skriver at du ikke brydde deg om noe og danset avgårde?

Hva om barnet ditt ble usikker? Kanskje han blir redd når du "forsvinner" inn i en dans og han ikke får kontakt ELLER respons?

Men nå det er sagt, jeg klarer ikke å ta noen innlegg her inne i dag seriøst. En traver har fått det for seg å skrive idiotiske innlegg og sitter å svarer seg selv... så...

Anonymous poster hash: 3efec...4a9

Skrevet

For meg høres handlingen din litt "smågal" ut, du skriver at du ikke brydde deg om noe og danset avgårde?

Hva om barnet ditt ble usikker? Kanskje han blir redd når du "forsvinner" inn i en dans og han ikke får kontakt ELLER respons?

Men nå det er sagt, jeg klarer ikke å ta noen innlegg her inne i dag seriøst. En traver har fått det for seg å skrive idiotiske innlegg og sitter å svarer seg selv... så...

Anonymous poster hash: 3efec...4a9

Er det luten som er på farten her og, har vel blitt fersket et par ganger minst allerede i dag.............pinlig når man detter ned fra den høye hesten :legrine: :legrine:

Anonymous poster hash: faf53...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...