Gå til innhold

Sopp I munn og hals (på voksen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nok fått det etter oppstart med astma-medisin...

Har tatt medisin og pusset tenna rett etterpå hver gang, men har nok fått det alikevel...

Noen som har noen erfaring med dette?

Spørsmålet er egentlig om jeg må dra til lege med dette? Eller om det er greit å prøve div. kjærringråd først?

Må legge til at jeg har nok litt dårlig immunforsvar nå. Mye syk i utgangspunktet, men jeg er nå helt tom for D-vitamin (mest sannsynlig pga. Chrons.. har tatt Tran-kapsler hver dag i flere år og spiser normalt mye fisk, så virker som tarmen ikke tar opp så mye lengre. Har nå fått D-vitamin på resept, men har ikke gått på dem ber enn noen uker.)

Har dårlig med pust også, selv etter inntak av Ventolin og hoster opp slimklumper, kort slim, men foreløpig ikke gul-grønn, så tror ikke det er lungebetennelse.

Ikke noe smerte hverken i lunger, hals eller munn, bare veldig ubehagelig. Kan soppen gå i lungene?

Æsj, får besøk av ei venninne i dag, som bor 10 timer unna, hun skal bare komme innom her før hun skal videre, så vil være hjemme når ho kommer. 😜😄😄

Anonymous poster hash: 59661...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør dra til legen så fort som mulig, for sopp i munn og svelg kan bli veldig smertefullt hvis det ikke blir behandlet.

I tillegg høres det ut som du trenger en sjekk av lungene dine, samt en vurdering av de medisinene du tar.

Jeg fikk også sopp i munn og svelg etter å ha brukt astmamedisiner, og du verden så ubehagelig og vondt det var før Mycostatinet fikk tatt knekken på problemet. :-(

Skrevet

Æsj, ...Ja, det er vel sikkert lurt da...

Begynner å bli passe ubehagelig baki der. Ikke vondt, med akkurat så tjukt og klumpete følelse i halsen at jeg nesten brekker meg og veldig rar smak i munn..

Hadde lissom håpet at "neida, kjør på med yoghurt og tyttebær og farris, det går over!" 🙈😂😂

Da får jeg vel heller krype til korset. 😜😄😄

Skrevet

Tusen takk for svar forresten. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...