Gå til innhold

Ventetiden fødsel... Bare en utblåsning!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å venter dag inn og dag ut på at fødselen skal starte. Og nå er jeg virkelig så lei at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart!  :( 

I dag er bare ALT galt, samboer er irriterende og jeg vil bare være i fred! Har ikke sovet skikkelig på flere uker, kroppen er vond og ubehagelig og ribbeina er så ihjelsparket at det er grusomt når baby sparker/presser mot dem. Jeg har mest lyst til å legge med ned å grine i dag kjenner jeg! 

Trodde aldri jeg skulle komme hit at jeg ble så lei, for jeg har virkelig elsket å gå gravid med kulemage! Og graviditeten har vært svært etterlengtet. Men kroppen fungerer ikke, så jeg kommer meg såvidt fra sofa til toalett og er "innesperret" i leiligheten døgnet rundt med beskjed om å ligge mest mulig i ro.. Det er nok det som tærer på tålmodigheten, ettersom jeg er vant til å kan være aktiv og jobbe mye. Og så har legene hele tiden sagt "ja dette blir nok en februarbaby!" og at baby kom nok litt tidligere enn antatt termin... Så jeg var liksom veldig innstilt på det da. Men nå er vi godt i gang med mars, og jeg blir bare mer og mer skuffet når jeg står opp uten noe som helst tegn til fødsel om morgenen..  :tongue: 

Phu, måtte bare lufte det ut et sted! I dag er bare en over gjennomsnittett tung dag med høygravid kropp, så kjennes det ut som alle gravidhormonene som jeg ikke har merket noe som helst til i svangerskapet kom samlet som en bølge over meg i dag!  :tongue: 

Om noen vil dele hvordan fødselen din startet, hvordan den var eller noe annet takker jeg for det!  :D 
Tipper jeg har lest gjennom hele internett trettisju ganger allerede så..  :tongue:



Anonymous poster hash: 0c519...286
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å være lei! Jeg har fire uker til termin i dag, og har begynt å kjenne på den følelsen, selv om jeg aldri trodde den skulle komme. Jeg husker forrige svangerskap som så rosemalt og hyggelig, men nå er jeg bare sliten og lei av alle "bivirkningene". Du vet de derre morsomme "dette skulle du ønske noen fortalte deg om graviditet"-artiklene? Der hvor de skriver opp ALT av uhumskheter som kan dukke opp? Kan fanden meg krysse av for alt.. Lurer virkelig på hvilken tilstand jeg er i om fire uker  :legrine: Feit har jeg blitt, og... Føttene mine er så fulle av vann at det som om jeg har fått meg innebygde masai-såler,og det er både vondt og vanskelig å holde balansen.

Fikk beskjed i januar om at jeg kanskje måtte ta keisersnitt prematurt for å behandle celleforandringer i livmorhalsen, og da jeg fikk beskjed i slutten av februar om at jeg ikke trengte det allikevel ble jeg n e s t e n litt skuffa..

 

Men du? Mager trøst, men det går over.. Du er snart ferdig, hold ut! Spis en jævli svær sjokolade, fyll på med is, og finn deg en idiotserie på netflix ellerno som kan ta oppmerksomheten din i noen minutter av gangen. Min første fødsel startet etter at jeg bøtta i meg kanel (typ et halvt krydderglass i en liten skål med grøt) og stimulerte brystvortene som en idiot en hel kveld. Kanskje det kan funke for deg og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være lei! Jeg har fire uker til termin i dag, og har begynt å kjenne på den følelsen, selv om jeg aldri trodde den skulle komme. Jeg husker forrige svangerskap som så rosemalt og hyggelig, men nå er jeg bare sliten og lei av alle "bivirkningene". Du vet de derre morsomme "dette skulle du ønske noen fortalte deg om graviditet"-artiklene? Der hvor de skriver opp ALT av uhumskheter som kan dukke opp? Kan fanden meg krysse av for alt.. Lurer virkelig på hvilken tilstand jeg er i om fire uker  :legrine: Feit har jeg blitt, og... Føttene mine er så fulle av vann at det som om jeg har fått meg innebygde masai-såler,og det er både vondt og vanskelig å holde balansen.

Fikk beskjed i januar om at jeg kanskje måtte ta keisersnitt prematurt for å behandle celleforandringer i livmorhalsen, og da jeg fikk beskjed i slutten av februar om at jeg ikke trengte det allikevel ble jeg n e s t e n litt skuffa..

 

Men du? Mager trøst, men det går over.. Du er snart ferdig, hold ut! Spis en jævli svær sjokolade, fyll på med is, og finn deg en idiotserie på netflix ellerno som kan ta oppmerksomheten din i noen minutter av gangen. Min første fødsel startet etter at jeg bøtta i meg kanel (typ et halvt krydderglass i en liten skål med grøt) og stimulerte brystvortene som en idiot en hel kveld. Kanskje det kan funke for deg og?

Haha så godt å høre at vi er flere som venter! Lurer også på hvilken tilstand jeg egentlig kommer til å være i om jeg blir gående på overtid i tillegg.. Grøss!  :legrine: 

 

Jeg har også fått beskjed om at det nok blir et prematurt barn hele veien, og når beskjedene kom var jeg virkelig lei meg og innstilte meg på at jeg skulle virkelig gjøre som legene sa (ligge i ro mest mulig!) slik at baby holdt seg inne så lenge som mulig. Men samtidig ble jo hodet mitt innstilt på at ungen kom innen februar var over. Vel, jeg har i allefall gjort en himla god jobb med å ligge i ro slik at baby har holdt seg inne og slipper å bli prematur! Og det er jeg for all del overlykkelig for, men nå kan han finne veien ut altså for nå er han ferdig bakt inni der..  :tongue: 

 

I natt ble det nok en laaaang natt, uten søvn. Bare vrir meg fra side til side, opp å tisse hundre ganger. Alt er ubehagelig. Brystene er blitt enorme, ømme og lak råmelk så skjorta ble klissete, og så stort press på blæra pga nedpress at jeg ikke klarer å tømme meg helt kjennes det ut som! Dette er altså så sjarmerende må jeg si...  :tongue: 

 

Har forsøkt det med brystvortene, ser ikke ut som det gjør noe som helst for meg. Det er vel bare å innse at jeg må VENTE til kroppen starter denne jobben selv. Tåååååålmoooodiiiigheeeeeet.......  <_<

 

Anonymous poster hash: 0c519...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...