Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Jenta mi på snart 2 år kaster opp 2 ganger, en gang i natt og en gang i morges. Oppkastet så ut som cottage cheese! Ikke løse bleier, normal konsistens. Ingen matlyst, spist veldig lite og drukket lite. På ettermiddagen fikk hun feber, ga paracet kl 3. Nå var jeg på rommet hennes fordi jeg trodde hun kastet opp grunnet mye host, nå er hun varm igjen.. Er dette mest sannsynlig vanlig influensa? Hun hadde influensa en uke i romjulen.. Anonymous poster hash: b1fc0...d2d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Jenta mi på snart 2 år kaster opp 2 ganger, en gang i natt og en gang i morges. Oppkastet så ut som cottage cheese! Ikke løse bleier, normal konsistens. Ingen matlyst, spist veldig lite og drukket lite. På ettermiddagen fikk hun feber, ga paracet kl 3. Nå var jeg på rommet hennes fordi jeg trodde hun kastet opp grunnet mye host, nå er hun varm igjen.. Er dette mest sannsynlig vanlig influensa? Hun hadde influensa en uke i romjulen.. Anonymous poster hash: b1fc0...d2d Hun kan ikke få influensa igjen i samme sesong. Man blir immun mot sesonginfluensaen. Eller er du av de som kaller en skikkelig forkjølelse for influensa? Anonymous poster hash: ce049...4d2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Antagelig en helt vanlig virusinnfeksjon. Barn får gjerne flere av disse i løpet av barnehageårene, noen gir mageonde, noen forkjølelse og noen litt av begge. Influensa kan man ikke få flere ganger, har man en runde influensa er man gjerne immun i 3-4 år fordi det viruset forandrer seg bare litt hvert år. Som regel går det nærmere 10 år før man evt får influensa igjen. Anonymous poster hash: c163b...cd9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Takk, da satser jeg på det bare er et virus.. Trodde liksom ikke det var så vanlig å både få forkjølelse og oppkast samtidig. Anonymous poster hash: b1fc0...d2d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 Influensa er også et virus, da.... Anonymous poster hash: 31379...8e6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #6 Skrevet 6. mars 2016 Jenten min på 8 år har nettopp hatt omgangssyke med feber. Og det er flere i klassen som har hatt det samme. Så tydelig noe som går her. Anonymous poster hash: 26e34...7ef
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #7 Skrevet 6. mars 2016 Influensa er også et virus, da.... Anonymous poster hash: 31379...8e6 Ja, men et litt annet virus enn et vanlig forkjølelsesvirus eller omgangssykevirus. Influensaviruset blir du alvorlig syk av, mye sykere enn et forkjølelsesvirus, og du blir immun mot influensaen så du får det ikke igjen på lenge. F.eks ble min sønn smittet av et forkjølelsesvirus, han hadde feber et par dager og var tett i nesa og hostet en ukes tid. Var hjemme fra skolen i 3 dager. Nabogutten derimot fikk influensa, han hadde høy feber i 6-7 dager, var sengeliggende og utrolig dårlig, svimmel, slapp og syk lenge. Var hjemme fra skolen i nesten 3 uker. Så syk som man blir av influensa blir man ikke av forkjølelsesvirus eller magevirus. Anonymous poster hash: c163b...cd9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #8 Skrevet 6. mars 2016 Forkjølelse og sjau kan være fæle greier og kan vare lenge. Barn får dessuten da ofte høy feber som freaker ut foreldre Jeg ville ikke tenkt at dette er influensa, men en bedriten sjau. Anonymous poster hash: 3c07f...8db
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 Det er forskjell på forkjølelse og influensa, men mange sier de har influensa selv om de egentlig har en kraftig forkjølelse. Influensa kan påvises ved blodprøve. Hun kan ha influensa nå. Fikk hun påvist influensa hos lege i romjulen? Eller hun kan ha noe annet. Anonymous poster hash: 754f9...c92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå