Gå til innhold

Familiebesøk/bursdag i helger ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg har en lite diskusjon på hva som er mest vanlig. Her er det slik at når noen i familien har bursdag, eller det kanskje bare er lenge siden sist, så inviteres det gjerne til besøk og da nesten alltid på søndager i 16-17-tiden. Da får man som regel middag først og et par timer etter på kaker osv. Totalt tar hele besøket da normalt ca tre-fire timer, altså vi reiser hjem igjen i 20-tiden +/-.

Jeg mener at dette er helt normalt, mannen mener at familiene våre er litt sære og at "alle andre" har besøk tidligere på dagen og mye kortere. Hvordan er dette hos dere?

Anonymous poster hash: 7b0d8...abc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vant til slik som din familie gjør det

Anonymous poster hash: 417f1...1b4

Skrevet

Vi bruker å ha varm lunch, går ofte en tur sammen og så kake og kaffe.

Anonymous poster hash: 46cda...db4
Skrevet

For meg er det du beskriver helt greit.

Men jeg vet at mange familier spiser tidligere på søndager og mange med små barn ønsker å være hjemme til seks/sju på dager før arbeidsdag.

Jeg er selv ikke så opptatt av stramme rutiner, men det er det nok veldig mange som er.

Skrevet

For meg er det du beskriver helt greit.

Men jeg vet at mange familier spiser tidligere på søndager og mange med små barn ønsker å være hjemme til seks/sju på dager før arbeidsdag.

Jeg er selv ikke så opptatt av stramme rutiner, men det er det nok veldig mange som er.

Ja, da barna var små begynte vi litt tidligere, men nå er alle barna i familien mellom 6 og 17 år så da blir det noe annet :)

HI

Skrevet

Hos oss er det vanligvis start ca 12-14 og så varer det et par timer, med kaker som eneste servering.

Jeg synes det er helt ok, for selv blant familie man liker å tilbringe tid med så er et par timer evig lenge nok å tilbringe med ørene fulle av overaktive og sukkerhøye barn 😛

Skrevet

Hos oss er det vanligvis start ca 12-14 og så varer det et par timer, med kaker som eneste servering.

Jeg synes det er helt ok, for selv blant familie man liker å tilbringe tid med så er et par timer evig lenge nok å tilbringe med ørene fulle av overaktive og sukkerhøye barn

Oi, det tror jeg ikke jeg hadde klart. Kaker så tidlig på dagen og før middag? Blir du ikke kvalm og sliter med å få i ungene skikkelig mat senere? Men takk for svar, du er nok en av dem mannen tenker på. Ser at jeg kanskje ikke har helt rett ;)

HI

Skrevet

Her spises alltid søndagsmiddag tidlig (i slekta) så om man inviterer til noe, så tar man det i 3-4tiden, etter middagen.. Da drar de fleste hjem i 7tiden pga ungenes leggetid. Evt middag serveres nok i 2-3tiden.

Eller så er hele storfamilien på søndagstur, så spiser vi 3-4tiden.

Anonymous poster hash: 3c094...bcc
Skrevet

Vi pleier å ha det litt tidligere, det er jo en av fordelene med å faktisk ha det i helgen. ;) Men bare et par timer tidligere, og med samme varighet.

Anonymous poster hash: c7780...66a
Skrevet

Har ikkje så mykje familie i nærleiken, men når vi inviterar til oss har vi gjerne middag + kaffimat, og startar i 15 tida.  Dei som inviterar berre til kaffi og kaker startar i 16 tida.  Men her er ungane mindre, slik at vi vil tidlegare heim. 

Skrevet

Synes det er greit om det er litt seint, slik at ein kan bruke formiddagen på fjellet eller liknande.

Skrevet

Her er det normalt å møtes i 13 tiden og tilbringe hele dagen og ettermiddagen sammen frem til en gang mellom 18 og 20 på kvelden.

Anonymous poster hash: 23235...a9b

Skrevet

Her inviteres det til mat og kaker/kaffe. Familien er spredt rundt og har litt reiseavstand. Derfor serveres alltid mat.

Det inviteres gjerne på søndag og vi pleier å begynne i 14-tida.

Anonymous poster hash: 8e347...b9d

Skrevet

Her inviteres det som regel i 13-14 tiden og varer fra 2 til 6 timer. Som regel reiser de fleste hjem etter to-tre timer også blir f.eks en familie igjen en stund.

Sist selskap var når sønnen til broren min hadde bursdag, selskapet begynte kl 13 og i 15-16 tiden dro alle hjem bortsett fra meg og min familie. Vi bor et stykke unna og ses ikke så ofte så vi ble sittende å skravle til klokken 18

Anonymous poster hash: e247e...243

Skrevet

Om det er middag starter vi som regel i 15-16 tiden og om det bare er kaffe og kaker kommer vi 16.30-17.00.

Syns det er greit å ha formiddagen fri så vi kan finne på noe først. Har små unger så vi gir oss rundt kl 19. Det holder det.

Skrevet

Mannen og jeg har en lite diskusjon på hva som er mest vanlig. Her er det slik at når noen i familien har bursdag, eller det kanskje bare er lenge siden sist, så inviteres det gjerne til besøk og da nesten alltid på søndager i 16-17-tiden. Da får man som regel middag først og et par timer etter på kaker osv. Totalt tar hele besøket da normalt ca tre-fire timer, altså vi reiser hjem igjen i 20-tiden +/-.

Jeg mener at dette er helt normalt, mannen mener at familiene våre er litt sære og at "alle andre" har besøk tidligere på dagen og mye kortere. Hvordan er dette hos dere?

Vi gjør som dere, men har også hatt kun kaker. Men ikke midt på dagen. Alltid middagstid eller tidlig kveld.

Skrevet

Vi har alltid gjort det sånn som din familie gjør det

Skrevet

på mannen sin side så har me det nett slik du beskriver,varer i mangen timer..på min side er det kake og kaffi og heim etter ett par timer..synest det er veldig kjekt når det kan vare endel timer jeg da..gjerne med middag først

Anonymous poster hash: ffc92...093
Skrevet

Ingen mal på det her. Men orker maks tre timer uansett vi da. Slitsomt m familie...

Anonymous poster hash: 06a66...6d4

Skrevet

Vi gjør som dere både på min side og på mannens.

Anonymous poster hash: 190a6...c36

Skrevet

Vi har det fra 15-18 så vi kan komme hjem til barnas leggetid.

Skrevet

Vi serverer bare kaker. Starter i 16-tiden, og folk går hjem når de ønsker. Blir gjerne i 19/20-tiden.

Anonymous poster hash: 403ad...8f3

Skrevet

Vi har som regel besøk på søndager. Inviterer til kl. 1530 og da blir folk værende til 19-20. Vi serverer full middag, deretter dessert og snacks.

Anonymous poster hash: 56bf4...703

Skrevet

Tidligere hadde vi det ofte mellom 12-14 tiden. For oss som ikke er A menneske så fikk vi våknet, ryddet det siste og bakt det som skulle bakes først. Da kom folk seg hjem i grei tid også siden det er litt kjøring.

Nå sjekker jeg først med min søster om de har noen plane, noe de ofte har i helger da er det å finne en dag og ett klokkeslett som passer. Gøy med barn som er på idrett, så da må slike ting planlegges litt. Når det er omvendt spør de oss før de inviterer.

Sist bursdag stàrtet den klokka 18. Veldig sent, men eneste som passet for alle. Eneste dagen den mnd vi hadde noen time fri, og med to barnebursdager måtte vi lirke det til.

Anonymous poster hash: d8b25...3c7

Skrevet

Vi har bursdager i halv fire-fire tiden. Da er det kaker og slikt som serveres. Folket blir til i 19-20 tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...