Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Vi er dine og mine barn. To av stebarna deler soverom nå. Kjellerstua er delt i et soverom og en liten kjellerstuedel. Med jevne mellomrom har jeg kommet med forslag om å gjøre om kjellerstuen til to soverom istedet, men så har samboerens argument hørtes fornuftige ut. Han ønsker en kjellerstue så barna har et sted de kan se på tv og være når de har venner på besøk. Absolutt en bra tanke, men vi har snart bodd her i ett år og kjellerstua blir aldri brukt! Først av alt er det omtrent bare ett av barna som faktisk har besøk jevnlig. Så det er ikke akkurat et problem med huset fullt av barn som ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Og for det andre ser jeg jo at det å se på tv ikke er førstevalget når det er besøk her. De bruker mye heller nettbrett på soverommet feks. Jeg husker også fra jeg var liten at vi klarte oss veldig godt med å være på soverommet til den vi besøkte. Hva tenker dere og hva hadde dere valgt? De to stebarna vil virkelig ikke dele rom. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Enig med deg! Anonymous poster hash: 6fc60...ff6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Hvis de deler rom nå og egentlig ikke vil det, hadde jeg helt klart gjort om kjellerstuen til et ekstra soverom. Anonymous poster hash: 46591...88a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Da hadde jeg valgt egne soverom så får de ha besøk på rommet Anonymous poster hash: b8b47...668
Guttemamman:-) Skrevet 6. mars 2016 #5 Skrevet 6. mars 2016 Hvis stebarna ikke vil dele rom hadde jeg laget to soverom. Har de felles venner? I så fall kunne en stor skyvedør mellom rommene kanskje være en mulighet( hvis de ligger vegg i vegg da). Da kunne de åpnet til et stort rom når de ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #6 Skrevet 6. mars 2016 De to guttene har ikke felles venner og det er fire år mellom dem. Det eneste negative er at det uansett må være en åpning eller skyvedør mellom rommene, for det ene rommet blir uten vinduer. Så det må være åpent mellom om nettene. Men likevel - det blir hvertfall mange hakk mer privat og kan jo stenges på dagtid om de vil være i fred. Eldste sliter med å finne sin plass og plages veldig av at han i tillegg til å ha det kjipt på de fleste arenaer også må dele rom med lillebror. Også hos moren har de en sånn åpen løsning mellom rommene til disse to guttene, så der føler han heller ikke at han har noe eget. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #7 Skrevet 6. mars 2016 Enig med deg. Vi har flott loftsstue med TV og god lekeplass. Begge barna har et putetelt på soverommet og der stabler de seg inn med venner. Når de blir tenåringer er nok egen TV og stue lurt men nå er det ikke interessant. Spørs hva barna vil da, hvis de ønsker egne rom så hadde jeg prioritert det. Anonymous poster hash: bd94c...c6a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #9 Skrevet 6. mars 2016 Hvor gamle er de andre barna? Kan andre enn de to brødrene dele? Anonymous poster hash: f1f74...504
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #10 Skrevet 6. mars 2016 Hva vil guttene? Om det ikke er så farlig for dere, hadde jeg hørt med de Anonymous poster hash: 5736b...b61
Guttemamman:-) Skrevet 6. mars 2016 #11 Skrevet 6. mars 2016 De to guttene har ikke felles venner og det er fire år mellom dem. Det eneste negative er at det uansett må være en åpning eller skyvedør mellom rommene, for det ene rommet blir uten vinduer. Så det må være åpent mellom om nettene. Men likevel - det blir hvertfall mange hakk mer privat og kan jo stenges på dagtid om de vil være i fred. Eldste sliter med å finne sin plass og plages veldig av at han i tillegg til å ha det kjipt på de fleste arenaer også må dele rom med lillebror. Også hos moren har de en sånn åpen løsning mellom rommene til disse to guttene, så der føler han heller ikke at han har noe eget. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd Sett inn et vindu mellom rommene slik at dagslyset kommer inn på rommet uten vindu...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #12 Skrevet 6. mars 2016 Hvor gamle er de andre barna? Kan andre enn de to brødrene dele? Anonymous poster hash: f1f74...504 Det er G7, J9, G11, G12 og J13. G11 og G12 kan ikke dele rom. Den ene er på grensen til ocd i bakterie- og klissfobi, mens den andre helst går med saus på hender og rundt munnen heller enn å vaske seg. G7 og J9 begynte med å dele rom, men siden J9 er den mest sosiale med besøk og overnatting så ble det upraktisk at hun delte rom med noen. De nærmer seg jo ikke ungdomsalder og den alderen da man kanskje gjerne skulle hatt en kjellerstue,men.. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #13 Skrevet 6. mars 2016 De to guttene har ikke felles venner og det er fire år mellom dem. Det eneste negative er at det uansett må være en åpning eller skyvedør mellom rommene, for det ene rommet blir uten vinduer. Så det må være åpent mellom om nettene. Men likevel - det blir hvertfall mange hakk mer privat og kan jo stenges på dagtid om de vil være i fred. Eldste sliter med å finne sin plass og plages veldig av at han i tillegg til å ha det kjipt på de fleste arenaer også må dele rom med lillebror. Også hos moren har de en sånn åpen løsning mellom rommene til disse to guttene, så der føler han heller ikke at han har noe eget. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd Sett inn et vindu mellom rommene slik at dagslyset kommer inn på rommet uten vindu... Det var i grunn lurt :-) Anonymous poster hash: fb0e2...ccd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #14 Skrevet 6. mars 2016 De to guttene har ikke felles venner og det er fire år mellom dem. Det eneste negative er at det uansett må være en åpning eller skyvedør mellom rommene, for det ene rommet blir uten vinduer. Så det må være åpent mellom om nettene. Men likevel - det blir hvertfall mange hakk mer privat og kan jo stenges på dagtid om de vil være i fred. Eldste sliter med å finne sin plass og plages veldig av at han i tillegg til å ha det kjipt på de fleste arenaer også må dele rom med lillebror. Også hos moren har de en sånn åpen løsning mellom rommene til disse to guttene, så der føler han heller ikke at han har noe eget. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd Det er vel ikke lov å ha soverom der det ikke er godkjent fluktvei? Har hørt det engang når vi skulle kjøpe hus at alle soverom må ha vindu. Anonymous poster hash: 0e0be...067
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #15 Skrevet 6. mars 2016 De to guttene har ikke felles venner og det er fire år mellom dem. Det eneste negative er at det uansett må være en åpning eller skyvedør mellom rommene, for det ene rommet blir uten vinduer. Så det må være åpent mellom om nettene. Men likevel - det blir hvertfall mange hakk mer privat og kan jo stenges på dagtid om de vil være i fred. Eldste sliter med å finne sin plass og plages veldig av at han i tillegg til å ha det kjipt på de fleste arenaer også må dele rom med lillebror. Også hos moren har de en sånn åpen løsning mellom rommene til disse to guttene, så der føler han heller ikke at han har noe eget. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd Det er vel ikke lov å ha soverom der det ikke er godkjent fluktvei? Har hørt det engang når vi skulle kjøpe hus at alle soverom må ha vindu. Anonymous poster hash: 0e0be...067 Det er derfor det ikke må være helt stengt. Jeg tenkte kanskje skyvedør var greit så fremt den var åpen om natten feks. Men kanskje det må være bare halv vegg. Evnt bare ikeahyller som romdeler. Det blir uansett mye mer privat enn pr idag. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd
Guttemamman:-) Skrevet 6. mars 2016 #16 Skrevet 6. mars 2016 Kom på jeg så en artikkel i et blad om avdelt rom som ikke hadde vindu. Synes det var stilig, men deres er kanskje ikke like stort da.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #17 Skrevet 6. mars 2016 Kravet til vindu gjelder ikke bare lys, men også luft og rømningsvei. Men skyvedør i f.eks frostet glass kan jo være en mulighet. Men da MÅ den stå åpen etter minstemann har lagt seg, så ikke han blir uten oksygen hele natta. Anonymous poster hash: 70ed2...f88
Mamma til 2 søte Skrevet 6. mars 2016 #18 Skrevet 6. mars 2016 Ville ikke laget soverom uten vindu nei. Mulig å få satt inn ekstra vindu? Hadde ikke fått sovet godt med viten om at ungen lå på et rom uten rømningsvei.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #19 Skrevet 6. mars 2016 Ville ikke laget soverom uten vindu nei. Mulig å få satt inn ekstra vindu? Hadde ikke fått sovet godt med viten om at ungen lå på et rom uten rømningsvei. Barnet gjør vel egentlig strengt tatt ikke det. Med åpning til den delen av rommet med rømningsvei så er han jo bare noen meter unna vinduet han også. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #20 Skrevet 6. mars 2016 Hvor gamle er de andre barna? Kan andre enn de to brødrene dele?Anonymous poster hash: f1f74...504 Det er G7, J9, G11, G12 og J13. G11 og G12 kan ikke dele rom. Den ene er på grensen til ocd i bakterie- og klissfobi, mens den andre helst går med saus på hender og rundt munnen heller enn å vaske seg. G7 og J9 begynte med å dele rom, men siden J9 er den mest sosiale med besøk og overnatting så ble det upraktisk at hun delte rom med noen. De nærmer seg jo ikke ungdomsalder og den alderen da man kanskje gjerne skulle hatt en kjellerstue,men.. Anonymous poster hash: fb0e2...ccd Men kan ikke j9 som er den mest sosiale ha kjellerstuen, og så tar g7 eller g11 (regner med det er de som deler rom) hennes rom? Antar g12 og j13 har egne rom allerede? Så da trenger dere ikke å sette opp en vegg? Eller har jeg misforstått her? Anonymous poster hash: fe03b...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå