Gå til innhold

prevensjon..30 år og vil ikke legge på meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke spiral!

Anonymous poster hash: 2b93a...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger ikke på deg av prevensjon. Noen gir økt matlyst som igjen gi økt vekt om du lar deg selv spise mye...

Anonymous poster hash: 99ffa...63b

Skrevet

Du legger ikke på deg av prevensjon. Noen gir økt matlyst som igjen gi økt vekt om du lar deg selv spise mye...

Tja... Om verden var så enkel...

Kroppen vår reagerer ulikt på hormoner. Noen legger på seg når de begynner på p-piller fordi de får mer vann i kroppen.

Hormoner kan også påvirke fettlagringen. Det er mange som legger på seg i tenårene, spesielt over hofter og lår, pga økte nivåer av hormoner.

Det beste må jo være et preparat som gir minst utskillelse av hormoner. P-ring er kanskje et godt alternativ for deg.

Anonymous poster hash: b95b0...828

Skrevet

Jeg har lagt på meg 7 kg med P-ringen.

Anonymous poster hash: 276d0...a82

Skrevet

Kondom eller sterilisering👍🏼

Skrevet

brukte minipiller etter jeg hadde født sist. la på meg 10 kg. vet ikke om vi er heeelt ferig med barn endå så vi vil ikke sterilisere heller! men nå passer ikke helt. har gått uten prevensjon i 8 mnder nå pga noen prøver jeg skulle ta. har ikke blitt gravid enda..bare flax trur eg😉

Skrevet

Bare tull, gjennomsnitt kan en legge på seg rundt 2 kg når en begynner på prevensjon. Men det er økt matlyst som Gjør at resten kommer på. Kom ikke å si at en har gått opp 9 kg på bare å ha begynt på prevensjon! !!!!

Anonymous poster hash: bfde2...369

Skrevet

hi over her

Skrevet

Bare tull, gjennomsnitt kan en legge på seg rundt 2 kg når en begynner på prevensjon. Men det er økt matlyst som Gjør at resten kommer på. Kom ikke å si at en har gått opp 9 kg på bare å ha begynt på prevensjon! !!!!

Du har tydeligvis ikke særlig peiling på hvordan hormoner påvirker kroppen du! Ta pco f.eks. Her legger en på seg fordi forbrenningen blir helt fucked av hormoner, insulinet osv. Kroppen blir som en jojo å det blir nesten umulig å ta av vekt. Alt dette grunnet eggstokkene og hormonene!!!

Orker ikke forklare i detalj hvordan det fungerer, its complicated😉

Anonymous poster hash: 96f9c...876

Skrevet

Du har tydeligvis ikke særlig peiling på hvordan hormoner påvirker kroppen du! Ta pco f.eks. Her legger en på seg fordi forbrenningen blir helt fucked av hormoner, insulinet osv. Kroppen blir som en jojo å det blir nesten umulig å ta av vekt. Alt dette grunnet eggstokkene og hormonene!!!

Orker ikke forklare i detalj hvordan det fungerer, its complicated😉

Og forresten, hvotfor får en økt matlyst viss det ikke har med hormonene å gjøre?

Skrevet

Uansett hvor mye man vrir og vender på det så er det til syvende og sist kalorier inn kontra ut som spiller en rolle for vekta!

Jeg kan jo skylde på p-sprøyta for at jeg la på meg 25 kilo, men fakta er at jeg fikk økt matlyst og klarte ikke styre meg.

Jada, man kan binde væske, men det er som nevnt over her max 2 kilo man legger på seg av medisiner/væske og hormonelle endringer.

Folk med pcos ĺegger på seg ja, fordi de ikke klarer å styre matinntaket!

Skrevet

Med p-sprøyta gikk jeg opp 10 kg på 4 uker. Spiste helt normalt. Kuttet ut p-sprøyta, men det tok 1 år før vekta var borte.

Nå bruker jeg p-ring, og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg legger ikke på meg av denne. Og den virker jo bare lokalt, så kan ikke helt skjønne at den skal føre til at man legger på seg.

Anonymous poster hash: 1ae57...ca5
Skrevet

Uansett hvor mye man vrir og vender på det så er det til syvende og sist kalorier inn kontra ut som spiller en rolle for vekta!

Jeg kan jo skylde på p-sprøyta for at jeg la på meg 25 kilo, men fakta er at jeg fikk økt matlyst og klarte ikke styre meg.

Jada, man kan binde væske, men det er som nevnt over her max 2 kilo man legger på seg av medisiner/væske og hormonelle endringer.

Folk med pcos ĺegger på seg ja, fordi de ikke klarer å styre matinntaket!

Nei, det er det ikke. Det er mye mer komplisert enn kalorier inn og ut. Metabolisme er et meget omfattende felt. Det er stor forskjell på hvor mye som tas opp i tarmen av næring. Det er også forskjell på omsetningen av energi og lagringsevnen. Hva man spiser kan også påvirke fettlagringen. Og alt dette styres av signalstoffer/hormoner i kroppen...

Skrevet

Men hvorfor ikke spiral?

Skrevet

Med p-sprøyta gikk jeg opp 10 kg på 4 uker. Spiste helt normalt. Kuttet ut p-sprøyta, men det tok 1 år før vekta var borte.

Nå bruker jeg p-ring, og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg legger ikke på meg av denne. Og den virker jo bare lokalt, så kan ikke helt skjønne at den skal føre til at man legger på seg.

Anonymous poster hash: 1ae57...ca5

Det er nok forskjell fra person til person. Jeg er veldig ømfintlig for hormonpreparater, så jeg ble veldig påvirket av p-ringen selv om det bare skulle virke lokalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...