Gå til innhold

Gravid etter KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde KS for ett år siden og er nå gravid med andremann i uke 7. Alt for tidlig etter første merker jeg, for jeg har så vondt i KS arret og stopper opp helt noen ganger fordi smertene er så sterke. Bør vel kanskje nevnes at jeg har slitt med smerter tidligere, men er naturligvis verre nå som jeg er gravid igjen. Gjør ekstra vondt når jeg nyser og hoster.

Tenkte å høre her inne. Er det for tidlig? Kan det ha skjedd noe med arret, og at det er derfor jeg har slike smerter, bør jeg få det sjekket?

Hilsen bekymret...

Anonymous poster hash: a6100...699
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan alltids få det sjekket men det er helt normalt. Det river og sliter i arret når livmor vokser. Kan være ganske vondt til tider. Du har nok ikke blitt gravid for tidlig, det går helt sikkerå fint.

Jeg hadde keisersnitt i narkose, babyen min døde💔 og jeg ville gjerne bli gravid raskt etter dette skjedde. Sykehuset sa jeg ikke trengte å vente i det hele tatt. Ble gravid 3 måneder etter keisersnittet. Babyen ble født med et nytt keisersnitt. Dette er 1 1/2 år siden og jeg er gravid igjen. Ingen har sagt at det er farlig å bli gravid så tett opp til et keisersnitt, annet enn at det kan rive litt i arret men det er ikke farlig.

Lykke til ☺

Anonymous poster hash: cf2da...997

Skrevet

Hei! Jeg ble gravid 7.5 måneder etter første ks. En blir ikke den samme etter fødsel uansett,naturlig eller ks. Såret gror fort etter ks,snakk om uker så det er ihvertfall ferdig. De på sykehuset fortalte meg at det går ikke an å åpne opp sår etter så mange måneder. Barnet har det helt sikkert fint i livmora di nå. Det viktigste er vel at du følger beskjeder mot slutten av svangerskapet,trolig kan du ikke føde vaginalt ettersom du ble gravid så fort. Rier kan du ikke tåle,men vanlig svangerskap går nok fint! Lykke til med to tette! Mine er 5 og 6 år nå og jeg er gravid med tredjemann!

Anonymous poster hash: eeb65...a8f

Skrevet

Takk for betryggende svar, begge to. :smilyblomst:  Dette blir nok travelt, men veldig gøy!

Anonymous poster hash: a6100...699
Skrevet

Jeg hadde to keisersnitt på ett år. Gikk helt fint altså:-)

Anonymous poster hash: 9fa97...e64

Skrevet

Ble også gravid 1 år etter første ks og merket ingeting. Mulig du har endel arrdannelser ved såret og at det er det som forårsaker smerten?

Skrevet

Jeg ble anbefalt å vente min 1 år etter ks med å bli gravid igjen, men det er helt sikkert forskjellig fra kvinne til kvinne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...