Gå til innhold

Trenger et spark bak for å endre holdning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig talentfull innen en type håndarbeid/kunst og målet mitt er å kunne leve av dette. Jeg ser ofte på andre som driver med det samme for å få inspirasjon og nye ideer. Men da ser jeg jo av og til folk som er flinkere enn meg. Jeg merker jeg faller litt av da og mister litt motet. Hvordan skal jeg kunne klare å tjene penger på det når det finnes folk som allerede er flinkere enn meg..

Men jeg har så lyst å få dette til! Og jeg kommer ingen vei med å tenke slik.

Dere som lever av det dere liker best, har dere noen råd?

Jeg har alltid fått mye skrytt helt fra jeg var liten, jeg ser jo selv at jeg er flink, men jeg trenger et spark bak.

Anonymous poster hash: 34239...ff8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha tro på det du selv gjør. Selv om andre gjør lignende ting på en annen måte så er det ikke alle som foretrekker deres arbeid fremfor ditt arbeid. Finn din nisje om du har noen. Kanskje det er foreninger eller foreninger for andre innen faget du kan kontakte?

Stol på deg selv og det du gjør! :)

Anonymous poster hash: 6f08f...c0a
Skrevet

Jeg er veldig talentfull innen en type håndarbeid/kunst og målet mitt er å kunne leve av dette. Jeg ser ofte på andre som driver med det samme for å få inspirasjon og nye ideer. Men da ser jeg jo av og til folk som er flinkere enn meg. Jeg merker jeg faller litt av da og mister litt motet. Hvordan skal jeg kunne klare å tjene penger på det når det finnes folk som allerede er flinkere enn meg..

Men jeg har så lyst å få dette til! Og jeg kommer ingen vei med å tenke slik.

Dere som lever av det dere liker best, har dere noen råd?

Jeg har alltid fått mye skrytt helt fra jeg var liten, jeg ser jo selv at jeg er flink, men jeg trenger et spark bak.

Finn din nisje, tenker jeg også, og vær tålmodig.

Du kan også vurdere å beholde ett ben i en annen leir.

Jeg er musikkutdannet og har 50% fast stilling i undervisning (sanglærer m.m.) og resten freelance.

Jeg tenker aldri på hvem som er flinkest av meg og en annen - mange er gode, men de som hyrer meg, gjør det fordi jeg likevel er unik. Bare min stemme klinger akkurat som dette.

Anonymous poster hash: 23743...50c

Skrevet

Takk for gode svar :)

HI

Skrevet

Svarte deg over her også, men kom på en ting til...

Jeg driver innen et helt annet felt, men driver på en litt annen måte enn de fleste innen mitt fag. Det jeg har sett er at de som trenger meg, ønsker det jeg kan tilby, de finner veien til meg. Man må komme i gang, gjøre seg synlig, stole på at det man gjør er godt nok, folk sprer gode tilbakemeldinger, og de som liker det jeg gjør kommer til meg. Og det er bra nok!

Det at andre kanskje er bedre enn meg på noen områder betyr ikke så mye så lenge jeg er trygg på det jeg gjør og kjenner mine egne begrensninger. Og kommer noen til meg som jeg ikke kan hjelpe, da har jeg ingen problemer med å anbefale dem noen som er bedre enn meg. Jeg får da et godt rykte fordi jeg hjelper dem selv om jeg kanskje ikke gjorde mer enn å fortelle dem hvem de burde kontakte for å få det de var ute etter.

Så stol litt på at riktige kunder vil finne deg om du gjør ditt beste og gjør deg synlig :)

Anonymous poster hash: 6f08f...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...