Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun hatt en mensen etter fødsel. Vi hadde sex ca to uker før denne mensen. Nå har det gått over en måned og ingen ny mensen. Kan jeg ha blitt gravid før den første mensen, og hatt den til tross for graviditet? Masse symptomer på graviditet igjen nå, ømme bryst, mye utflod, trøtt og vondt i hodet.. Bor så øde, vil ta lang tid å bestille tester. Men er det en mulighet for at den mensen jeg fikk (varte en uke med masse friskt blod) kan ha vært luremens?

Jeg spør ikke om jeg er gravid, det kan dere jo ikke vite, men lurer på om det finnes muligheter for det, og om noen har erfaringer.. Takk 😐

Anonymous poster hash: 57b06...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man sex så er det alltid en mulighet for en graviditet, både med og uten prevensjon.

Anonymous poster hash: 1a5f3...9b8

Skrevet

Og jeg var visstnok gravid selv om jeg hadde hatt vanlig menstruasjon en gang.

Skrevet

Merket du ingen forskjell? Fikk du barnet til riktig tid iht til dette?

Skrevet

Nei, ingen forskjell bortsett fra at menstruasjonen var 4 dager for sen. Viste seg å være en exu (svangerskap utenfor livmor) og ble ikke oppdaget før jeg havnet på sjukehuset med sterke smerter og blødninger kort tid etter at menstruasjonen var ferdig. Graviditeten satt fast i ene egglederen. Den og egglederen måtte fjernes.

Skrevet

Det er fint mulig at du er gravid, men det kan også være at du bare er hormonell fortsatt. Det høres ut som det ikke er så oenge siden fødsel? Ammer du? Har du nettopp sluttet/trappet ned amming? Ved en hver stor endring i hormoner kan du få både mange rare "symptomer" og forskyvninger i syklusen. Det er heller ikke uvanlig at man ikke hopper rett tilbake i vanlig syklus etter fødsel. Mensen kan være ustabil i mange mnd, spesielt om man ammer.

Men du må nok bare ta en test for å være sikker... Har du ikke bensinstasjon eller noenting i nærheten?

Anonymous poster hash: 9a32e...e37

Skrevet

Nei, ingen forskjell bortsett fra at menstruasjonen var 4 dager for sen. Viste seg å være en exu (svangerskap utenfor livmor) og ble ikke oppdaget før jeg havnet på sjukehuset med sterke smerter og blødninger kort tid etter at menstruasjonen var ferdig. Graviditeten satt fast i ene egglederen. Den og egglederen måtte fjernes.

Så leit :(

Beklager :(

Skrevet

Det er fint mulig at du er gravid, men det kan også være at du bare er hormonell fortsatt. Det høres ut som det ikke er så oenge siden fødsel? Ammer du? Har du nettopp sluttet/trappet ned amming? Ved en hver stor endring i hormoner kan du få både mange rare "symptomer" og forskyvninger i syklusen. Det er heller ikke uvanlig at man ikke hopper rett tilbake i vanlig syklus etter fødsel. Mensen kan være ustabil i mange mnd, spesielt om man ammer.

Men du må nok bare ta en test for å være sikker... Har du ikke bensinstasjon eller noenting i nærheten?

Anonymous poster hash: 9a32e...e37

Hei og takk for svar! Halvt år siden fødsel.. Skjønner det.. bensinstasjonen her har ikke butikk :( huff, har bestilt fra apoteket, bare å vente nå...

Bare syns det var rart med alle symptomene! Sovnet på sofaen istad.. Det skjer aldri..

Skrevet

Funnet en annen måte å formulere meg på.

Det er mange som har mensen en gang til tross for graviditet. Er sjansen for at det skjer større ganske raskt etter fødsel?

Beklager at jeg ikke blir ferdig med dette.. Har testene tidligst onsdag 😭

Ts

Skrevet

Etter min spontanabort har jeg hatt MASSE graviditets symptomer. Har trodd jeg har vært gravid pga sterke symptomer

Du er helt sikkert ikke gravid.

Men hormonell

Anonymous poster hash: f42e0...d06

Skrevet

Hos meg har det vært en god del "tull" med mensen etter fødsel. Mest sannsynlig er det nok det hos deg også...

Men oppdater oss når du har testet!! :Nikke:

Anonymous poster hash: 80283...7cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...