Gå til innhold

Drikker dobbelt så mye med koffein som anbefalt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man ikke skal drikke så alt for mye kaffe i løpet av en dag - men trodde ikke det var så mye koffein i en vanlig kopp med kaffe. Så jeg har drukket ca 6-8 kopper om dagen (på det meste!). To til frokost, ca 4 på jobb og to på kveldstid. Har kontorjobb og har vært avhengi av kaffen for å holde meg våken og konsentrert.

Uansett dette er jo mye mer enn anbefalt selv om jeg har hatt dager med mindre kaffe også.

Prøvd å lese litt på nettet om hva 'konsekvensene' er, men fant ingenting. Hva er konsekvensene av for mye koffein?

Er forresten 30 uker på vei.

Anonymous poster hash: 65e21...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dette må du slutte med. Koffein er ikke bra for fostre

Anonymous poster hash: e5176...501

Skrevet

Du må kutte drastisk ned på kaffedrikkingen umiddelbart!!! Husk at det også gjelder mens du ammer!

http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-og-helse-svangerskap-sykdommer/2013/02/gravide-bor-drikke-sa-lite-kaffe-som

http://www.kk.no/mamma/derfor-b%C3%B8r-gravide-v%C3%A6re-forsiktig-med-kaffe-28265

http://www.fhi.no/tema/mat-og-helse/koffein

Googler du graviditet og koffein så får du opp mye. Foster, babyer og små barn har greier ikke å omsette koffein på samme måte som voksne. Gravide bruker to-tre ganger lenger tid enn normalt å omsette koffeinen også.

Bruk fra og med i dag og kommende uke til å trappe ned til maks en kopp om dagen. Får du abstinenser får du huske at det er bedre at du og fosteret tar dem nå enn at babyen blir født og må forholde seg til abstinenser da.

Anonymous poster hash: 3404f...09a
Skrevet

Jeg drakk verken cola, kaffe eller te under graviditeten, jeg. Konsekvensene er noe usikre, jeg ville ikke ta sjansen! Tenkte uansett at om ikke annet kunne den bittelille babyen oppleve ubehag. Det jeg har lest at man vet, er at over anbefalt mengde øker risikoen for spontanabort. Nå har du jo kommet langt, men er nok uansett best for både deg og barnet ditt å kutte litt ned på inntaket. Har ikke lest grundig alt av forskning på området, da jeg uansett ville droppe det.

Anonymous poster hash: f0c45...28f

Skrevet

HI her!

Har selvfølgelig kuttet ned ekstremt etter noen i termingruppen min nevnte det. Har kjøpt inn koffeinfri kaffe som det går mest i. Tar 1-2 vanlige kopper på jobb, men kun det nå.

Abort er jo ikke akkurat en redsel nå, men usikker på om jeg burde forvente meg noen andre konsrkvenser? Skal gå inn å lese på lenkene nå.

Anonymous poster hash: 65e21...de4

Skrevet

Det kan påvirke fødselsvekten slik at denne blir lav.  Drakk mye kaffe og cola light i svangerskapet selv fordi jeg jobbet nattevakter(min måte å holde meg våken på), og gutten veide 4,4 kilo, så det fikk ikke noen konsekvenser på den måten her. 

Anonymous poster hash: 2161b...759

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...