Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Skrevet 5. mars 2016 Jeg tjener kr 100.000,- mer enn mannen i året og vi er avhengig av min inntekt. Hva skjer men mannen og ungene dersom jeg dør? Jeg var hos legen for noen dager siden for ekstremt mye hodepine.Jeg har fått migrenemedisiner, men siden jeg har så mye vondt ble det også sendt rekvisisjon til MR av hodet for å utelukke hjernesvulst. Jeg tror ikke det er det siden medisinene hjelper, men det er et "hva-viss" som surrer i bakhodet mitt. Hva om det er en svulst, hva viss jeg dør. Vi har tre barn, hvordan skal mannen klare seg økonomisk? Noen som vet?Vil han få noe støtte fra NAV eller lignende? Anonymous poster hash: c14a6...9e3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #2 Skrevet 5. mars 2016 Det heter ikke viss men HVIS jeg dør!! Anonymous poster hash: ac0bf...3ff
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #3 Skrevet 5. mars 2016 Har du livsforsikring? Anonymous poster hash: adf57...b0d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #4 Skrevet 5. mars 2016 Har du livsforsikring? Anonymous poster hash: adf57...b0d Har noe gjennom fagforeningen jeg er med i HI Anonymous poster hash: c14a6...9e3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 Har du ingen livsforsikring? Om jeg dør får mannen mer enn nok penger fra min livsforsikring til å betale inn alt vi har av gjeld og kan da overleve greit på en lønn. Som enkemann med omsorg for mindreårige får man også noe støtte fra nav, etterlattepensjon, barnepensjon pluss noen stønader for enslige forsørgere. Han får også særfradrag på skatten som enslig forsørger. Anonymous poster hash: 8b767...b3a
Gjest Antarctica Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 Jeg tjener kr 100.000,- mer enn mannen i året og vi er avhengig av min inntekt. Hva skjer men mannen og ungene dersom jeg dør? Jeg var hos legen for noen dager siden for ekstremt mye hodepine. Jeg har fått migrenemedisiner, men siden jeg har så mye vondt ble det også sendt rekvisisjon til MR av hodet for å utelukke hjernesvulst. Jeg tror ikke det er det siden medisinene hjelper, men det er et "hva-viss" som surrer i bakhodet mitt. Hva om det er en svulst, hva viss jeg dør. Vi har tre barn, hvordan skal mannen klare seg økonomisk? Noen som vet? Vil han få noe støtte fra NAV eller lignende? Anonymous poster hash: c14a6...9e3 Han får etterlattepensjon, barna får barnepensjon og han kan søke om utvidet barnetrygd. Har du vurdert gjeldsforsikring?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Jeg tjener kr 100.000,- mer enn mannen i året og vi er avhengig av min inntekt. Hva skjer men mannen og ungene dersom jeg dør? Jeg var hos legen for noen dager siden for ekstremt mye hodepine. Jeg har fått migrenemedisiner, men siden jeg har så mye vondt ble det også sendt rekvisisjon til MR av hodet for å utelukke hjernesvulst. Jeg tror ikke det er det siden medisinene hjelper, men det er et "hva-viss" som surrer i bakhodet mitt. Hva om det er en svulst, hva viss jeg dør. Vi har tre barn, hvordan skal mannen klare seg økonomisk? Noen som vet? Vil han få noe støtte fra NAV eller lignende? Anonymous poster hash: c14a6...9e3 Han får etterlattepensjon, barna får barnepensjon og han kan søke om utvidet barnetrygd. Har du vurdert gjeldsforsikring? Det er ingenting som heter gjeldsforsikring lenger, en livsforsikring er eneste alternativ nå. Anonymous poster hash: 8b767...b3a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #8 Skrevet 5. mars 2016 Det heter ikke viss men HVIS jeg dør!! Anonymous poster hash: ac0bf...3ff Enda et dårlig eksempel på feil tidspunkt å rette på folk. Hi, om du er gift får han etterlatt trygd tror jeg. Men du, siden medisinene virker, ikke tenk så mye på dette, men skjønner redselen din. Må være grusomt å gå å tenke på! Ønsker deg alt godt, god bedring og at ikke noe galt skjer med deg. Stor klem Anonymous poster hash: d4255...cb2
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Vi har forsikret hverandre. Dersom mannen dør får jeg utbetalt 1,5 mill tror jeg. Eller 2. Mannen får 1/2 mill mindre enn meg dersom jeg dør.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 Tusen takk, jenter HI Anonymous poster hash: c14a6...9e3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 Jeg er rett og slett sjokkert over at folk med familie ikke har tenkt over og diskutert dette før de fikk barn. Her er vi godt forsikret. Hvis mannen dør, får jeg utbetalt nok til å bli gjeldfri (og vi har MYE gjeld). Anonymous poster hash: 4b0c9...5ab
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #12 Skrevet 5. mars 2016 Jeg er rett og slett sjokkert over at folk med familie ikke har tenkt over og diskutert dette før de fikk barn. Her er vi godt forsikret. Hvis mannen dør, får jeg utbetalt nok til å bli gjeldfri (og vi har MYE gjeld). Anonymous poster hash: 4b0c9...5ab Men å slutte å spise sitron før du ble mor, det klarte du ikke. Anonymous poster hash: 9e7d7...ba2
Tresøtesmå141517 Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 Lurt å ha en livsforsikring som gjør den etterlatte gjeldfri, slik man får råd til aktiviteter mm til barna når man bare har en inntekt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 Du må ha livsforsikring tilsvarende din andel av boliglån etc minst. Anonymous poster hash: 24090...bdb
Fullrulle86 Skrevet 5. mars 2016 #15 Skrevet 5. mars 2016 Livsforsikring selvfølgelig! Beklager, men jeg trodde faktisk de fleste hadde uføre og livsforsikring i dag. Noe annet er faktisk veldig uansvarlig!
aanonym Skrevet 5. mars 2016 #16 Skrevet 5. mars 2016 Jeg tjener kr 100.000,- mer enn mannen i året og vi er avhengig av min inntekt. Hva skjer men mannen og ungene dersom jeg dør? Jeg var hos legen for noen dager siden for ekstremt mye hodepine. Jeg har fått migrenemedisiner, men siden jeg har så mye vondt ble det også sendt rekvisisjon til MR av hodet for å utelukke hjernesvulst. Jeg tror ikke det er det siden medisinene hjelper, men det er et "hva-viss" som surrer i bakhodet mitt. Hva om det er en svulst, hva viss jeg dør. Vi har tre barn, hvordan skal mannen klare seg økonomisk? Noen som vet? Vil han få noe støtte fra NAV eller lignende? Anonymous poster hash: c14a6...9e3 Han får etterlattepensjon, barna får barnepensjon og han kan søke om utvidet barnetrygd. Har du vurdert gjeldsforsikring?Det er ingenting som heter gjeldsforsikring lenger, en livsforsikring er eneste alternativ nå. Anonymous poster hash: 8b767...b3a Hvorfor sier du at det ikke er noe som heter gjeldsforsikring? Det stemmer ikke, se f.eks her: https://www.storebrand.no/privat/forsikring/gjeldsforsikring
aanonym Skrevet 5. mars 2016 #17 Skrevet 5. mars 2016 Livsforsikring selvfølgelig! Beklager, men jeg trodde faktisk de fleste hadde uføre og livsforsikring i dag. Noe annet er faktisk veldig uansvarlig! Ikke alle som får det. HI vil kunne ha problemer med å få det pga den utredningen hun nå skal gjennom.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #18 Skrevet 5. mars 2016 Livsforsikring selvfølgelig! Beklager, men jeg trodde faktisk de fleste hadde uføre og livsforsikring i dag. Noe annet er faktisk veldig uansvarlig! Ikke alle som får det. HI vil kunne ha problemer med å få det pga den utredningen hun nå skal gjennom. Hun har fortsatt litt tid å få en forsikring vil jeg tro siden hun ikke har en faktisk diagnose på bordet. Skader ikke å prøve ihvertfall. Anonymous poster hash: 09869...32c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #19 Skrevet 5. mars 2016 Livsforsikring selvfølgelig! Beklager, men jeg trodde faktisk de fleste hadde uføre og livsforsikring i dag. Noe annet er faktisk veldig uansvarlig!Ikke alle som får det. HI vil kunne ha problemer med å få det pga den utredningen hun nå skal gjennom. Og nettopp derfor burde hun (og mannen) ha skaffet dette mens de var unge (og friske). Utrolig mange som tenker på dette først når helsen skranter, og da er det jo strengt tatt for sent. Anonymous poster hash: 4b0c9...5ab
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #20 Skrevet 5. mars 2016 Det heter ikke viss men HVIS jeg dør!! Anonymous poster hash: ac0bf...3ff Dette er helt utrolig, du er åpenbart helt blottet for empati. Kjipt å være så kald... Anonymous poster hash: eee2a...64f
aanonym Skrevet 5. mars 2016 #21 Skrevet 5. mars 2016 Livsforsikring selvfølgelig! Beklager, men jeg trodde faktisk de fleste hadde uføre og livsforsikring i dag. Noe annet er faktisk veldig uansvarlig!Ikke alle som får det. HI vil kunne ha problemer med å få det pga den utredningen hun nå skal gjennom. Hun har fortsatt litt tid å få en forsikring vil jeg tro siden hun ikke har en faktisk diagnose på bordet. Skader ikke å prøve ihvertfall. Anonymous poster hash: 09869...32c Hun må nok få avklart den saken først. Jeg har selv en uavklart og alvorlig diagnose + mye kreft i familien og får ikke slik forsikring.
aanonym Skrevet 5. mars 2016 #22 Skrevet 5. mars 2016 Livsforsikring selvfølgelig! Beklager, men jeg trodde faktisk de fleste hadde uføre og livsforsikring i dag. Noe annet er faktisk veldig uansvarlig!Ikke alle som får det. HI vil kunne ha problemer med å få det pga den utredningen hun nå skal gjennom.Og nettopp derfor burde hun (og mannen) ha skaffet dette mens de var unge (og friske). Utrolig mange som tenker på dette først når helsen skranter, og da er det jo strengt tatt for sent. Anonymous poster hash: 4b0c9...5ab Ikke alle som rekker det, de kan være syk fra før eller ha diagnoser i familien.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #23 Skrevet 5. mars 2016 Ikke alle som får forsikring da. Min mann var i bilulykke da han var 18, og får ikke forsikret noe under hode. Eller han får vel kanskje, men da er den jo svindel. Så her satser vi på at mannen lever lenge, eller så får jeg selge huset. Økonomisk skal det nok gå, værre med alt annet. Anonymous poster hash: dece6...4e0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #24 Skrevet 5. mars 2016 Ikke alle som får forsikring da. Min mann var i bilulykke da han var 18, og får ikke forsikret noe under hode. Eller han får vel kanskje, men da er den jo svindel. Så her satser vi på at mannen lever lenge, eller så får jeg selge huset. Økonomisk skal det nok gå, værre med alt annet. Anonymous poster hash: dece6...4e0 Ikke svindel, men svindyrt. . Anonymous poster hash: dece6...4e0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #25 Skrevet 5. mars 2016 Vi er tidlig i 40-årene m små barn og har akkurat nå tegnet livsforsikring på huslånet. Det er på 2,2 mill og om jeg dør slettes 1,2 mill av det. Jeg tjener også ca 100 tusen mer enn min mann. Anonymous poster hash: df92c...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå