Gå til innhold

Fra 100% ned til 80% stilling.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst å jobbe litt mindre, men hvordan legge det frem for sjefen? Vil jo beholde jobben min 🙈

 

Anonymous poster hash: c17a7...660

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange steder har man rett til å få jobbe redusert når man har små barn.

Jeg jobber i skoleverket og hos oss er det svært vanlig at folk med barn under ungdomsskolealder har permisjon fra en viss prosentandel av stillingen.

 

Anonymous poster hash: c928f...c34

Skrevet

Du har krav på å ned i stilling dersom du ønsker det og har barn under 10 år. Står i arbeidsmiljøloven :)

Skrevet

Litt av problemet er at jeg kun har jobbet der 1 uke, tenkte å spørre om 80% etter påske, men er veldig redd dette går utover min sjanse til å få fast, etter prøvetiden.

 

 

Anonymous poster hash: c17a7...660

Skrevet

Ville ventet til prøvetiden er ferdig

Skrevet

Du har rett til å gå ned I stilling I 2 år og forsatt beholde den stillings prosenten du har. Etter det må en bestemme om en skal si fra seg eller gå opp I fullt igjen. Nye regler etter 2011 tror jeg det var.

Men igjen viss det passer inn på arbeidsplassen

Skrevet

Du har rett til å gå ned I stilling I 2 år og forsatt beholde den stillings prosenten du har. Etter det må en bestemme om en skal si fra seg eller gå opp I fullt igjen. Nye regler etter 2011 tror jeg det var.

Men igjen viss det passer inn på arbeidsplassen

Dette er ikke riktig.

Man har krav på redusert stilling ved små barn med mindre det er en vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Det er det sjelden. De fleste kan erstattes.

 

Anonymous poster hash: e65ba...5dd

Skrevet

Litt av problemet er at jeg kun har jobbet der 1 uke, tenkte å spørre om 80% etter påske, men er veldig redd dette går utover min sjanse til å få fast, etter prøvetiden.

 

 

Anonymous poster hash: c17a7...660

Det skal sterkare grunnar til å seie deg opp i prøvetida enn at du ynskjer å redusere stillinga.  Det må gå på at du ikkje meistrar jobben, ikkje er påliteleg eller fagleg dyktig, og du skal få veiledning og advarsel før evt oppsigelse, jmfr arbeidsmiljølova.

  Men du kan få nei til å redusere stillingen, dersom det er til vesentleg ulempe for arbeidsgjevaren, og då får du vurdere om du likevel vil fortsetje å jobbe der.  Men "nei"kan du jo få om prøvetida er over og, så kanskje er det like greit å finne ut av det i prøvetida, når du har kortare oppsigelsestid?

Skrevet

Da velger jeg å spørre etter påska, verste jeg kan få er vel et nei?

 

Skulle egentlig nevnt dette på jobbintervjuet, men ble så overraska og paff da jeg ble tilbudt jobb. Så jeg takka ja med en gang, uten å tenke meg om.

 

Tusen takk for alle svar.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: c17a7...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...