Gå til innhold

Er dette en grei frokost?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke overvektig men vil ned 3-4 kg før sommeren.

Frokosten idag er et beger Skyr & cottagcheese, 112 kalorier, 10 hasselnøtter, en kiwi, vann og svart kaffe.

Greit? Eventuelt hvorfor ikke?

 

 

 

Anonymous poster hash: 85a54...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var mye kalorier.. Men sunt er det jo..

 

Anonymous poster hash: 00a14...b19

Skrevet

Hvor mange kalorier bør en frokost ha?

Trodde det var lite 😄

 

Anonymous poster hash: 85a54...492

Skrevet

Absolutt ikke mye kalorier, helt OK frokost. Kan også ha et kokt egg i tillegg, så får du litt mer fett og proteiner og holder deg mett lenger. 

Hilsen PT  :wink:



Anonymous poster hash: d383d...d1c
Skrevet

Tusen takk for svar.

Har du noen tips for en grei lunsj? HI

 

Anonymous poster hash: 85a54...492

Skrevet

Ser helt fint ut, ikke for mye kalorier! Skal du ned bare tre kg på tre mnd kan du jo ligge på kanskje 2000 kcal for dagen. Da kan frokosten fint være 400.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Har du noen tips for en grei lunsj? HI

 

Anonymous poster hash: 85a54...492

Kjøtt, grønnsaker og litt ris som du lager dagen før (middagsrester bruker jeg her). 

En stor salat med kjøtt/kokte egg, avocado, evt nøtter og kesam som dressing (bland krydder, sitron/lime osv for å få smak). 

En boks kesam/cottage cheese med ønsket bær og litt nøtter. 

Speltlomper med laks, og fyll med ønsket salat/grønnsaker og cottage cheese eller kesam. Evt bytt ut laks med kjøtt/annen fisk eller egg. Rull lefsene inn i folie og oppbevar i kjøleskap. 

Stor omelett/omelettrull med masse grønnsaker, kan også lages dagen før og rulles inn i folie. 

 

Så her kommer det litt an på hvor stor lunsj du skal i ha forhold til hva du spiser resten av dagen, og hvor lettvint/rask lunsj du ønsker. Om du ikke ønsker noe tilberedning kan grove hjemmelagde knekkebrød med en boks makrell i tomat/tunfisk f.eks også brukes, det er jo slikt som du kan ha stående på jobb  :) 

 

Tenk proteiner og fett, deretter en liten del karbohydrater. 

 

Hilsen PT'en igjen  :wink: 

 

 

 

Anonymous poster hash: d383d...d1c

Skrevet

Er ikke overvektig men vil ned 3-4 kg før sommeren.

Frokosten idag er et beger Skyr & cottagcheese, 112 kalorier, 10 hasselnøtter, en kiwi, vann og svart kaffe.

Greit? Eventuelt hvorfor ikke?

 

 

 

Anonymous poster hash: 85a54...492

Det er jo ikke mye kalorier, knapt 250 kalorier.

Jeg synes nesten det var litt lite, og spesielt mettende kan det vel ikke være?

 

Anonymous poster hash: 060d3...54d

Skrevet

Synes det hørtes litt lite ut, ble du mett, da?

 

Anonymous poster hash: a3528...56c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...