Gå til innhold

Mann med lav libido


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fortalte mannen min meg at han planlegger å oppsøke lege for å sjekke libidoen sin. Vi har sex to ganger i året, noe vi har hatt de siste 4 årene mens vi har vært gjennom prøverørsbehandlinger og fått to barn. Har alltid merket at sex er vanskelig for mannen, han sliter med å komme og har alltid hatt det slik.

Jeg har vennet meg til at det er slik og behovet hos meg har også nærmest gått til et nullnivå.

Men merker at dette ikke er optimalt for forholdet.

Noen andre her som har menn med lav libido?



Anonymous poster hash: 0067f...e30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra han tar tak i det!

 

Anonymous poster hash: dbc61...f1f

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med menn med lav libido. Det er en av de tingene jeg finner ut av før jeg går inn i et seriøst forhold, for jeg har så stor sexlyst selv at jeg vet at jeg hadde risikert å bli en heks sammen med en mann med mye lavere sexlyst enn meg selv. Jeg ville hatt mindre tålmodighet på andre felt i forholdet også. Og jeg ville nok også følt at det gikk ut over min selvtillit og min følelse som kvinne.

 

Men veldig enig med nr. to - kjempebra at mannen din tar tak i dette! :) Det er jo absolutt en mulighet for at det er fysiske årsaker som stopper det for ham, hormonubalanser, underliggende sykdom som f.eks. overvekt eller diabetes2, nerver som ligger i klem (menn som sykler mye kan f.eks. få problemer fordi nervene i underlivet kan ligge litt i klem).

 

Vær glad for at mannen din tar tak i dette, han føler tydeligvis på dette selv også, så da står dere egentlig sammen i dette, og det er et fellesskap i en ikke helt optimal situasjon. Så berøm ham for at han tar tak i dette - kanskje dere får en ny vår i forholdet om en stund :)



Anonymous poster hash: 42e27...f90
Skrevet

 

Jeg har ikke erfaring med menn med lav libido. Det er en av de tingene jeg finner ut av før jeg går inn i et seriøst forhold, for jeg har så stor sexlyst selv at jeg vet at jeg hadde risikert å bli en heks sammen med en mann med mye lavere sexlyst enn meg selv. Jeg ville hatt mindre tålmodighet på andre felt i forholdet også. Og jeg ville nok også følt at det gikk ut over min selvtillit og min følelse som kvinne.

 

Men veldig enig med nr. to - kjempebra at mannen din tar tak i dette! :) Det er jo absolutt en mulighet for at det er fysiske årsaker som stopper det for ham, hormonubalanser, underliggende sykdom som f.eks. overvekt eller diabetes2, nerver som ligger i klem (menn som sykler mye kan f.eks. få problemer fordi nervene i underlivet kan ligge litt i klem).

 

Vær glad for at mannen din tar tak i dette, han føler tydeligvis på dette selv også, så da står dere egentlig sammen i dette, og det er et fellesskap i en ikke helt optimal situasjon. Så berøm ham for at han tar tak i dette - kanskje dere får en ny vår i forholdet om en stund :)

 

Anonymous poster hash: 42e27...f90

Du vet at det med sexlyst i likhet med mange andre ting kan endre seg med tiden? Hva gjør du da?

Skrevet

 

Jeg har ikke erfaring med menn med lav libido. Det er en av de tingene jeg finner ut av før jeg går inn i et seriøst forhold, for jeg har så stor sexlyst selv at jeg vet at jeg hadde risikert å bli en heks sammen med en mann med mye lavere sexlyst enn meg selv. Jeg ville hatt mindre tålmodighet på andre felt i forholdet også. Og jeg ville nok også følt at det gikk ut over min selvtillit og min følelse som kvinne.

 

Men veldig enig med nr. to - kjempebra at mannen din tar tak i dette! :) Det er jo absolutt en mulighet for at det er fysiske årsaker som stopper det for ham, hormonubalanser, underliggende sykdom som f.eks. overvekt eller diabetes2, nerver som ligger i klem (menn som sykler mye kan f.eks. få problemer fordi nervene i underlivet kan ligge litt i klem).

 

Vær glad for at mannen din tar tak i dette, han føler tydeligvis på dette selv også, så da står dere egentlig sammen i dette, og det er et fellesskap i en ikke helt optimal situasjon. Så berøm ham for at han tar tak i dette - kanskje dere får en ny vår i forholdet om en stund :)

 

Anonymous poster hash: 42e27...f90

Du vet at det med sexlyst i likhet med mange andre ting kan endre seg med tiden? Hva gjør du da?

 

 

Ser ikke helt hva dette har med His innlegg å gjøre, men svarer likevel...

 

Snakker om det og jobber med forholdet for å vite hva man har å forholde seg til og styrke forholdet ellers.

 

Det jeg mente var at det er forskjell på hvor stor sexlyst man har i utgangspunktet. Jeg har stor sexlyst generelt, da blir det dumt både for meg og en fremtidig mann om jeg velger en mann med minimal sexlyst. Hvis man velger en mann med ca. samme sexlyst som en selv, da er sjansene større for at man også kan jobbe seg gjennom ting som kan skje i løpet av et samliv, som f.eks. småbarnsperioder og lite søvn, livskriser, sykdom osv.

Jeg tror ikke den generelle sexlysten forsvinner fra en person uten at det er en årsak til det, fysisk, psykisk, sykdom, livsperioder med ekstra utfordringer. Livsperioder som kan senke sexlysten går over, stress kan man ofte gjør noe med, sykdom kan man ofte gjøre noe med. Hadde det vært varig sykdom hos en partner som gjorde sex vanskelig, da kunne jeg tålt det også om forholdet ellers var bra.

 

Det er en god del menn som går med for lite sexlyst og potensproblemer pga. årsaker man kan gjøre noe med, f.eks. overvekt, hormonubalanser, diabetes2, røyking m.m. Da er det smart å ta en sjekk hos legen slik His mann nå vil gjøre.

 

Anonymous poster hash: 42e27...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...