Gå til innhold

I gode og onde dager.....ser frem til det blir de gode dagene igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er sykemeldt pga en operasjon i kneet, under sykemelding mistet han jobben pga nedbemanning i oljesektoren. I samme tidsrom flyttet vi til nytt hus.

Jeg trodde han skulle takle dette, men det gjør han overhodet ikke...han er sur, gretten, deprimert hele tiden.

Han hater huset vi er flyttet til, han sier det er for mye å gjøre her, dvs vi skal male. Jeg sier det har ingen hast med malingen, men han klarer ikke slå seg til ro med det. Han skulle hatt det ferdig i går, men han har heller ikke tiltak til å begynne på noe som helst.

Som følge av operasjonen, kan han ikke gå tilbake til samme type jobb som han hadde, men hos NAV er det ingen hjelp å hente. De vil ikke hjelpe før han har vært sykemeldt et år.

Kjenner jeg blir så lei meg og oppgitt av hele situasjonen, det sliter så på oss alle da han er slik.

Egentlig er han er arbeidsom, blid og morsom fyr, nå er det motsatt. Tidligere var han bl.a fotball trener for sønnen vår sitt lag, det gidder han heller ikke lenger.

Jeg har sagt at han kanskje bør ta en tur til psykolog for å bearbeide alt, men det vil han ikke.

Jeg elsker han av hele mitt hjerte, og kjenner jeg blir så lei meg av å se han slik, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klare å være oppmuntrende.....,

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men godt å bare "tømme hjertet" et sted..,gi meg styrke og en opptur snart..

Anonymous poster hash: 22f19...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En oppegående mann som nettopp har mistet jobben trenger vel ikke hjelp av nav?

Han må søke på utlyste jobber, høre med kjente og bruke nettverket for å få ny jobb.

Det er mange oljefolk som må finne en helt ny jobb. I tillegg må de akseptere lavere lønn, siden oljelønnen har vært vanvittig høy i forhold til alle andre.

Han kan ikke sitte å vente på nav. Nav fonner ikke drømmejobben til han, da må han ta den jobben han får.

Kjenner mange i olja som har mistet jobben. Felles er at de syter og sutrer. Stakkars de må nå kanskje selge hytta i sirdal eller hytta i Lyngdal, eller den store båten. Aupairen er sendt hjem og vaskehjelpen sagt opp.

Ikke vil de ha ny jobb heller, fordi de ikke finner jobber med samme lønn som de har hatt.

Anonymous poster hash: f3414...346

Skrevet

Hvis du leser innlegget, så vil du se at jeg skriver at han ikke kan gå tilbake til samme type jobb pga operasjonen.

Hadde du vært oppegående, så ville du skjønt at han er ikke en ingenør som sitter på et kontor...da kunne han gått tilbake på jobb, selv etter operasjonen.

Ikke har vi hytte, ikke har vi vaskehjelp, ikke har vi au-pair eller båt ... aldri hatt det heller.

At oljefolk har tjent så mye, er en myte. Det er like store forskjeller det som andre steder.

Vi jobber begge i olja, og har total inntekt på ca 800.000,- , det er jo ikke mye å skryte av.

Anonymous poster hash: 22f19...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...