Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Skrevet 5. mars 2016 Venninna mi er frisør, en dyktig frisør. Jeg måtte stripe og klippe meg, men selv om jeg sa at pris ikke er viktig så ville hun at jeg skulle komme etter hennes arbeidstid. Noe jeg gjorde. Hun brukte tre timer på meg, og tok kun 900kr for materiale hun brukte. Om jeg hadde vært kunde, hadde det kommet på 2600kr, men hun tok ingenting for sin tid. Hun er kone og mor, og jeg klarer ikke å bare ta det til takke, hun brukte sin fritid på å få meg fin. Så jeg tenkte å kjøpe gavekort til henne, så hun kan kjøpe seg hva hun vil. Jeg tenkte på enten 1000kr eller 1500kr. Hva tenker dere? Er det lite? Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #3 Skrevet 5. mars 2016 Så fint av deg Kanskje du kan spandere en jentekveld på henne som takk med en bedre middag? Altså noe dere kan gjøre sammen istedet for at du sender henne ut "alene" på tur? Anonymous poster hash: e2b3e...f35
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #4 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267
Fandens Oldemor Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Åååååerdetmulig.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Slapp av da, dette er ikke svart arbeid da. Alle i salongen visste at hun skulle ordne meg etter arbeidstid, andre gjør det selv også. Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Er det mulig !!!! Anonymous poster hash: e2025...667
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #8 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Åååååerdetmulig. Samme tenkte jeg å. Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Slapp av da, dette er ikke svart arbeid da.Alle i salongen visste at hun skulle ordne meg etter arbeidstid, andre gjør det selv også. Anonymous poster hash: 321ec...ed5 Om du gir henne gavekort på 1000 kr er dette definitivt svart arbeid. At det er vanlig praksis gjør det ikke mer lovlig... Er overrasket over at så mange synes dette er helt greit... Anonymous poster hash: ef7f6...267
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Det er ikke svart arbeid hvis hun ikke tar betalt. Anonymous poster hash: 19b54...c03
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Slapp av da, dette er ikke svart arbeid da.Alle i salongen visste at hun skulle ordne meg etter arbeidstid, andre gjør det selv også. Anonymous poster hash: 321ec...ed5 Om du gir henne gavekort på 1000 kr er dette definitivt svart arbeid. At det er vanlig praksis gjør det ikke mer lovlig... Er overrasket over at så mange synes dette er helt greit... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Ah, Get A life! Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #12 Skrevet 5. mars 2016 Dere andre, er 1000kr for lite? Please svar Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 Det er ikke greit med venneklipp: http://www.fagbladet.no/artikkel-6.91.79949.5fc762c4fa Det er dessverre vanlig, og akseptert blant folk flest. Men det er ikke lovlig, og det blr heller ikke være ok. Anonymous poster hash: ef7f6...267
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 Det er ikke greit med venneklipp: http://www.fagbladet.no/artikkel-6.91.79949.5fc762c4fa Det er dessverre vanlig, og akseptert blant folk flest. Men det er ikke lovlig, og det blr heller ikke være ok. Anonymous poster hash: ef7f6...267 Kan du ikke lese da? Hvor står det at jeg har betalt? Jeg har kun betalt for materiale, som jeg skrev i hovedinnlegget. At jeg selv ønsker å gi henne noe mer, er opp til meg. Dette er utenom jobben. Hi Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #15 Skrevet 5. mars 2016 Dette er jo svart arbeid... Ikke greit i det hele tatt! Insister meste gang på å gjøre det på ordentlig vis... Anonymous poster hash: ef7f6...267 Det er ikke svart arbeid hvis hun ikke tar betalt. Anonymous poster hash: 19b54...c03 Men HI tenker jo å betale uansett... Dette kan bli oppdaget av revisor om de avdekker at forholdet mellom produktsalg og timefortjeneste ikke henger på greip. Er ubehagelig om skattemyndighetene får kjennskap til dette. Anonymous poster hash: ef7f6...267
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #16 Skrevet 5. mars 2016 Det er ikke greit med venneklipp: http://www.fagbladet.no/artikkel-6.91.79949.5fc762c4fa Det er dessverre vanlig, og akseptert blant folk flest. Men det er ikke lovlig, og det blr heller ikke være ok. Anonymous poster hash: ef7f6...267 Kan du ikke lese da?Hvor står det at jeg har betalt? Jeg har kun betalt for materiale, som jeg skrev i hovedinnlegget. At jeg selv ønsker å gi henne noe mer, er opp til meg. Dette er utenom jobben. Hi Anonymous poster hash: 321ec...ed5 Kan ikke du lese da? Spiller egentlig ingen rolle om hun gjør det gratis eller ikke: Nedvurdert som yrke Ottersen Fraas og Syvertsen i Frisørenes Fagforening har selv opplevd presset fra venner og bekjente for å klippe gratis eller superbillig. – Store deler av markedet ligger utenfor salongen. Legger man sammen alle venner og familie en frisør klipper utenfor salongen, så er det betydelig. Som oftest er arbeidet enten gratis eller veldig underbetalt. Det er vanskelig å si nei når venner eller familie spør, og det er vanskelig å forlange full pris. Med kampanjen vil vi gi frisørene bevissthet og kraft til nettopp å si nei, sier de to. Anonymous poster hash: ef7f6...267
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #17 Skrevet 5. mars 2016 Her er en bedre beskrivelse for dere som åpenbart ikke kan reglene: En kan ikke utføre tjenester som går ut på å gjøre det som man har som sitt yrke, uten å betale skatt av verdien av det. En snekker kan feks ikke snekre opp en veranda til naboen, men han kan gjerne klippe gresset til naboen uten å bli skattepliktig for verdien av den tjenesten. Altså kan ikke en frisør klippe håret ditt på fritiden og slippe unna skatteplikten på verdien av den tjenesten ved å kalle det vennetjeneste, men hun kan gjerne vaske huset ditt uten å bli skattepliktig for den verdien. Poenget er om det er å regne som yrkesmessig tjeneste eller ei. Er du utdannet til noe, kan du ikke gjøre det gratis for venner og kjente uten å bli skattepliktig for verdien av det. Anonymous poster hash: ef7f6...267
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #18 Skrevet 5. mars 2016 Dere andre, er 1000kr for lite? Please svar Anonymous poster hash: 321ec...ed5 1000 kr er ikke for lite. Du sier det hadde kostet 2600 kr som kunde? Med 900 kr i produkter blir set 1900. Det skiller da 700 kr. Disse skulle gått i skatt, moms og fortjeneste osv til frisørsalongen. Jeg ville ikke gitt penger. Spander heller en koselig middag på henne eller noe annet i den duren. Anonymous poster hash: 3c779...044
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #19 Skrevet 5. mars 2016 Skjønte ikke helt hva overskriften hadde med selve innlegget å gjøre. Jeg trodde det kom et innlegg om "Hvorfor tar frisørene så mye for det og det og det" og blablabla... Men som noen over har skrevet, spander en middag eller kino eller noe lignende på henne. Det er som regel ikke selve prisen som har noe å si, men gesten. Du kan jo for all del kjøpe et gavekort på 1000,- på en interiørbutikk e.l. også. Men det er uansett gesten som teller. Eller kanskje du jobber med noe som hjelper henne tilbake? Anonymous poster hash: 0cd21...ffd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #20 Skrevet 5. mars 2016 Aaahhhh, dere DIB-damer, dere DIB-damer.... 😊 Klarer å krangle om det meste. 😉 Anonymous poster hash: 8fb34...354
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #21 Skrevet 5. mars 2016 Aaahhhh, dere DIB-damer, dere DIB-damer.... 😊 Klarer å krangle om det meste. 😉 Anonymous poster hash: 8fb34...354 Helt utrolig! Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #22 Skrevet 5. mars 2016 Jeg skrev ikke det for å krangle, men for å opplyse om at dette faktisk ikke er lovlig. Det er et stort problem for bransjen. De frisører som ser problemstillingen kan ha et ønske om å få alt hvitt, men være redd for å si ifra pga holdningene til folk rundt. Frisøryrket er et håndtverk, og fortjener respekt. De har utdannelse og fagbrev, og bør ikke bes om å jobbe gratis eller billigere. Det er nedverdigende. Anonymous poster hash: ef7f6...267
Fullrulle86 Skrevet 5. mars 2016 #23 Skrevet 5. mars 2016 OMG!!!!!!! Til deg HI, 1000 kr er absolutt ikke lite 😉
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #24 Skrevet 5. mars 2016 Aaahhhh, dere DIB-damer, dere DIB-damer.... 😊 Klarer å krangle om det meste. 😉 Anonymous poster hash: 8fb34...354 Det er derfor DIB er så underholdende 😂 Anonymous poster hash: 4ed3c...ef8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #25 Skrevet 5. mars 2016 OMG!!!!!!! Til deg HI, 1000 kr er absolutt ikke lite 😉 Ah, tusen takk! Anonymous poster hash: 321ec...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå