Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Hva er vitsen med en advokat i undersøkelssesak? Anonymous poster hash: 18f6d...028
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Hva slags undersøkelsesak....? Anonymous poster hash: 47c31...da9
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Hva slags undersøkelsesak....? Anonymous poster hash: 47c31...da9 Barnevernet. Anonymous poster hash: baf11...249
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Vitsen er vel å sørge for at alt skjer i henhold til lovverk, tror du ikke? Anonymous poster hash: f1ac0...b94
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Jeg jobber med undersøkelser i bvt. Det skjer sjeldent/aldri at foreldre har med seg advokat i alle møter og hjemmebesøk i en undersøkelse. Det hender at noen møter med advokat på oppstartsmøtet, men deretter kommer alene. (Jeg har full forståelse for at det er skummelt, og at man velger å ta med en person som kjenner lovverket, og passer på at bvt ikke sier eller gjør "noe galt"). Det hender også at advokaten ikke er med på møter, men at foreldre ønsker å konsultere advokat før de signerer på noe, f.eks. skjema for innhenting av opplysninger. Andre ganger trekker foreldre inn advokat om vi i løpet av undersøkelsen avdekker alvorlige opplysninger som gir økt bekymring. Det tenker jeg er fornuftig, og det skaper ofte mer rolige og konstruktive møter. (Dvs advokaten har en dempende effekt på redde/sinte/hysteriske foreldre). For min del er det ingen problem om foreldre tar med seg advokat/venninne/pappa/nabo/bestemor+++ så lenge foreldrene fritar meg fra taushetsplikten slik at vi kan prate fritt. Anbefaler alle å gjøre det som føles tryggest for en selv😊 Anonymous poster hash: c3f95...36e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 Vitsen er vel å sørge for at alt skjer i henhold til lovverk, tror du ikke? Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Aah, så barnevernet kan lure deg hvis du ikke har med deg en fullmektig? Anonymous poster hash: baf11...249
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 Jeg jobber med undersøkelser i bvt. Det skjer sjeldent/aldri at foreldre har med seg advokat i alle møter og hjemmebesøk i en undersøkelse. Det hender at noen møter med advokat på oppstartsmøtet, men deretter kommer alene. (Jeg har full forståelse for at det er skummelt, og at man velger å ta med en person som kjenner lovverket, og passer på at bvt ikke sier eller gjør "noe galt"). Det hender også at advokaten ikke er med på møter, men at foreldre ønsker å konsultere advokat før de signerer på noe, f.eks. skjema for innhenting av opplysninger. Andre ganger trekker foreldre inn advokat om vi i løpet av undersøkelsen avdekker alvorlige opplysninger som gir økt bekymring. Det tenker jeg er fornuftig, og det skaper ofte mer rolige og konstruktive møter. (Dvs advokaten har en dempende effekt på redde/sinte/hysteriske foreldre). For min del er det ingen problem om foreldre tar med seg advokat/venninne/pappa/nabo/bestemor+++ så lenge foreldrene fritar meg fra taushetsplikten slik at vi kan prate fritt. Anbefaler alle å gjøre det som føles tryggest for en selv😊 Anonymous poster hash: c3f95...36e Leste i en annen tråd her også tror jeg, ang innhenting av opplysninger. Må man fylle ut et skjema hvis barnevernet skal innhente opplysninger? Om du har samtykket til det eller ikke? Anonymous poster hash: baf11...249
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 Jeg har vert gjennom undersøkelsessak. Jeg hadde ikke med adv men jeg skulle ønske jeg hadde med noen som skjønte alt som ble sakt og som jeg kunne snakke om ting med i ettertid. Det er mye informasjon og spørsmål, føles overveldende! Jeg tok kontakt i samarbeid med jordmor og jeg fikk oppfølging en stund, samarbeidet var bra og jeg fikk hjelpen jeg følte jeg trengte. En av kan sikkert føles som en støtte og ikke bare for man er paranoid mot barnevernet! Anonymous poster hash: f6a42...6d4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 Har jo bare hørt skrekkhistorier fra barnevernet så kanskje like greit med advokat! 😱 Anonymous poster hash: baf11...249
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 Vitsen er vel å sørge for at alt skjer i henhold til lovverk, tror du ikke? Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Aah, så barnevernet kan lure deg hvis du ikke har med deg en fullmektig? Anonymous poster hash: baf11...249 Det vet jeg ikke. Men jeg vil tro at en mistanke om - eller redsel for - at barnevernet vil "lure deg" er en grunn noen bruker for å ha med advokat. Andre er kanskje nervøse for at de ikke vil kunne klare å forklare seg på en god måte pga sosial angst/generel nervøsitet, noen har kanskje blitt overkjørt av en offentlig etat tidligere og er redde for at det vil skje igjen... Grunnene er sikkert mange. Og ikke noe noen trenger å legge seg opp i. Bruk av juridisk hjelp og støtte er en selvfølgelig rett man har i en rettsstat. Og som hun over sier er det bare fordeler ved det, da prosessene gjerne blir ryddigere. Anonymous poster hash: f1ac0...b94
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #11 Skrevet 4. mars 2016 Vitsen er vel å sørge for at alt skjer i henhold til lovverk, tror du ikke? Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Aah, så barnevernet kan lure deg hvis du ikke har med deg en fullmektig? Anonymous poster hash: baf11...249 Det vet jeg ikke. Men jeg vil tro at en mistanke om - eller redsel for - at barnevernet vil "lure deg" er en grunn noen bruker for å ha med advokat. Andre er kanskje nervøse for at de ikke vil kunne klare å forklare seg på en god måte pga sosial angst/generel nervøsitet, noen har kanskje blitt overkjørt av en offentlig etat tidligere og er redde for at det vil skje igjen... Grunnene er sikkert mange. Og ikke noe noen trenger å legge seg opp i. Bruk av juridisk hjelp og støtte er en selvfølgelig rett man har i en rettsstat. Og som hun over sier er det bare fordeler ved det, da prosessene gjerne blir ryddigere. Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Men koster mye da, for advokat. Ikke alle som har økonomi til det. Kan ikke utgiftene variere mellom 30 000 - 50 000 kr? Anonymous poster hash: baf11...249
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #12 Skrevet 4. mars 2016 Vitsen er vel å sørge for at alt skjer i henhold til lovverk, tror du ikke? Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Aah, så barnevernet kan lure deg hvis du ikke har med deg en fullmektig? Anonymous poster hash: baf11...249 Det vet jeg ikke. Men jeg vil tro at en mistanke om - eller redsel for - at barnevernet vil "lure deg" er en grunn noen bruker for å ha med advokat. Andre er kanskje nervøse for at de ikke vil kunne klare å forklare seg på en god måte pga sosial angst/generel nervøsitet, noen har kanskje blitt overkjørt av en offentlig etat tidligere og er redde for at det vil skje igjen... Grunnene er sikkert mange. Og ikke noe noen trenger å legge seg opp i. Bruk av juridisk hjelp og støtte er en selvfølgelig rett man har i en rettsstat. Og som hun over sier er det bare fordeler ved det, da prosessene gjerne blir ryddigere. Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Men koster mye da, for advokat. Ikke alle som har økonomi til det. Kan ikke utgiftene variere mellom 30 000 kr - 50 000 kr? Anonymous poster hash: baf11...249 Anonymous poster hash: baf11...249
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 Vitsen er vel å sørge for at alt skjer i henhold til lovverk, tror du ikke? Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Aah, så barnevernet kan lure deg hvis du ikke har med deg en fullmektig? Anonymous poster hash: baf11...249 Det vet jeg ikke. Men jeg vil tro at en mistanke om - eller redsel for - at barnevernet vil "lure deg" er en grunn noen bruker for å ha med advokat. Andre er kanskje nervøse for at de ikke vil kunne klare å forklare seg på en god måte pga sosial angst/generel nervøsitet, noen har kanskje blitt overkjørt av en offentlig etat tidligere og er redde for at det vil skje igjen... Grunnene er sikkert mange. Og ikke noe noen trenger å legge seg opp i. Bruk av juridisk hjelp og støtte er en selvfølgelig rett man har i en rettsstat. Og som hun over sier er det bare fordeler ved det, da prosessene gjerne blir ryddigere. Anonymous poster hash: f1ac0...b94 Men koster mye da, for advokat. Ikke alle som har økonomi til det. Kan ikke utgiftene variere mellom 30 000 - 50 000 kr? Anonymous poster hash: baf11...249 Jo det er veldig dyrt vil jeg tro. Sikkert derfor folk ikke bruker det i stor grad. Noen velger å ta med seg en oppegående venn/familiemedlem eller lignende. Man er i en presset situasjon uansett hvor uskyldig man måtte være, og da får msn ofte ikke med seg hva som har blitt sagt. Anonymous poster hash: f1ac0...b94
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 Har jo bare hørt skrekkhistorier fra barnevernet så kanskje like greit med advokat! 😱 Anonymous poster hash: baf11...249 Jeg for min del har hørt de fleste skrekkhistoriene fra en helt annen kant. Nemlig fra barna - om foreldrene... Anonymous poster hash: 105e9...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå