Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Hvor lenge har du vært arbeidsledig? Hvorfor ble du arbeidsledig? Hvordan fyller du dagene dine? Hvordan opplever du jobbsøkeprosessen? Ønsker erfaringer fra andre arbeidsledige. Selv mistet jeg jobben i sommer fordi arbeidsgiver angret på ansettelsen i prøvetiden, de ville ha en uten barn grunnet mer fleksibilitet i forhold til arbeidstid. En total bommert på jobbvalg for min del også der jeg ikke ble informert om arbeidstidene som kræsjet totalt med å ha tre barnehagebarn. Jeg har en 3-årig utdannelse og en frekk CV, men merker at det er tøffere å søke jobb nå når jeg er arbeidsledig enn om jeg hadde vært i jobb. Har siden i fjor sommer sendt rundt 30 søknader, vært i 10 intervjuprosesser og vært veldig nære der jeg har blitt nummer to 3-4 ganger. Merker at jeg til tider mister veldig motivasjon og troen på meg selv. Mange av jobbene jeg har søkt har jeg ikke kommet videre på grunnet alder, jeg har bikket 40 og de har vært ærlige på at de vil ha noen yngre. Har både forsøkt å søke jobber der jeg er underkvalifisert og overkvalifisert og midt i mellom, uten hell. Ekstremt tungt å bruke tid og energi på prosesser med 3-4 intervjuer og personlighetstester og ikke engang få en tilbakemelding om man får jobben eller ikke. Situasjonen gjør at jeg til tider har lite energi og sover lengre enn jeg burde. Men bruker et par timer hver dag på å lete etter jobber eller kontakte folk jeg kjenner, og er aktiv med å rapportere til NAV. Nå ser det ut som jeg får et jobbtilbud neste uke, men tør ikke tro på det før kontrakten er signert. Anonymous poster hash: 20674...c5e
Mamma_til_2 Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Nå har jeg akkurat landa en jobb og skrevet kontrakt, men jeg var arbledig I 2 år før jeg fikk praksisplass gjennom nav som senere ble til timesvikar og jeg har gjort det i ett år nå, har og skrevet utallige søknader, vært på mange intervjuer men ikke før nå har det ordnet seg. Så mitt råd til deg er finn ett vikariat, timesbasert eller få en plass gjennom nav da møter du folk og du ser bedre ut for eventuelle arb.givere. Håper du lukkes i neste uke! Krysser fingrene og når dagene blir mørke så la Jobb søkingen ligge for en dag eller to finn på noe annet og ta opp tråden igjen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Hvor lenge har du vært arbeidsledig? Hvorfor ble du arbeidsledig? Hvordan fyller du dagene dine? Hvordan opplever du jobbsøkeprosessen? Ønsker erfaringer fra andre arbeidsledige. Selv mistet jeg jobben i sommer fordi arbeidsgiver angret på ansettelsen i prøvetiden, de ville ha en uten barn grunnet mer fleksibilitet i forhold til arbeidstid. En total bommert på jobbvalg for min del også der jeg ikke ble informert om arbeidstidene som kræsjet totalt med å ha tre barnehagebarn. Jeg har en 3-årig utdannelse og en frekk CV, men merker at det er tøffere å søke jobb nå når jeg er arbeidsledig enn om jeg hadde vært i jobb. Har siden i fjor sommer sendt rundt 30 søknader, vært i 10 intervjuprosesser og vært veldig nære der jeg har blitt nummer to 3-4 ganger. Merker at jeg til tider mister veldig motivasjon og troen på meg selv. Mange av jobbene jeg har søkt har jeg ikke kommet videre på grunnet alder, jeg har bikket 40 og de har vært ærlige på at de vil ha noen yngre. Har både forsøkt å søke jobber der jeg er underkvalifisert og overkvalifisert og midt i mellom, uten hell. Ekstremt tungt å bruke tid og energi på prosesser med 3-4 intervjuer og personlighetstester og ikke engang få en tilbakemelding om man får jobben eller ikke. Situasjonen gjør at jeg til tider har lite energi og sover lengre enn jeg burde. Men bruker et par timer hver dag på å lete etter jobber eller kontakte folk jeg kjenner, og er aktiv med å rapportere til NAV. Nå ser det ut som jeg får et jobbtilbud neste uke, men tør ikke tro på det før kontrakten er signert. Anonymous poster hash: 20674...c5e Håper du får denne jobben! Har vært arbeidsledig på og av i flere år, har et yrke det ikke er så lett å få jobb i. Nå er jeg i et årsvikariat, håper på mer her. Vet godt hvordan du har det. Mitt råd er å komme seg ut, trene og være i aktivitet. Anonymous poster hash: 5cf81...4c2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Vært arbeidsledig i hele 4 dager. Sjekker jobbannonser, sover mer enn vanlig (gravid), handler, ser litt på TV og gjør husarbeid. Henter ungen tidligere på SFO. Sjekker forumet i blant og slik går nå dagene. Håper jeg får meg jobb før jeg ikke klarer å skjule graviditeten. Var nedbemanning på jobb så var ikke så mye valg der. Jeg var sistemann inn så da var jeg automatisk førstemann ut. Må nok finne litt andre ting å fylle dagene med etterhvert om jeg blir langtidsledig og skal ut i perm. Med unntak av en overgangsperiode har jeg jobbet siden jeg jobbet siden jeg var 16/17. Er nå i tidlig 30-årene.Har flere søknader ute, men blitt flere hundre arbeidsledige rundt her i det siste. Med min utdannelse er det litt begrenset utvalg. Har søkt om å være lokal arbeidssøker grunnet barn med funksjonshemming. Anonymous poster hash: 333d1...8b6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 Dytter (må jo være flere arbeidsledige her inne?) Anonymous poster hash: 20674...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå