Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Er stort sett et godt miljø i klassen til sønnen min (2. klasse). I det siste har han kommet hjem og vært litt lei seg da det alltid er han som blir valgt sist i fotball i friminuttene - uansett om det er flere som er dårligere enn ham. Han er ikke veldig god, men spiller ok. Spiller også med mange av disse på det lokale laget. I dag da de spilte stikkball, samarbeidet de tre som også bruker å velge fotball-laget om å kun prøve å ta sønnen min. Ingen av de andre. Sønnen min er veldig sårbar, og hadde begynt å gråte (vi jobber med at han ikke skal begynne å gråte, men takle ting på annen måte). Dette er egentlig hyggelige gutter, men det er akkurat som om de er litt ute etter min sønn. Anonymous poster hash: fee61...b63
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 Det er i allefall en start og noe som må tas fatt i før det utvikler seg. Anonymous poster hash: a2c14...32a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Sannsynlig vis er dette slik alle barn opplever det innimellom. Det er ikke sikkert han faktisk blir valgt sist hver gang og selv om han opplevde at de var etter bare ham i stikkball så kan det ha vært en annen de forsøkte å få ut to minutter senere, uten at han tenkte på det på samme måte. På den andre siden kan det jo være starten på et mobbeproblem så om det fortsetter litt ville jeg tatt en telefon til læreren for å høre hans eller hennes oppfatning av hvordan gutten har det på skolen. Anonymous poster hash: 66408...074
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Ja, husker selv samme følelse fra skolen. Har egentlig ikke tenkt så mye på fotballen, tenker at noen ting må de bare lære seg å takle, selv om det føles vondt. Men er redd for at det utvikler seg nå som de begynner på andre arenaer også. Men skal i samtale med lærer snart, så kan nevne det. Takk for svar:-) Anonymous poster hash: fee61...b63
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Jeg hadde kanskje tatt saken fatt for å styrke relasjonen mellom han og disse guttene. Be guttene hjem til dere, gjerne enkeltvis. Det løste problemet vi hadde som så smått begynte med utfrysning, hvisking og diverse andre småting. Anonymous poster hash: cdade...ac6
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 I klassen til min sønn som går i 2. klasse har skolen også tillatt førstevelger opplegget. Etter at foreldre reagerte på dette, siden det er en arena for mobbing, så ble det slutt på det. Det er nå en lærerne som har ansvaret for lagoppdelingen i utetiden. Anonymous poster hash: 7f075...b77
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 Vet de at lærerne delte inn lagene i starten av skoleåret, men det har ikke blitt fulgt opp og nå har det sklidd ut. Den ene guttenes egentlig en god kamerat, og jeg kjenner moren godt. Så tenkte å nevne det for henne. De andre og er skikkelige gutter sånn egentlig, så tror det hadde blitt lett å få bukt på problemet om det hadde blitt tatt tak i. Anonymous poster hash: fee61...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå