Gå til innhold

Dokke som blei mobba i barndommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit dokke korfor det blei sånn?

Anonymous poster hash: e9b21...297

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg var stygg,feit, brukte briller og sugde i sport. Mobberne mine lot det gå ut over meg i gymfaget på barneskolen siden jeg ikke var flink i det og spessielt ikke fotball og stafett. Hver gang vi hadde fotball spente de ballen i tryne mitt så brillene mine knuste en gang og hykket meg når vi skulle springe stafett. Dette begynte allerede i 4 klasse, fram til 7 klasse skulket jeg gymmen pga av dem, på ungdomskolen var jeg med i gymmen men det var fordi lærerne varierte veldig så vi hadde sjeldent ballspill.

Anonymous poster hash: 17a60...a43
Skrevet

Fordi jeg var tjukk og skoleflink. Et skikkelig grusomt menneske med andre ord.

Anonymous poster hash: 17580...580

Skrevet

Når du skriver Dokke her inne blir du mobba.

Ei som vart mobba her inne på grunn og skrive Dokke.

Anonymous poster hash: feb03...5af
Skrevet

Ja. Fordi jeg varslet en lærer om en slosskamp mine klassekamerater sto for. En i klassen under ble grundig banket opp av fire gutter fra min klasse. Vi gikk i 1 og 2 klasse.

Gutten måtte hentes i ambulanse..

De ble utvist i en uke og fikk store konsekvenser for at de banket han opp og da de fant ut at jeg var "tysteren" ble livet mitt ett helvete. Og siden jentene også hadde lyst til å ha noen å hakke på så slang de seg med.

Jeg var veldig populær før dette, men ble bygdas store mobbeoffer og halkekylling da andre skoler hang seg på når de så meg.

Det var grov mobbing, vold og jeg fikk spiseforstyrrelser og begynte med selvskading. Jeg prøvde også å ta livet mitt, men ble hindret.

Alt ble avfeid fra de voksenes side, ingen hjalp meg og ingen brydde seg. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde livlig fantasi og at det var ufattelig stygt å komme med så grove beskyldninger mot de populære bare fordi jeg var en taper.

Det varte opp i videregående og da flyttet jeg langt vekk fra hele faens bygda og min egen familie.

Så... Det skulle ikke mer til..... At noen ikke tålte å ta konsekvensene for sine egne alvorlige handlinger, så de måtte ødelegge hele livet mitt.

Anonymous poster hash: 56f9a...97b

Skrevet

Fordi jeg var stygg,feit, brukte briller og sugde i sport. Mobberne mine lot det gå ut over meg i gymfaget på barneskolen siden jeg ikke var flink i det og spessielt ikke fotball og stafett. Hver gang vi hadde fotball spente de ballen i tryne mitt så brillene mine knuste en gang og hykket meg når vi skulle springe stafett. Dette begynte allerede i 4 klasse, fram til 7 klasse skulket jeg gymmen pga av dem, på ungdomskolen var jeg med i gymmen men det var fordi lærerne varierte veldig så vi hadde sjeldent ballspill.

Anonymous poster hash: 17a60...a43

Eksakt som meg..

Selv om jeg har sett på bilder at jeg selvsagt på ingen måte var feit og stygg. Jeg ble bare valgt til åvære den som ble sett på som feit og stygg..

Det førte ti at jeg som tolvåring satt og skrev lange lister over hva jeg skulle endre ved utseendet mitt fordi folk skulle like meg. Og at jeg gråt hver gang klassen skulle gjøre morsomme ting som å reise til badestranden, eller andre ting som involverte mindre klær

Mobberne bar de tilsynelatende perfekte. De om var sterke i sport. De som var sosialt dyktige, de som visste akkurat hva de skulle si for å tekkes læreren. Og de som læreren trakk frem som gode eksempler.. Slik er det ofte i dag også. At mobberne blir oppfattet som ressurssterke, flotte barn/ungdom av lærere som ikke evner å se forbi det sosiale spillet..

Mobbeofrene får timer med veiledning fra PPT. Hva får mobberne, med sin manglende sjelsevne?

Anonymous poster hash: 9d938...016

Skrevet

Nei, ho kunne ikkje skrive forståeleg.

Anonymous poster hash: bb4e4...fef

Skrevet

Vi er ikke dukker, din trehest

Skrevet

Jeg var litt engstelig av meg og hadde (har fremdeles) skikkelig krøllete hår.

Begynte i 1.klasse da jeg ikke turte tenne lys med fyrstikk i en adventssamling. Guttene som var 2-3 år eldre enn meg lo og ertet meg, kalte meg pyse, pingle osv. Guttene i min klasse tok etter og vips var det igang..

Krøllene mine fikk gjennomgå først, fortsettelsen trengte de ingen grunn for å gjøre. De slo og sparket, dyttet, tømte innholdet i sekken min i vannpytter/gjørme, pisket meg med pinner, kalte meg stygge ting, jagde meg og løp etter meg osv... Jeg var fritt vilt.

Anonymous poster hash: 3be04...83b

Skrevet

Det startet egentlig den dagen jeg nektet å bli med på å utestenge ei jente. Neste dag og de neste årene ble jeg utestengt og mobbet i perioder. Til slutt ble jeg en sånn som leter etter mobbing i alt andre sier. Og som isolerte meg, og utestengte meg selv.

Anonymous poster hash: 00644...49c

Skrevet

Fordi jeg var nesten døv da jeg vokste opp. Var bare gamle mennesker som brukte høreapparat måtte jeg da skjønne. Og jeg var visstnok dum i hodet fordi jeg hørte så dårlig. Fikk mye fysisk juling av medelever. Ene gangen ble jeg smelt til rett på høreapparatproppen (en hard propp som er inne i øret) med vilje så blodet rant fra øret mitt. At jeg ikke ble knekt av dette er i grunn helt uvirkelig.

Anonymous poster hash: ed38c...db7

Skrevet

Jeg ble mobbet fordi jeg var barnslig.

Det begynte i 4. klasse. De andre barna i klassen begynte å kle seg kulere, høre på kul musikk og "henge" i skolegården fremfor å leke. 

Jeg var ikke komfortabel med den klestilen (bukser med veldig lavt liv og korte topper slik at deler av magen viste). Jeg var ikke komfortabel med at kroppen min begynte å endre seg. Så jeg sklei mer og mer bort fra de andre i klassen. Det var slik det begynte, men etterhvert blir man jo mobbet for alt mulig, når man først er blitt et mobbeoffer.. 

De ertet meg for klærne jeg gikk i og hvordan jeg hadde håret mitt. De tok fra meg tingene mine og kastet rundt på det slik at jeg ikke fikk tak idet. De lo av meg i gymtimene. De lagde små rim om hvor stygg jeg var (til tross for at jeg ikke var stygg) som de sang til meg når ikke læreren hørte det.. Osv :) Jeg hadde veldig lavt selvbilde og gråt nesten hver dag på den tiden. 

Anonymous poster hash: a7449...ee2
Skrevet

Litt tilfeldig tror jeg, bortsett fra at jeg var ganske sjenert og tok ikke igjen om noen yppet seg mot meg. Bodde litt utenfor sentrum hvor de fleste barna bodde, og hang derfor ikke mye med "de kule" etter skoletid. Dessuten var min mor lærer, tror ikke det hjalp på.

Anonymous poster hash: 6e688...b89

Skrevet

Fordi jeg begynte ett år for tidlig på skolen og var mindre enn de andre.

Fordi jeg hadde fregner og ikke var spesielt pent.

Fordi jeg var usikker, alt jeg sa var teit, jeg tisset på meg av angst og slet med det sosiale.

I dag er jeg suksessrik forretningskvinne, har kunnet velge på øverste hylle i forhold til menn, har jobbet som modell og foredragsholder foran hundrevis av mennesker. De fleste vil beskrive meg som selvsikker, men innerst inne er jeg en redd liten jente som føler meg stygg, usikker og mislykket.

Anonymous poster hash: 8643d...0df
Skrevet

Jeg ble mobbet fordi jeg brukte briller. 1 - 9 klasse. Da flytta vi. En befrielse. Bruker linser i dag.

Anonymous poster hash: 7c5f5...16e

Skrevet

Fordi jegvar prestedatter, var lav og brukte feil klær. Jeg hadde heldigvis alltid venner så jeg ble nok ikke mobba like ille som andre, men navnekalling og etteraping setter store spor det også. Jeg ble også slått daglig av guttene i klassen min.

Anonymous poster hash: e7fcc...ed4

Skrevet

Fordi jeg var den "svake".

Anonymous poster hash: e0b7c...1a3

Skrevet

Fordi de som mobbet var idioter og latterlig dårlig oppdratt. Ble mobbet for at jeg var feit bla. Når jeg ser på bildene av meg selv nå ser jeg jo at jeg var fullstendig normalvektig. I tillegg ble jeg mobbet for at foreldrene mine var alkoholikere. Både barna og de voksne visste om det, men ingen gjorde noe...

Anonymous poster hash: 2b342...358

Skrevet

Jeg er litt usikker. Ble aldri mobbet for noe spesielt. Bare holdt utenfor. Jeg fikk aldri være med.

Det har gjort noe med selvfølelsen min. Føler ikke at noen kan elske meg. Føler meg lite verdt.

Jeg var enebarn og veldig bortskjemt. Og forsiktig av natur. Tror mobbingen grunnet i misunnelse.

Skrevet

Jepp. Jeg var veldig lav av vekst.

Hadde først to telefonkataloger under føttene ved pulten min (hjalp ikke å protestere for ergonomi var viktig)

Deretter bestilte skolen inn ny pult og stol til meg. Knøttsmå.

Gikk for å være minivirus frem til 7 klasse.

Men var med også, og mobbet en yngre elev. Ikke stolt av det akkurat, men da fikk jeg litt innpass ihvertfall.

Anonymous poster hash: aec38...8cd

Skrevet

Vi er ikke dukker, din trehest

Her er typisk mobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...