Gå til innhold

Skandinavisk stil, blir det "ut"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kjempevoktig, men har solgt den mørke, tunge spisestuen vår og jeg vil ha noe lyst og lett.

Har funnet et fra Skoby som ueg elsker, hvit laminat plate og eik under.

Men nå flommer jo magasiner og instageam over av denne typen møbler.

Er det helt ut om kort tid?

Hvilke type spisestue er klassisk og varig rent stilmessig i så fall?

Anonymous poster hash: 45c25...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting varer i magasinene. Da har de jo ikke noe å skrive om etter hvert.

Slutt å lese interiørmagasiner og vent med å kjøpe møbler til du har siklet på det samme i minst et år før du bestemmer deg. Da kan du regne med at du fortsetter å like tingene selv om det ikke er akkurat det samme som er avbildet i magasinene.

Anonymous poster hash: eb0e4...9b7
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at dette er noe som holder seg, i alle fall i en viss utstrekning (om du er opptatt av at interiør skal være trendy). Mange av disse møblene er jo klassikere som har vært i salg siden tidenes morgen.

Anonymous poster hash: 3c095...09f
Skrevet

Jeg tenker at flere av skovby-bordene er ganske klassiske. Eneste jeg kanskje ville stusset på var plate i laminat, er jo mange flotte i heltre :)

Anonymous poster hash: e45e2...209

Skrevet

Tenker at du velger en stil som passer deg og din stue :) Og ikke hva disse magasinene sier.

Skrevet

Jeg tenker at flere av skovby-bordene er ganske klassiske. Eneste jeg kanskje ville stusset på var plate i laminat, er jo mange flotte i heltre :)

Og ang. varighet - vi har veldig mye i typisk skandinavisk stil. Mye lys heltre eik, rene linjer, kvalitetstekstiler og lampeklassikere. Kan ikke helt se at jeg blir lei dette med det første, og om så skulle skje kan jo ting for eksempel males? Velger heller litt tilbehør som er mer trendpreget og som ikke er så vanskelig å bytte ut. Eksempelvis har vi nå noen lampebord, småmøbler og lamper i betong, industristål og messing. Blir jeg lei kan uttrykket enkelt endres, så lenge hovedinnredningen er rimelig tidløs.

Skrevet

Fatter ikke at dere orker å lage dere så mye hodebry av daue ting! Er bordet i passe str og høyde? Får alle plass? Liker du det? Og ikke minst, har du råd til det? Vel, hva søren er problemet? 😵

Anonymous poster hash: bcd2b...957

Skrevet

Har heltre bord i eik fra Skovby og Wegnerstoler til.

Dette har jeg tenkt å ha resten av livet. For meg er denne stilen ganske nøytral og jeg tror den vil vare hos de som ikke er opptatt av å være trndy hele tiden.

Anonymous poster hash: b3865...3a4
Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg satt med ned med en stor bunke interiørblader, og prøvd å finne ut av hva jeg liker. Hvilke former på møblene, hvilke farger, hvilke tre type jeg liker osv osv.

Kjøp noe DU liker, som du tror du kommer til å like lenge, mye bedre å skifte duker, gardiner, lysestaker osv.

Jeg tror at i det man finner sin egen stil, uten påvirkning fra hva som er "in" så vil du trives bedre i ditt eget hus, falle mer til ro :)

Anonymous poster hash: 321be...af3

Skrevet

Ingenting varer i magasinene. Da har de jo ikke noe å skrive om etter hvert.

Slutt å lese interiørmagasiner og vent med å kjøpe møbler til du har siklet på det samme i minst et år før du bestemmer deg. Da kan du regne med at du fortsetter å like tingene selv om det ikke er akkurat det samme som er avbildet i magasinene.

Anonymous poster hash: eb0e4...9b7

Leser ikke magasiner, bortsett fra forsiden. Men insta følger jeg da.

Har siklet på dette i flere år.

Hi

Anonymous poster hash: 3be73...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...