Gå til innhold

Mannen er lat og lagt på seg 20kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver dette mest for å få råd, ikke for å være slem.

Jeg og mannen har et godt forhold. Jeg er uendelig glad i han.

Men nå kjenner jeg at de 20 kg han har lagt på seg under et år begynner å tære på min tenning og ikke minst humør. Han trente aktivt før, og var veldig aktiv med hunden for et år siden. Så plutselig stoppet alt. Matinntaket føk i været, og han sitter 95% av tiden på rompa..

Vi har snakket mye om det, og han sier han skal ta tak i det.

Men det skjer ingenting.. Når jeg foreslår å gjøre aktiviteter sammen som inngår med fysisk fostring, blir jeg møtt med negativitet og ork. Jeg må omtrendt bli sint og forbannet for å få han med meg ut. Vi har jo hund som krever sitt. Men han er meget lat på det området.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er meget aktiv og slank selv. Og legger ikke på meg så lett.

Nå venter vi også vårt første barn.. Og kjenner at jeg MÅ gjøre noe nå..

Men hva?? Hjelp? :(

Hilsen frustrert kvinne som ønsker sin aktive mann tilbake

Anonymous poster hash: abdf8...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken forklaring har han på det selv? Det å gå opp 20 kg på ett år er veldig mye. Er det bare fordi han ikke gidder være aktiv? Hva er det i så fall som har gjort at han som likte å være så aktiv plutselig ikke vil være aktiv lenger?

Deprimert? D-vit.mangel? Hormonubalanser? Diabetes2? Andre fysiske ting som kan påvirke helsen hans?

Et legebesøk kan absolutt være på sin plass!

Jeg tror jeg ville sagt omtrent det du har sagt her, spør ham hvorfor han har endret vaner og aktiviteter og hvorfor han har begynt å spise så mye mer enn før.

Og så ville jeg sagt at nå som dere skal bli foreldre så har dere ikke lenger bare ansvar for dere selv, men også ansvar for å ta vare på egen helse for barnets skyld. Hvor mener han at han skal få mye mer tid og overskudd fra etter at baby er født?

Hvilken type far vil han bli? Den giddaslause overvektige som ikke orker å finne på ting sammen med barnet sitt? Eller?

Anonymous poster hash: 2629f...a1c
Skrevet

kanskje han er deprimert?

Skrevet

Vi har snakket mye om det. Og han sier selv at det kun har blitt en ondsirkel. Vi flyttet i juni i fjor.

Og da måtte han si opp på treningsstudioet hvor han trente for det ble veldig langt unna. Og han har sakt x antall ganger om at han skal finne et nytt eller trene på jobb.

Men ingenting skjer. Jeg prøver å oppmuntre til trening, og få han med meg ut på tur.

Jeg har forsøkt å lage god å sunn mat. Men det hjelper lite når han heller spiser for 4 mann. Han spiser ALLTID til det er tomt, og da lager jeg gjerne slik at vi skal ha til lunsj neste dag.

Jeg føler at jeg prøver hver eneste dag, og motivere samt legge til rette.

Men uten at det hjelper. Vi har til og med hatt ganske alvorlige krangler da jeg syns det er usunt rett og slett å være så inaktiv. Og jeg ønsker ikke en sofa gris. Han sier selv at han trenger bare å komme seg to ganger på trening så får han tilbake lysten på å trene.

Men nå vet jeg ikke lenger hvordan jeg skal få han på de to treningene som får han igang. Det at ingen av hans klær passer lenger motiverer han. Og to av jeansene hans har raknet når han har satt seg til og med.. Og han sier selv at han føler seg utilpass og tjukk. Men kommer han seg ut døra?

Nei...

Nå føler jeg meg rett og slett hjelpesløs i å bryte denne sirkelen. Jeg klarer ikke å gjøre dette for han.

Han har jo noen kg ekstra ellers, men langt i fra dette.. Skikkelig feit er han blitt rett og slett.

Og jeg blir lei meg av å se denne utviklingen. Det må skje noe NÅ, det blir enda vanskeligere for han å innarbeide gode rutiner og vaner etter baby er her, og jeg vet han kommer til å føle seg helt jævlig i sommer og mure seg inne om noe ikke skjer nå :(

Hi

Anonymous poster hash: abdf8...f8d

Skrevet

Trening er overvurdert som slanking.kosthild er mye viktigere. Lag middag i to medium porsjoner. Han spiser til det er tomt, ta konsekvensen av det..

Anonymous poster hash: 02635...ce7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...