Gå til innhold

Påvist HPV-virus og celleforandringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg noia. Hva vil dette si?

Fikk brev i dag😕

Anonymous poster hash: d2714...908

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil si at du skal til gyn og konsisteres eller hvordan det skrives, da tar de vekk en liten bit og sender til prøve, viser den forandringer tar de litt mer og i ca 90 % av de som står i dine sko er thats IT og ingen kreft -det positive er at du og legene er klar over det og du får tettere oppfølging :) livmorhalskreft er en treig-kreftsykdom og med en check up en gang i året er du trygg 👍🏼 vi andre hvert 3dje år. HPV virus og celleforandringer er ikke kreft ( enda )

Skrevet

Jeg har gjort det som hun over beskriver for snart 20 år siden. Ingen problemer med hverken det ene eller det andre etter inngrepet, men ta med deg en på selve dagen! Kan hende det er annerledes nå, men jeg ble utrolig kvalm og uvel i et par timer etter inngrepet. Sikkert pga anspenthet og stress, men det luktet litt også så... Bare som et tips :)

Anonymous poster hash: f2fe8...4fb

Skrevet

Hvilken type celleforandringer? Det avgjør hva som skjer videre, det er ikke sikkert du trenger biopsi/konisering. 

Anonymous poster hash: 32e82...5ad
Skrevet

Jeg har også nettopp fått påvist HPV viruset og celleforandringer, skal ta nye prøve igjen om 6-12mnd, så d vil si at jeg har cellegrad 1. Di fjerner ingenting før du har komt til grad 3. Har du grove celler så vil du nok bli innkalt til sykehuset..

Anonymous poster hash: b26f7...b8d

Skrevet

Hadde cin3 og måtte koniseres. Fikk litt komplikasjoner i etterkant og var sykemeldt i 3 uker (måtte etse ned sårene til slutt da det ikke stoppet å blø). Har du cin1 bare holder de oppsikt med det- dvs at du må teste deg 1-2 ganger i året. Hvis du har cin2 vurderer de konisering, og cin3 er det konisering uansett. De sjekker jo først med vanlig celleprøve, deretter tar de biopsi for å være sikre. Til slutt blir det da avgjørelse om operasjon eller ikke utifrå det. Mange tusen må gjennom dette og det er ikke farlig. De absolutt færreste får problemer i etterkant. Må de fjerne mye må du kanskje ha ekstra måling av livmorhalsen under svangerskapet.

Anonymous poster hash: 6ce5c...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...