Gå til innhold

Hvordan lære baby 6 mnd å sovne selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette skulle vi sikkert gjort før, men med kolikkbaby de første mnd og mye sykdom etter det, samt null nattesøvn har vi ikke orket å ta kampen. Har nå resultert i at babyen må bæres i søvn.

Nå føler jeg det er på tide å få slutt på det. Hvordan går vi frem? Storesøster fikk bare kveldspuppen og sovnet...

Anonymous poster hash: 72fe3...d75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du det?

Anonymous poster hash: a9ee2...10a
Skrevet

Hvorfor skal du det?

Anonymous poster hash: a9ee2...10a

Tja. Det byr på en del praktiske utfordringer i leggesituasjonen når man har flere barn som bør i seng mens minstemann krever opptil 45 min med byssing for han tar kvelden.

Skrevet

Hvor lenge er det mellom siste blund og leggetid? Hvis det tar 45 min å bysse ham i søvn kan det tyde på at han ikke er trøtt nok...

Anonymous poster hash: 5dc62...2b8

Skrevet

Hvor lenge er det mellom siste blund og leggetid? Hvis det tar 45 min å bysse ham i søvn kan det tyde på at han ikke er trøtt nok...

Anonymous poster hash: 5dc62...2b8

Vi har testet ut forskjellig. Som regel er det ca 2 timer, venter vi lenger blir babyen overtøtt og enda verre å legge. Han viser tydelige tegn på å være trøtt - gjesper, gnir seg i øynene osv. Sovner gjerne i armene, men så fort vi stopper/legger ned, så slår han opp øynene også er det på'n igjen.

Må sies at dette er en baby som aldri har sovet mye. Forrige uke var den våken i 14 (!) timer da vi var på reise, sovner ikke i bil lenger.

Skrevet

Prøv Elisabeth Pantley "The no-cry sleep solutions". Mange gode tips, som virket på min på 8 mnd. Mulig den finnes på norsk også.

Skrevet

Prøvd samsoving? Som

En overgangsfase. Legg deg med babyen i deres seng og løft h*n over i senga når dyp søvn er oppnådd. Babyen er vant med mye kroppskontakt så trenger nok en gradvis overgang.

Vi praktiserer fortsatt samsoving med 5 åringen dersom hun ikle vil roe seg ned selv. Sovner på et blunk. Viktigste er at barnet føler seg trygt og sovner. I kveld sovnet hun i egen seng. Gutten vår på 2,5 år er helt annerledes igjen og ikke hatt behov for samsoving etter at han bikket 3 mnd.

Anonymous poster hash: 84abf...b34

Skrevet

Prøvd samsoving? Som

En overgangsfase. Legg deg med babyen i deres seng og løft h*n over i senga når dyp søvn er oppnådd. Babyen er vant med mye kroppskontakt så trenger nok en gradvis overgang.

Vi praktiserer fortsatt samsoving med 5 åringen dersom hun ikle vil roe seg ned selv. Sovner på et blunk. Viktigste er at barnet føler seg trygt og sovner. I kveld sovnet hun i egen seng. Gutten vår på 2,5 år er helt annerledes igjen og ikke hatt behov for samsoving etter at han bikket 3 mnd.

Samsoving med en 5 åring?!?!?!

Anonymous poster hash: b769f...70e

Skrevet

Prøvd samsoving? Som

Samsoving med en 5 åring?!?!?!

Anonymous poster hash: b769f...70e

Jeg pleier og legge meg med min på 4.5år av og til hun liker nærhet og av og til har hun behov for at jeg ligger sammen med henne til hun sovner, det tar max 10 min så det ødelegger ikke kvelden min.

Hun får og komme inn i voksen sengen på natten.

Skrevet

Jeg sleit med det med første mann, måtte bysse i søvn hver dag. Vi begynte med opp ned metoden tror jeg det het. La henne ned, tok henne opp når hun skreik, la henne ned igjen når hun var rolig, men våken. Tok henne opp hver gang hun skreik. Hun sovna av seg selv til slutt, og det tok korter og kortere tid for hver dag. Funka her ihvertfall, men må forberede seg på at det tar lang tid de første dagene.

Anonymous poster hash: 148e6...e07

Skrevet

Opp-ned, inn-ut, ikke noe service på soverommet og faste rutiner. 

Anonymous poster hash: de472...046
Skrevet

Opp-ned, inn-ut, ikke noe service på soverommet og faste rutiner.

Anonymous poster hash: de472...046

Rutiner er bra, men dette er en baby på 6 mnd, syns kanskje litt service på rommer er bra feks litt kos, stryk på ryggen, lese/synge osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...