Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Sånn ca hvor mange bilder av barna legger du ut i uka? Ev. måneden eller i løpet av året? Og hvor mange bilder synes du det er greit å legge ut før det blir for mange? Anonymous poster hash: c8805...ff5
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 0. Jeg har personlig valgt å ikke dele bilder. Synes andre må få dele så mange de vil så lenge barnet er påkledd. Anonymous poster hash: cd7eb...d66
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Jeg har lagt ut et bilde. Klarte ikke dy meg da den nybakte storesøstera holdt lillebroren første gang. Jeg følte jeg sprakk av stolthet, og ville vise det til hele verden. Blir nok ikke flere bilder før det evt kommer en tredjemann. 😊 Anonymous poster hash: 6f76a...b63
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Veldig få. Det er snakk om 10-20 bilder tilsammen gjennom ca 10 år på Facebook. På noen vises ansiktene, men ingen bilder er koblet til barnets navn.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Vi deler heller ikke bilder. De som er interressert i ungen ser henne jevnlig uansett og alle andre jeg har på facebook bryr seg nok svært lite om daglige oppdateringer og bilder, på samme måte som jeg ikke bryr meg om det når det gjelder bekjentes barn Anonymous poster hash: d8b4e...d46
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Max 5-6 bilder i året på fb. Ca samme på Instagram. Innrømmer at det ble litt flere da vi fikk junior. Kanskje et bilde av ham i mnd. Syntes det ble unaturlig å ikke dele noe, da vi har masse slektninger i andre deler av landet. Fikk tilsendt strikkede plagg og da var det litt kjekt å legge ut bilde av vidunderet i klærne samt tagge gammeltanter som hadde strikket. Ser ikke helt problemet med det. Anonymous poster hash: 58327...e8c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Jeg legger ikke ut bilder av barnet som en hovedregel. Har av og til lagt ut situasjonsbilder med natur hvor hun har hatt ryggen til og selvsagt vært fullt påkledt Anonymous poster hash: a3fc7...dd0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 1-2 i uken (av de to barna totalt) tenker jeg. Mest på Instagram, hvor jeg har lukket profil og en veldig begrenset følgegruppe. Tidvis på Facebook, hvor det også er høyst begrenset hvem som får se bilder jeg publiserer. Det hender jeg lar en større andel av Facebook-"vennene" se bilder, men det er i så fall hvor barna enten er i bakgrunnen eller man ikke ser ansiktet. Jeg er også bevisst å ikke koble navn og bilde, sånn generelt. Anonymous poster hash: c47fc...d53
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Legger ut på bursdager, jul og andre høytider. Og ett og annet hverdagsbilde innimellom, men ikke snakk om mer enn kanskje 2-3 i året. Anonymous poster hash: c2bb3...6c0
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 5-6 i året, barna er ikke i fokus Anonymous poster hash: b5ad0...da2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 Vi heller publiserer ikke så mange bilder av ansikter, men ett spørsmål: hvorfor skal man ikk koble navn og bilde? Anonymous poster hash: c8805...ff5
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Ingen på fb men sender snap til familie og venner innimellom hvis det teller. Anonymous poster hash: d9c28...333
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 Hahahaha! Er vel en gjeng med 80åringer inne her... Legger ut masse bilder av barna, så lenge de er anstendige- og jeg har lukket profil. Anonymous poster hash: 84bad...91f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 Eneste jeg har gjort er å linke til bursdagshilsen i lokalavisa på nett. Passer på at bildet jeg sender inn til avisa ikke er av høy kvalitet. For øvrig synes jeg at jeg ikke har rett til å velge å publisere bilder av barna, men at det er barnas rett å velge. Siden de fortsatt er for små til å forstå hva det innebærer, så avventer vi til de er så store at de kan ta det valget på egen hånd. Det er det som føles riktig for oss, men respekterer at andre har valgt annerledes Anonymous poster hash: 0d8cf...8ce
februarprins2013 Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 Kommer helt an på egentlig, prøver og ha max 2-3 bilder om gangen, og legger det i familie albumet som kun familien ser ,og der har jeg vel over 500, folk gjør som de vil tenker jeg men var verre før,da kunne det bli flere bilder daglig,spesielt når han var nyfødt til ca 18 mnd,etter det kan det gå alt fra 5-15 dager før jeg legger ut
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #16 Skrevet 3. mars 2016 Legger jevnlig ut ut bilder av unga mine. Påkledde så klart. Hilsen veldig stolt mor som bare MÅÅÅ vise frem gulla til venner og familie på lukket fb profil Anonymous poster hash: a6d81...7cf
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2016 #17 Skrevet 3. mars 2016 http://www.nrk.no/norge/legger-du-ut-bilder-av-barna-dine-pa-facebook_-da-kan-du-bli-saksokt-1.12830845
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #18 Skrevet 3. mars 2016 Har lukket profil på fb og begrenset hvem jeg er venn med. Legger ut av og til, ofte på barnas bursdag, jul, sommerferie... Det bekymrer meg ikke i det hele tatt (de er påkledd på bildene bare for å ha sagt det). Anonymous poster hash: 492fe...996
mamma_bergen Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 Et par ganger i året om det er noe "spesielt", ikke hverdagsbilder. Nå er min så stor at jeg spør henne alltid, og det har jeg gjort de siste årene Bildene er alltid respektable.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #21 Skrevet 4. mars 2016 Hahahaha! Er vel en gjeng med 80åringer inne her... Legger ut masse bilder av barna, så lenge de er anstendige- og jeg har lukket profil. Anonymous poster hash: 84bad...91f Handler ikke alltid om å være gammeldags. Handler også litt om at andre bryr seg vel ræva om dine daglige bilder av Pia som spiser druer og Per i sandkassen osv Anonymous poster hash: d8b4e...d46
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #22 Skrevet 4. mars 2016 påfallende få her som legger ut mye. Jeg har en del Facebook-venner som pøser ut barnebilder i tide og utide. Selv legger jeg ikke ut barnebilder. De er store nok til å bli spurt, og de vil ikke at mange de ikke kjenner skal få se bilder av dem. Og før de var store nok til å ha en mening, ville ikke jeg legge ut bilder som de senere kanskje ikke ville at skulle bli delt. Noen bilder sv en liten baby er jo koselig, men når enkelte legger ut bilder av syke barn, barn som sover, barn som griser med maten etc. Ikke sikkert man synes det er så gøy 10-15 år senere. Anonymous poster hash: e9dc3...f4b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #23 Skrevet 4. mars 2016 Jeg legger ut en del, men har kun familie og nære venner på vennelista. Bare "normale" bilder av barna når de er påkledd, blide og leker. Aldri noen hvor jeg tenker de blir flaue noen gang. Anonymous poster hash: ce1bd...e55
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #24 Skrevet 4. mars 2016 Jeg er fotograf og legger ut fotografbilder av barna. Dette er bilder som like greit kunne ha hengt på veggen vår eller hos besteforeldre, og jeg ser ikke problemet med det. Alltid med klær. Synes det er veldig kjedelig med bilder av barn til perifere venner, hverdagsbilder der Per leker i sandkassa etc. Men fine bilder har jeg sansen for. Anonymous poster hash: 4afda...808
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #25 Skrevet 4. mars 2016 Mine barn skal selv kunne velge om den vil ha en identitet pp nett, og hvordan de eventuelt vil fremstå på nett. Anonymous poster hash: b5ad0...da2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå