Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Du som fikk svangerskapsforgiftning, hvordan ble det oppdaget? Tilfeldig på kontroll eller pga symptomer? Hva var evt. symptomene? Hva ble "tiltakene" som ble satt i gang, måtte du være i hvile eller var det rett på sykehus? Var det første eller senere svangerskap? Anonymous poster hash: cce08...e08
Rediken Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Svangerskapsforgiftning ble oppdaget i rutinekontroll rundt uke 33. Ble sendt direkte til sykehuset på ny kontroll. Jeg ønsket å unngå innleggelse, siden jeg bodde 5 min. fra sykehuset var det greit, var på kontroll hver dag. Etterhvert som formen forverret seg begynte jeg på trandate, og ble innlagt på sykehuset. Ble verre i uke 36 og fikk velge mellom keisersnitt eller igangsatt fødsel. Babyen var ganske liten, men pustet fint.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Første svangerskap. Ble oppdaget tilfeldig på kontroll i uke 36. Kjente ingen symptomer selv. Ble lagt inn til overvåkning. Baby hadde normal vekst og alt var fint. Men De syntes blodtrykk var høyt, og det ble bestemt neste dag at jeg skulle settes i gang, siden jeg var kommet så langt. Ble satt i gang dagen jeg var 37+0, ventet en dag siden det var helg og travelt, var ikke akutt. En perfekt liten baby kom ut, normal størrelse for hvor langt jeg var kommet, og spiste bra og la på seg raskt:) Anonymous poster hash: bab80...dd6
Snerkern Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Symptomene her var for det meste høyt blodtrykk og vondt i hodet. De mistenkte helt fra uke 30 mener jeg, så var inn og ut Pga blodtrykket. Ble lagt inn på sykehuset til observasjon og fikk så vidt forlate senga for å se om hvile hjalp på blodtrykket, det var vel 38+3 mener jeg. 39+0 ville de ikke vente lenger siden det ikke var noen endringer uansett hva jeg gjorde, så ble satt i gang. Kl 05 39+1 hadde vi gutten vår i armene
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Med nr 1. På kontroll I uke 36. Høyt Bt og proteiner I urin. Ble lagt inn samme dag, igangsatt noen dager etter ☺ Var livredd det samme med nr 2. Så var innom legen i hytt og gevær for å måle Bt og urin. Bt var skyhøyt, men det var eneste symptom. Jeg ga meg ikke, følte noe ikke stemte. Endte med at ungen holdt på å dø i magen min, men det gikk heldigvis bra ☺ ingen flere barn på meg! Anonymous poster hash: 0eef8...03a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Gikk til kontroll på sykehuset hver uke pga fare for TTTS, så ble oppdaget der. Jeg hadde merket symptomer som ødemer og hodepine. Sa ikke noe fordi jeg ville ha dem i magen så lenge som mulig. Noen dager etter KS var BT på 225/125. Husker ikke hva det var før KS. Anonymous poster hash: 80a52...da8
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Hadde høyt blodtrykk og vann i kroppen fra uke 34. Ble satt på medisin (Trandate) som hadde liten effekt, selv etter stadig opptrapping. Fikk etter hvert protein i urinen, og var innlagt til observasjon flere ganger de neste ukene. Legene diskuterte frem og tilbake, og selv om jeg ble dårligere og dårligere, var det ikke snakk om å sette i gang fødselen. Det var først da jeg kom inn i uke 39+4 og i tillegg hadde fått lungebetennelse at det ble bestemt keisersnitt. Var helt elendig i tiden etterpå. Er gravid i uke 21 nå, og livredd for at det utvikler seg på samme måten. Anonymous poster hash: 4d8c9...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå