Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Vanlige produsenter igjen. Etter jeg så en video som går rundt på facebook nå. De små kyllingene blir knust oppi en diger beholder sammen med skallet sitt..den er riktignok fra utlandet...men kan ikke tenke meg at ting er så mye bedre i norge. Neste gang blir det økologisk: ((( noe så fææælt... Anonymous poster hash: 26ba0...cd4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 😢😢😢 Vil ikke jeg heller. Hvor kjøpte økologisk kylling??? Anonymous poster hash: b1859...73e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Herregud, så jævlig:( Jeg blir heller ikke å kjøpe kalkun fra storprodusenter heller etter å ha sett lidelsen de går gjennom fra de blir født til de endelig ender om som mat på bordet. Anonymous poster hash: de07b...647
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 I Norge har vi en produsent som heter Stange kylling, tror de er noe bedre. blant annet rema 1000 har det iblant. noe dyrere såklart; her i huset har kylling blitt festmat. Anonymous poster hash: c64c5...aea
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Ikke sett videoen, men om kyllingene blir knust sammen med skallet sitt (?), hvordan bevarer de da kjøttet? Anonymous poster hash: 9d40e...56b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Vanlige produsenter igjen. Etter jeg så en video som går rundt på facebook nå. De små kyllingene blir knust oppi en diger beholder sammen med skallet sitt..den er riktignok fra utlandet...men kan ikke tenke meg at ting er så mye bedre i norge. Neste gang blir det økologisk: ((( noe så fææælt... Anonymous poster hash: 26ba0...cd4 Æh,med skallet sitt? Små kyllinger? De broilerene vi spiser kyllingfilet av her i Norge er svære som høns altså, du får ikke 100 gram kyllingfilet ut av en nyklekket kylling... Og de moses da ikke? Hva i all verden har du sett på? Anonymous poster hash: 6b05d...2fc
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Da blir det Stagne kylling heretter dette var bare grusomt å høre Anonymous poster hash: b1859...73e
Optatium Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Dette blir bare tåpelig! Jeg er for økologisk og kjøper gjerne feks stange kylling, men ikke basert på en toskete video som man ikke vet hvor kommer fra en gang. Ikke en gang MUK i Norge moser hele skroget.
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Dette blir bare tåpelig! Jeg er for økologisk og kjøper gjerne feks stange kylling, men ikke basert på en toskete video som man ikke vet hvor kommer fra en gang. Ikke en gang MUK i Norge moser hele skroget. MUK i Norge? Er det en produsent, mener du...? MUK er så vidt meg bekjent en betegnelse på et produkt laget på en bestemt måte, "mekanisk utbenede kjøttprodukter." Kylling/fjærfeproduksjonen i Norge er marginalt bedre enn tilsvarende i EU, hvis man tenker på dyresykdommer og livskvalitet. Men: når du kjøper kalkun eller kylling fra en norsk distributør kan de ha kjøtt fra utlandet i pakkene; pakket i Norge... Så ikke stol på de store distributørene. Vi har ikke spist "kjøpekylling" på flere år. Vi spiser høns og kylling fra egen hage og fra et andelslandbruk i nærheten. Unntaksvis fra seriøse gårdsprodusenter som opererer med bedre dyrevelferd og ansvarlig oppdrett.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Videoen var fra utlandet. aner ikke om slikt blir gjort i norge også. hvordan skal man isåfall finne det ut??? står det info om dette noe sted? For at det ikke skal bli missforståelser så var knusing av kyllinger og skall sammen -for de kyllingene som ikke skulle være med videre for å si det sånn. Helt grusomt. Videoen ligger på facebook. søk på "best video you will ever see" kyllinger blir behandlet som om det skulle vært noe som ikke levde. : ( Er stange kylling "trygg" å kjøpe? Anonymous poster hash: 26ba0...cd4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 Animal Equality investigation in chicken hatcheries Youtube Anonymous poster hash: 26ba0...cd4
Optatium Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Dette blir bare tåpelig! Jeg er for økologisk og kjøper gjerne feks stange kylling, men ikke basert på en toskete video som man ikke vet hvor kommer fra en gang. Ikke en gang MUK i Norge moser hele skroget. MUK i Norge? Er det en produsent, mener du...? MUK er så vidt meg bekjent en betegnelse på et produkt laget på en bestemt måte, "mekanisk utbenede kjøttprodukter." Kylling/fjærfeproduksjonen i Norge er marginalt bedre enn tilsvarende i EU, hvis man tenker på dyresykdommer og livskvalitet. Men: når du kjøper kalkun eller kylling fra en norsk distributør kan de ha kjøtt fra utlandet i pakkene; pakket i Norge... Så ikke stol på de store distributørene. Vi har ikke spist "kjøpekylling" på flere år. Vi spiser høns og kylling fra egen hage og fra et andelslandbruk i nærheten. Unntaksvis fra seriøse gårdsprodusenter som opererer med bedre dyrevelferd og ansvarlig oppdrett. Jeg mente at selv det som går under kategorien MUK består ikke av ben.
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 Videoen var fra utlandet. aner ikke om slikt blir gjort i norge også. hvordan skal man isåfall finne det ut??? står det info om dette noe sted? For at det ikke skal bli missforståelser så var knusing av kyllinger og skall sammen -for de kyllingene som ikke skulle være med videre for å si det sånn. Helt grusomt. Videoen ligger på facebook. søk på "best video you will ever see" kyllinger blir behandlet som om det skulle vært noe som ikke levde. : ( Er stange kylling "trygg" å kjøpe? Anonymous poster hash: 26ba0...cd4 I så fall var det hanekyllinger som blir avlivet. De bedøves/drepes med gass her i landet, og sannsynligvis moses de for å gå inn i dyrefor eller kompost. Ikke inhumant, men et stort ressurssløseri.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 jeg fikk iallefall ikke lyst på kylling. se videoen så forstår dere hva jeg mener..og hvis Norge kjøper kjøtt fra utlandet, som er pakket i norge, er det store sjanser for at man støtter dette...det vil ikke jeg være en del av...så da får bare de som synes dette er en "toskete video" bare fortsette å spise kylling..æsj...heretter kommer jeg heller til å betale godt for å få en kylling som har hatt et litt bedre liv : (( Anonymous poster hash: 26ba0...cd4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 Ikke sett videoen, men om kyllingene blir knust sammen med skallet sitt (?), hvordan bevarer de da kjøttet? Anonymous poster hash: 9d40e...56b De bruker ikke det kjøttet. Anonymous poster hash: 26ba0...cd4
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2016 #16 Skrevet 3. mars 2016 jeg fikk iallefall ikke lyst på kylling. se videoen så forstår dere hva jeg mener..og hvis Norge kjøper kjøtt fra utlandet, som er pakket i norge, er det store sjanser for at man støtter dette...det vil ikke jeg være en del av...så da får bare de som synes dette er en "toskete video" bare fortsette å spise kylling..æsj...heretter kommer jeg heller til å betale godt for å få en kylling som har hatt et litt bedre liv : (( Anonymous poster hash: 26ba0...cd4 Kjøp kylling/fjærfe fra småprodusenter som driver bærekraftig. Mulig Stange er et godt alternativ.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #17 Skrevet 3. mars 2016 Selges Stange som "vanlig" filet også? Har bare sett kyllinglår og rå kylling fra den produsenten på Meny.. Men mulig jeg ikke har sett godt nok, skal ikke utelukke det. Anonymous poster hash: a174c...69c
Optatium Skrevet 3. mars 2016 #18 Skrevet 3. mars 2016 Stange selges som vanlig filet ja. Mente toskete video på den måten at man må vurdere hva man faktisk ser, hvor er den fra, hvem har laget den osv. Som pashla sier, den brukes ikke i menneskemat.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #19 Skrevet 3. mars 2016 Stange selges som vanlig filet ja. Mente toskete video på den måten at man må vurdere hva man faktisk ser, hvor er den fra, hvem har laget den osv. Som pashla sier, den brukes ikke i menneskemat. selv om det ikke brukes som menneskemat, er ikke jeg for å støtte et produkt som kan komme fra en plass der dyr blir behandlet på den her måten: (( Anonymous poster hash: 26ba0...cd4
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2016 #20 Skrevet 3. mars 2016 Stange selges som vanlig filet ja. Mente toskete video på den måten at man må vurdere hva man faktisk ser, hvor er den fra, hvem har laget den osv. Som pashla sier, den brukes ikke i menneskemat. selv om det ikke brukes som menneskemat, er ikke jeg for å støtte et produkt som kan komme fra en plass der dyr blir behandlet på den her måten: (( Anonymous poster hash: 26ba0...cd4 Kyllingene lider nok ikke. Det pumpes karbonmonoksid inn i rommet som slår dem ut med en gang. Men det er dårlig ressursbruk.
spretten Skrevet 3. mars 2016 #21 Skrevet 3. mars 2016 Lovise kylling på MENY, kommer fra en liten produsent i Vestfold. Den er ikke økologisk, men økologisk kylling har ingenting å si for hva som skjer med hanekyllingene som destrueres. I Norge kommer alle kyllingene fra samme rugeri, nemlig Nortura/Prior. Deretter sendes de ut til de forskjellige produsentene som avler de opp på hver sin måte. Lovise kylling, Stange og Holte er det beste alternativet vi har i Norge til kylling. De har bedt plass og best levevilkår. Men som sagt hanekyllingene og avlivningene av disse har ingenting med de forskjellige "typene" av kylling man får kjøpt i Norge å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #22 Skrevet 3. mars 2016 Stange selges som vanlig filet ja. Mente toskete video på den måten at man må vurdere hva man faktisk ser, hvor er den fra, hvem har laget den osv. Som pashla sier, den brukes ikke i menneskemat. selv om det ikke brukes som menneskemat, er ikke jeg for å støtte et produkt som kan komme fra en plass der dyr blir behandlet på den her måten: (( Anonymous poster hash: 26ba0...cd4 Kyllingene lider nok ikke. Det pumpes karbonmonoksid inn i rommet som slår dem ut med en gang. Men det er dårlig ressursbruk. har du sett videoen? Anonymous poster hash: 26ba0...cd4
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2016 #23 Skrevet 3. mars 2016 Stange selges som vanlig filet ja. Mente toskete video på den måten at man må vurdere hva man faktisk ser, hvor er den fra, hvem har laget den osv. Som pashla sier, den brukes ikke i menneskemat. selv om det ikke brukes som menneskemat, er ikke jeg for å støtte et produkt som kan komme fra en plass der dyr blir behandlet på den her måten: (( Anonymous poster hash: 26ba0...cd4 Kyllingene lider nok ikke. Det pumpes karbonmonoksid inn i rommet som slår dem ut med en gang. Men det er dårlig ressursbruk. har du sett videoen? Anonymous poster hash: 26ba0...cd4 Nei, jeg refererer bare hva som er standard i Norge. Aner ikke om de aktuelle kyllingene på filmen lider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå