Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Kjøpte en jakke til barnet for 1 år siden. Veldig lite brukt, ser ny ut. Glidelåsen røk nesten med en gang. Jeg gikk tilbake til butikken etter år uten kvittering. Fikk beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg uten kvittering. Var meget lite imøtekommende. Jeg spurte om de ikke var en kjede da damen sa at de kunne jo ikke vite hvor jeg hadde kjøpt jakken! Elendig!!! Anonymous poster hash: e7399...b2d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Gikk du tilbake etter ett år? Vrang kunde vil jeg si... Anonymous poster hash: 0b336...6dc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Haha 😂😂 1 år etterpå !!!?? Herregud hva tenkte du?! Anonymous poster hash: 03071...91c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Kunden er vrang her 😂😂😂 Anonymous poster hash: 6c04d...d93
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Hvorfor ventet du ett helt år når den gikk i stykker nesten med en gang? Du høres ut som en vanskelig kunde Anonymous poster hash: 8c052...dd2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Du som kunde skal dokumentere hvor og når varen er kjøpt, og til hvilken pris. Altså må du ha kvittering, evt kontoutskrift. Forøvrig er reklamasjonsfrist på klær og sko 2 år. Anonymous poster hash: 68542...113
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Butikken har i alle fall juridisk rett - det er ditt ansvar å dokumentere hvor varen er kjøpt. Mange kjedebutikker velger likevel å se bort fra dette, men det er å anse som ekstraservice. Utrolig sløvt å vente et år! Er nok større sjanse for at de ville vært imøtekommende dersom du kom med en gang og de fremdeles hadde varen i butikken. Anonymous poster hash: a8855...2f4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Jeg syntes butikken er vanskelig her Anonymous poster hash: 5fac0...426
Gjest Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Både òg. Butikken kunne ha utvist litt smidighet slik at du som kunde framsnakker de igjen, som igjen kommer de til gode. Selv hadde jeg en veske hvor låsen plutselig røk etter 1 år og ikke hadde jeg kvitteringen. Gikk bare innom for å nevne det og jammen fikk jeg en helt ny veske Slikt liker vi.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Veldig merkelig å vente i et år med å gå tilbake med jakka, hvorfor gjorde du det ikke med en gang og fikk en ny??? Anonymous poster hash: 8d37f...097
the amazing spidermamma Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 Etter ett år?? Hvorfor gikk du ikke tilbake før? Jeg synes ikke butikken var vrang. Jeg hadde aldri forventet noe som helst etter så lang tid, særlig ikke uten kvittering. Bortsett fra en ting: Å bli avvist på en vennlig måte.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 Både mindre bra service og vrang kunde. Men butikken har nok loven på sin side fordi du ikke ga beskjed om mangelen innen rimelig tid. Du som kunde har også et ansvar om å reklamere på varen så fort som mulig etter du har oppdaget mangelen. Å vente i et år er ikke så raskt som mulig! § 32.Reklamasjon. (1) Kjøperen taper sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde ha oppdaget den, gir selgeren melding som angir hva slags mangel det gjelder. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27/KAPITTEL_5-2#KAPITTEL_5-2 Men for å beholde goodwill så kunne det vært strategisk lurt av butikken å imøtekommet deg også. Men det er altså butikken som har loven på sin side og du som er "vrang", Hi Bytt glidelåsen, det koster ikke så mye. Og tenk at du har lært noe av dette. Reklamasjoner må skje innen rimelig tid etter at man burde ha oppdaget mangelen. Anonymous poster hash: b31b0...dca
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 Du er vanskelig! Butikken har sitt på det rene. Du skal dokumentere hvor jakken er kjøpt og til hvilken pris! Jeg takler ikke sånne kunder som deg, som bare skal ha og skal ha. Tror at dere har rett på alt, og når det ikke går deres vei, så blir dere sure og lager kvalme.. Anonymous poster hash: 1b01b...683
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 Jeg synes nok du ventet for lenge med å gå tilbake med jakken. Men - når det er sagt - så skulle jeg ønske at det var slik at butikkene tok ansvar for "sine" produkter - uavhengig hvor du har kjøpt varen. Det er åpenbart en Benetton-jakke så hvorfor være så vanskelig mht kvittering? Hvor mange tar vare på kvitteringen for vanlige kjøp som dette? Anonymous poster hash: 96486...677
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #16 Skrevet 3. mars 2016 vrang kunde med en jakke osm er for liten. kunden tenker at "denne kan jeg nok få byttet, I EN STØRRELSE STØRRE". om glidelåsen er YKK, er det jo livstid på den, stormberg har femårs garanti på glidelåser. Anonymous poster hash: 5895c...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå