Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Han har ikke nevnt noe tidligere da jeg var syk og heller ikke noe da jeg fornyet kontrakten ved årsskiftet. Aldri fått noen klage på jobben jeg gjør. Nå er jeg kalt inn til møte pga sykemeldinger og kjenner jeg er skikkelig stressa! Noen som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 7dbe8...bbf
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Han har ikke nevnt noe tidligere da jeg var syk og heller ikke noe da jeg fornyet kontrakten ved årsskiftet. Aldri fått noen klage på jobben jeg gjør. Nå er jeg kalt inn til møte pga sykemeldinger og kjenner jeg er skikkelig stressa! Noen som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 7dbe8...bbf Det er jo helt vanlig med dialogmøte etter en stund med sykemelding. Og det er da for å høre om plagene dine kan bedres med tilrettelegging eller liknende. Anonymous poster hash: 0cb05...235
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Det er helt normalt. Arbeidsgiver har plikt til å finne ut om det er noe de kan gjøre for å hjelpe deg tilbake i jobb, tilrettelegge arbeidsoppgaver osv. Og om det ikke er noe arb.giver kan gjøre så skjer det jo ikke noe mer ut av møtet. Tenk på at det er greit å ha en åpen samtale med arbeidsgiver mtp. det å komme tilbake igjen senere. Anonymous poster hash: 9ecfb...335
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Ved forventet sykefravær på mer enn 20% i året kan du få fyken 😳 Anonymous poster hash: 6b9e7...eb8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Det er vel oppfølgingsmøte etter krav fra NAV dere skal ha? Hvor lenge har du vært sykemeldt da? Anonymous poster hash: fff79...9ab
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Dersom du har hyppige fravær vil vel arbeidsgiver samtale med deg for å prøve å redusere sykefravær, høre om det er noe som kan gjøres forebyggende. Hvorfor stresser du? Har du høyt fravær eller typisk mønster i fraværet ditt? Anonymous poster hash: f3305...d9a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Ved forventet sykefravær på mer enn 20% i året kan du få fyken Anonymous poster hash: 6b9e7...eb8 Hvor står det? Anonymous poster hash: 76060...507
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Arbeidsgiver må kalle deg inn til møte om du har mye sykefravær, det er en plikt han har som arbeidsgiver. Hvor mye sykefravær har du da, er du sykemeldt nå? Anonymous poster hash: 8b3ce...9a4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Ved forventet sykefravær på mer enn 20% i året kan du få fyken 😳 Anonymous poster hash: 6b9e7...eb8 Det er feil, man kan ikke bli oppsagt pga sykemelding før etter ett år og selv da er det vanskelig. Men dette er hvis oppsigelsen gjelder sykdommen, sykmeldte arbeidstakeren kan bli oppsagt på lik linje med alle andre når det er nedbemanning i bedriften. Anonymous poster hash: fa231...e1b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Jobbet i 3 dager etter 14 dagers sykemelding pga influensa med lungebetennelse. Hadde 2 sykebarndager uka før jeg ble syk selv. I fjor høst slo ryggen seg vrang pga prolaps og var 50%sykmeldt i 1 mnd. 30%sykmeldt i 14 dager (sjefen hadde ikke undertegnet IA avtale så måtte ha sykemelding). I 2014 slo også ryggen seg vrang og jeg unngikk sykemelding men fikk tilrettelagt arbeid med halve dager i 1mnd (var da IA bedrift). Jeg er stressa fordi jeg har midlertidig kontrakt. Har kontrakt ut året men sjefen antydet at det kunne bli fast stilling på ca 70% neste år. Jobber 100% i dag. Blir nå usikker på han vil ha meg videre pga sykdom... HI Anonymous poster hash: 7dbe8...bbf
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Jobbet i 3 dager etter 14 dagers sykemelding pga influensa med lungebetennelse. Hadde 2 sykebarndager uka før jeg ble syk selv. I fjor høst slo ryggen seg vrang pga prolaps og var 50%sykmeldt i 1 mnd. 30%sykmeldt i 14 dager (sjefen hadde ikke undertegnet IA avtale så måtte ha sykemelding). I 2014 slo også ryggen seg vrang og jeg unngikk sykemelding men fikk tilrettelagt arbeid med halve dager i 1mnd (var da IA bedrift). Jeg er stressa fordi jeg har midlertidig kontrakt. Har kontrakt ut året men sjefen antydet at det kunne bli fast stilling på ca 70% neste år. Jobber 100% i dag. Blir nå usikker på han vil ha meg videre pga sykdom... HI Anonymous poster hash: 7dbe8...bbf Du er dessverre endel borte ;/ Anonymous poster hash: cb748...eea
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 Jobbet i 3 dager etter 14 dagers sykemelding pga influensa med lungebetennelse. Hadde 2 sykebarndager uka før jeg ble syk selv. I fjor høst slo ryggen seg vrang pga prolaps og var 50%sykmeldt i 1 mnd. 30%sykmeldt i 14 dager (sjefen hadde ikke undertegnet IA avtale så måtte ha sykemelding). I 2014 slo også ryggen seg vrang og jeg unngikk sykemelding men fikk tilrettelagt arbeid med halve dager i 1mnd (var da IA bedrift). Jeg er stressa fordi jeg har midlertidig kontrakt. Har kontrakt ut året men sjefen antydet at det kunne bli fast stilling på ca 70% neste år. Jobber 100% i dag. Blir nå usikker på han vil ha meg videre pga sykdom... HI Anonymous poster hash: 7dbe8...bbf Jeg skjønner ikke helt. Du må vel ha sykemelding selv om dere er ia bedrift? Anonymous poster hash: 76060...507
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 Ved forventet sykefravær på mer enn 20% i året kan du få fyken Anonymous poster hash: 6b9e7...eb8 Det e fullstendig feil. Anonymous poster hash: 0cb05...235
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 Jobbet i 3 dager etter 14 dagers sykemelding pga influensa med lungebetennelse. Hadde 2 sykebarndager uka før jeg ble syk selv. I fjor høst slo ryggen seg vrang pga prolaps og var 50%sykmeldt i 1 mnd. 30%sykmeldt i 14 dager (sjefen hadde ikke undertegnet IA avtale så måtte ha sykemelding). I 2014 slo også ryggen seg vrang og jeg unngikk sykemelding men fikk tilrettelagt arbeid med halve dager i 1mnd (var da IA bedrift). Jeg er stressa fordi jeg har midlertidig kontrakt. Har kontrakt ut året men sjefen antydet at det kunne bli fast stilling på ca 70% neste år. Jobber 100% i dag. Blir nå usikker på han vil ha meg videre pga sykdom... HI Anonymous poster hash: 7dbe8...bbf Ikke bekymre deg, dette er ikke mye sykdom, og du har hel legitime sykemeldingsgrunner. Anonymous poster hash: 0cb05...235
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå