Gå til innhold

Refleksvest med navn på....skikkelig UTING!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lærte vi også av politiet på et foreldremøte da eldste gikk i 1 klasse.

Når fremmede kan se at "Daniel" kommer gående fra skolen er ikke den fremmede så fremmed for barnet fordi vedkommende roper Daniel.

Politiet advarte oss mot dette med å skrive barnets navn med store bokstaver på refleksvester.

Anonymous poster hash: 1bec4...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke engang fornavn på navnelapper vi. Skal ikke være SÅ lett for fremmede å vite navnet på våre to små....

Anonymous poster hash: 085f4...861
Skrevet

Av alle ting som kan skje barna mine er ikke kidnapping av noen som leser navnet deres på klærne deres det jeg bekymrer meg mest for akkurat.....

Jeg har ikke navnet på vesten da, men jeg har navnet på vottene. Votter med navnet skrevet med sprittusj blir ikke så lett borte/stjålet i garderoben.

Anonymous poster hash: 8cd92...94e
Skrevet

Da jeg var barn var det inn med navneluer. Jeg kan virkelig ikke huske at det var mer kidnappinger da enn nå likevel.

Anonymous poster hash: 0af97...398
Skrevet

Overfallskidnapping er vel ikke akkurat et utbredt problem her i Norge, og derfor ikke noe jeg frykter nevneverdig.

Overgrep derimot utføres som regel av noen i nære relasjoner/ omgangskrets, type familie/venner/bekjente, og det frykter jeg mer! Ikke at barna mine skal kidnappes fordi navnet deres står på refleksvesten.

Skrevet (endret)

Jeg tenker at om man ikke kan forklare barnet sammenhengen mellom at navnet står på vesten og at noen kaller barnet ved navn, er dette barnet for umodent til å ferdes ute alene.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Har ikke engang fornavn på navnelapper vi. Skal ikke være SÅ lett for fremmede å vite navnet på våre to små....

Anonymous poster hash: 085f4...861

Du vet at dersom en voksen spør dem hva de heter, så kommer de til å svare? Selv om du har sagt at de ikke skal si det. "Åh, heter ikke du Anne?" "Nei, jeg heter Pia, jeg." 

Mener ikke å være ekkel, men akkurat det er ikke vanskalig informasjon å få ut av et barn. Og venter de en uke med å ta kontakt igjen, er det sannsynlig at barnet ikke husker det.

Anonymous poster hash: e73a1...c45

Skrevet

Fremmedbortføring av barn under 13 år i Norge er vel strengt tatt så sjeldent at man ikke trenger å tenke så veldig mye på det... siste var vel baneheia saken, og det var vel i..... 2000? Grusom sak, og grusomt når slikt skjer. Men om man tenker at det er ca 1 fremmedkidnapping av barn under 13 år i Norge pr 15 år, og man så legger inn antall barn i landet i denne aldersgruppen, så blir vel sannsynligheten for at ditt barn skal bli bortført såpass liten at man nesten får ta den sjansen....

Anonymous poster hash: 5a1b1...5d2
Skrevet

Jeg løp rundt hele barndommen med lue med fornavnet mitt. Kan ikke være helt hysterisk heller..

Skrevet

Av alle ting som kan skje barna mine er ikke kidnapping av noen som leser navnet deres på klærne deres det jeg bekymrer meg mest for akkurat.....

Jeg har ikke navnet på vesten da, men jeg har navnet på vottene. Votter med navnet skrevet med sprittusj blir ikke så lett borte/stjålet i garderoben.

Anonymous poster hash: 8cd92...94e

Det er snakk om navn har ordnet det står skrevet med store bokstaver over rygg eller foran

Anonymous poster hash: 1bec4...da0

Skrevet

Hadde jeg vært og hørt politiet råde om å unngå dette hadde jeg gjort det og fulgt rådet. Tydeligvis flere her som hever seg over slike råd.

Skrevet

Jeg har en jobb som innebærer at jeg er innom ganske mange barnehager i året.

Det første barn spør meg "Hva heter du?", også forteller de meg hva de selv heter...

Anonymous poster hash: e1d1b...c37

Skrevet

Dette har jeg tenkt over selv.

På refleksvestene som jenta vår fikk på skolen i første skrev de navnet hennes med store bokstaver i sprittusj.

Det er ikke å kimse av at barn i den alderen kan føle tillit til noen som kommer bort til dem og sier for eksempel: "Tore, mamma sa at jeg skulle hente deg på skolen i dag" Når noen tilsynelatende vet hva de heter, kan barnet tro at de kjenner dem.

Advarer politiet mot dette så liger det vel noe i det da?

Anonymous poster hash: cb1bb...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...