Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Har en som begynner i første til høsten. Broren skal få ny sekk da hans er for liten. Han har hatt den siden første klasse, men har tatt godt vare på den. Det hadde jo vært naturlig å la lillebror arve den, men kjenner jo på dette med at det er stas med første skolesekk osv. Han har arvet alle sekkene han har fått opp gjennom årene i bhg. Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 8c624...178
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Er noe spesielt med første skolesekk Er en del av pakka med å bli sendt avgårde på skolen Anonymous poster hash: ebd7a...f85
Serepta Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Første skolesekk fikk begge ny. Det er noe eget med å ha en kommende førsteklassing med for å prøve skolesekk altså. Og når de blir voksne har de hver sin sekk fra 1 klasse med noen bøker fra de første årene i.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Nei. Har 4 barn og det meste går i arv her, men akkurat skolesekker får de nye. Første dag på skolen med ny sekk er veldig spesiell, akkurat den sekken må være ny. Jeg har også kjøpt nye sekker til dem ettersom de har vokst til, de har fått ny sekk i 1.klasse, 4. klasse og til ungdomsskolen. Selv om dagens sekker har veldig god kvalitet og er helt brukelige, synes jeg en ting de bruker så mye (hver dag i 3 år) skal velges ut selv og fås ny. Anonymous poster hash: f261f...8bc
Mandala Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Jeg tar absolutt ikke vare på første skolesekk, og jeg tror ærlig talt ikke første skolesekk er så fantastisk spesiell som vi voksne vil ha det til. Det kommer kanskje litt an på barnet (hvilket fokus det er på ny skolesekk og første skoledag rundt barnet), men jeg hadde ikke hatt problemer med å la yngre søsken arve skolesekken etter eldre.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Jeg husker selv hvor stas det var å få den første skolesekken, og jeg husker faktisk hvordan venninnene mine sine så ut også! Jeg kommer til å ta med poden og kjøpe ny når tiden kommer. Når det er sagt - om sekken ikke er slitt så det går utover bærekomforten og man ikke synes man har råd til en ny sekk er det neppe noe problem med arv heller. Jeg tror nok det er litt sånn at om man har ny sekk man har valgt selv er det noe positivt som man kanskje husker som et godt minne, men om man ikke har det tror jeg ikke det er noe man husker som spesielt negativt. Anonymous poster hash: 97463...4f1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Arver ikke, får ny Anonymous poster hash: 86c7e...e37
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Nei, den verken går i arv eller tar vi vare på. Vi har da heldigvis mulighet til å ta bilder, så kan vi se sekken på dem Vi har fire barn og de arver mye, men skolesekker får de nye av hver gang de skifter trinn (1. klasse, 5. klasse, 8. klasse og vgs). De blir jo slitt også. Anonymous poster hash: 29e2b...ef8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Takk for svar! Da er jeg ikke helt gæren som kjøper ny ser det ut til😜 Anonymous poster hash: 8c624...178
Kubbelyset Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Får de ikke den der oransje sekken i førsteklassen lenger?
Serepta Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Får de ikke den der oransje sekken i førsteklassen lenger? Ikke alle steder man får den. Her hvor vi bor (Bergen) får de ikke slik sekk. Eldste fikk en gul lue med 2kjør forsiktig" på, og yngste en oransje cap.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 Får de ikke den der oransje sekken i førsteklassen lenger? Her har de aldri fått oransje sekk, det er bare noen få steder i landet de har en slik avtale.. Her får de en refleksvest. Anonymous poster hash: f261f...8bc
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 Så lenge man har råd til det syns jeg ungene skal få ny sekk! Her var det så stas at besteforeldrene krangla om hvem som skulle kjøpe! Min eldste fikk ny til 1 klasse og 4 klasse. Den hun har nå holder ut barneskolen. Tenker det blir samme med nr to og tre
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 Får de ikke den der oransje sekken i førsteklassen lenger? Ikke her. De får refleksvest med navn på Anonymous poster hash: 8c624...178
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #15 Skrevet 2. mars 2016 Ja i dette overforbrukende forsøplingssamfunnet vårt er det helt sikkert traumatisk for de små privilegerte barna våre å måtte arve skolesekk. Noe så fjollete. Anonymous poster hash: 44fcd...a0e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #16 Skrevet 2. mars 2016 Ja i dette overforbrukende forsøplingssamfunnet vårt er det helt sikkert traumatisk for de små privilegerte barna våre å måtte arve skolesekk. Noe så fjollete. Anonymous poster hash: 44fcd...a0e De arver alt annet av klær og utstyr altså. Denne ene sekken gjør nok ikke så mye. Har tenkt å selge den, eller ta vare på til et minne med bøker ol i. Anonymous poster hash: 8c624...178
shari_z Skrevet 2. mars 2016 #17 Skrevet 2. mars 2016 Mine arver skolesekker. Mellomste ble så begeistret for å endelig kunne ta over eldste sin sekk. :-) Jeg er amerikansk og har ikke denne tradisjon med skolesekk, så det har vært lite diskutert her i huset og ikke noe stort hos barna mine. Jeg synes også at skolesekker er dyre og har ikke lyst å bruke penger på nye bare fordi, når de vi har fungerer fortsatt.
TinaK 1990 Skrevet 2. mars 2016 #18 Skrevet 2. mars 2016 Nei....det arves absolutt ikke. Jeg har 4 barn som skal gjennom skolesystemet. 1 skoledag og "bytur for å handle sekk og pennal" skal alle 4 oppleve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå