Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Da jeg kom hjem fra jobb I dag så jeg med en gang at noen hadde vært innom. Kjøkkenet var strøkent, og sengetøy var strøket og brettet pent på vår ( uoppredde) seng. Vi stryker aldri sengetøy. Det er kun svigerforeldre som har ekstranøkkel. Vi har to tenåringer som stadig glemmer nøkler så det er veldig praktisk å ha ekstranøkler. Jeg sender en sms til svigermor med spm om hun har vært innom oss I dag? Hun svarer nei på mld. Jeg setter stor pris på all hjelp, og vi har ikke et "lukket" hjem. Allikevel kjenner jeg på et ubehag om at " noen" har stukket innom. Jeg føler jeg har litt ambivalente følelser her og lurer på hvordan dere ville ha reagert? Anonymous poster hash: b99ec...f82
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Pussig at hun svarer nei, men jeg hadde blitt overlykkelig om noen hadde hjulpet meg. Anonymous poster hash: 8ed9e...729
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Kanskje svigermor har fått seg en elsker? Så har de seg i deres seng, og hun glemmer at dere ikke rer opp? Haha DET hadde vært noe det Anonymous poster hash: 16834...d7d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Jeg vet at på DIB så er svigermødre hellige og skal skånes for kritikk, da ALT dr gjør er i beste mening. Men, jeg hadde IKKE akseptert at noen tok seg ubedt inn i mitt hjem, samme pokker om det var svigermor, mamma eller bikkja til kusina mi. Hjemme skal jeg ha et privatliv, og det innebærer IKKE at folk tar seg inn på soverommet mitt, vasker dassen min eller stryker tøy. Slike ting gjør jeg selv, eller ber om hjelp til det hvis jeg føler behov for det. Den nøkkelen hadde blitt krevd tilbakelevert sporenstreks. Anonymous poster hash: 7662c...58e
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Jeg syns det er invaderende. Min og mannens seng skal ikke skiftes på av fremmede. Og at hun lyver etterpå er faktisk litt krise.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Jeg hadde takket pent for det hun hadde gjort, men sagt at i fremtiden så vil jeg at besøk i mitt hjem må avtales på forhånd. Hadde fått noia om noen tok seg ubedt inn i mitt hjem og tok seg tilrette - selv om det er godt ment. Min og mannens seng ønsker jeg å fikse selv, ikke blande svigermor inn i det. Grøss! Jeg tror jeg kunne funnet på å spørre hvorfor hun ikke vil innrømme at hun har vært innom. Anonymous poster hash: 70bfd...777
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Min mann hadde flydd i taket om hans mor hadde kommet inn i huset vårt uten at vi hadde sagt det var greit, og enda værre gjort noe her. Han vil helst ikke ha henne på besøk her, for hun ødlegger og roter så veldig. Jeg skjønner ikke hvordan hun klarr å ødlegge så mye og ikke minst rote så mye som hun gjør. Så han vil kun ha henne på besøk julaften og evt barnebursdag. Jeg protesterer ikke noe på det, syns det er helt greit at vi drar på besøk istede. Hun har ikke nøkkel for å si det slik. Min mor er slik som kan komme innom og rydde, vaske og ordne. Hun har ikke nøkkel, men har kommet innom jobb og hentet min nøkkel eller ungene åpner om de er hjemme. Hun bor ett stykke unna, så det er ikke så ofte dette skjer. Hun har rydde mani. For oss er det helt greit, hun snoker ikke i ting eller gjør det pga at hun syns vi har det rotete. Hun syns det er gøy, og hun trives med å pusle litt. Litt lopper i blodet så hun klarer ikke å sitte i sofaen for å drikke kaffe mer enn fem min. Vi har det ikke bomba her i huset, men en ser det er fire barn i hus så litt ting er det her hele tiden å rydde. Litt rot er greit syns jeg, men det skal ikke være gammelt rot og det skal være rent under rotet. Det skal vel også sies at meg og min mann er ganske like når vi er hos hun eller på hytta. Hun er god på å sette ting i boden, så kjeder jeg meg går jeg banans i boden. Det er så mye gøyere å rydde slikt hos andre enn hjemme. Og meg og min mann krangler nesten om å gå banas i buene på hytta. Vi er så mange som bruker hytta, så jeg mener det trengs litt system derr for at alle skal finne ting. Pappa lager seg ett system, men så glir det ut hele tiden. Vips så spør ett barnebarn om noe og ting bare slenges inn. Jeg syns det er så deilig å høre på musikk, ha en vinflaske med meg og kose meg noen timer i bua med å rydde. Hadde vi ikke vært så like alle sammen hadde det blitt helt feil. Meg og min mann har pratet endel om dette. Jeg tok dette tidlig opp med min mann når vi ble sammen for jeg kjente jo min mor. Min mann syns det hørtes fryktelig rart ut, men når hun gjorde det første gang var det bare helt greit. Anonymous poster hash: ddaf5...2ed
Mostly Harmless Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Vel, siden hun svarer nei, får du si at da må dere bytte lås fordi en nøkkel er på avveie. Så gir du den nye ekstranøkkelen til noen andre. Hadde blitt irritert over at hun låste seg inn, og enda mer irritert over at hun lyver om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå