Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Hvor lett er det egentlig for en far å få barna til å bo hos seg istedenfor hos mor, når mor ikke ønsker dette? Barnas far ønsker å gå til rettsak for å få barna. Jeg har dem 100%. Han mener det er noe med meg for det eldste barnet på 9år har noen konflikter på skolen. Slik var barnet også når vi bodde sammen og på den skolen han vil ha gutten tilbake til. Vi flyttet fra far i august i fjor. Jeg har jobbet med barnet og han har roet seg, og jeg får nå positive tilbakemeldinger av skolen! Så far har ingenting å ta meg på, men han truet i dag med å gå til rettsak. Han har en hard måte å være på og også å oppdra barn. Han er streng og jeg er mild. Hva skal til for at han får dem 100%? Vi har delt omsorg for den eldste, men ikke for den minste på 4år (blir straks 5år). Anonymous poster hash: 14b7f...fed
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Tror du kan ta det helt med ro. Min mann har forsøkt å få omsorgen for sitt barn,og der er barnevernet inne ift mor,men mor har fortsatt 50 % tross bevis for både det ene og det andre. Anonymous poster hash: a2cc8...f6f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Men hvordan skal han gå frem? Hva kan jeg gjøre for å forebygge evt? Jeg tenker at om barnet ikke vil dette frivillig, så skal ikke gutten tvinges til det! Hva må far gjennom for å få til det da? HI Anonymous poster hash: 14b7f...fed
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Dere må på fvk og få meklingsattest,den tar han med til advokat for å fremme sin sak.Som regel blir en sakkyndig oppnevnt som skal ha samtaler med barna. Han på 9 skal høres ift hvor han ønsker å bo osv. Anonymous poster hash: a2cc8...f6f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Hvis dere har en samværsordning dere begge har skrevet under på som fungerer skal det nok en del til at han får dem 100%, men det kan godt hende han får vesentlig mer samvær. Hvis dere ikke har avtale enda, det har tross alt bare gått 6 mnd siden du flyttet, er det mer åpent hvem retten vil vurdere å være bst egnet til å ha barna hos seg. Anonymous poster hash: c0e4f...509
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Flyttet du langt? I så fall er det lettere for far og få omsorgen om han fortsatt bor på hjemstedet til barna. Anonymous poster hash: 42a39...8ff
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Jeg flyttet til en annen kommune, men det er mulig (hvis far ønsker) å ha mer samvær. Han ønsker ikke dette da det blir for langt å kjøre for han til og fra skolen forså å komme seg til jobb. Det er andre barn fra samme skole som f.eks tar toget til og fra. Eller buss. Så det er mulig, men ikke med 4åringen selvsagt. Jeg er åpen for mer samvær, men som sagt han ønsker ikke det. Han ønsker da heller 100%. Vi har meklingsattest og der står det at barna skal bo hos mor! HI Anonymous poster hash: 14b7f...fed
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Jeg flyttet til en annen kommune, men det er mulig (hvis far ønsker) å ha mer samvær. Han ønsker ikke dette da det blir for langt å kjøre for han til og fra skolen forså å komme seg til jobb. Det er andre barn fra samme skole som f.eks tar toget til og fra. Eller buss. Så det er mulig, men ikke med 4åringen selvsagt. Jeg er åpen for mer samvær, men som sagt han ønsker ikke det. Han ønsker da heller 100%. Vi har meklingsattest og der står det at barna skal bo hos mor! HI Anonymous poster hash: 14b7f...fed Da kan du ta det helt med ro, senk skuldrene:) Anonymous poster hash: 42a39...8ff
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Flyttet du langt? I så fall er det lettere for far og få omsorgen om han fortsatt bor på hjemstedet til barna. Anonymous poster hash: 42a39...8ff Ikke dersom barna har bodd på dette stedet en stund. Anonymous poster hash: d4c3b...4a1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Nei vi bodde på det stedet i 1,5år, her vi flyttet tilbake til har vi bodd i 7år, men ikke i samme leilighet, men samme skole! HI Anonymous poster hash: 14b7f...fed
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Hva skjer hvis far prøver å gjøre dette? Hva må jeg igjennom som mor? HI Anonymous poster hash: 14b7f...fed
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 Hva skjer hvis far prøver å gjøre dette? Hva må jeg igjennom som mor? HI Anonymous poster hash: 14b7f...fed Be om et møte på FVK alene og be dem snakke igjennom hele prosessen med deg? Hvis det blir rettssak tror jeg ærlig talt han har lite å komme etter, hvis han prosederer på at det er 100% eller ingen endring han ønsker. Dokumenter at du har tilbudt mer samvær og at han har avvist det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå