Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Har hyperemesis men OK blodprøver. Mannen og jeg diskuterer privat ul. Han mener det ikke er vits. Jeg synes det er lenge å gå uten å se hvordan det står til. Kjenner jo ikke liv heller på dette tidspunktet. Ventet dere så lenge? Anonymous poster hash: 7d073...6cb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Men du skal jo på ordinær UL i uke 18-19, skal du ikke det? Anonymous poster hash: d30ad...183
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Jeg var på UL i uke 13. Synes egentlig det er noe alle burde få tilbud om. Er lenge å gå å vente om det skulle vise seg at ikke alt er som det skal. Jeg synes det var verd det i hvert fall. Anonymous poster hash: c4c8e...e0d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Har ul i uke 19 men har ikke tenkt tanken på å ta en tidligere Anonymous poster hash: bef83...493
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Jo altså jeg skal i uke 19. Tok sist uke 13. Er uke 15 nå. Lurte bare på om det var lenge å vente 6 uker uten. Anonymous poster hash: 7d073...6cb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Nei, det er ingen medisinsk grunn til at du burde ha det. Noen kan jo oppleve det hyggelig for sjelefredens skyld eller more seg over å se utviklingen. Anonymous poster hash: 80c95...061
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Jeg var på UL i uke 13. Synes egentlig det er noe alle burde få tilbud om. Er lenge å gå å vente om det skulle vise seg at ikke alt er som det skal. Jeg synes det var verd det i hvert fall. Anonymous poster hash: c4c8e...e0d Og hvis ikke "alt er som det skal", da? Hva skulle du liksom gjøre i uke 13? Anonymous poster hash: c9d08...ec6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Jeg var på UL i uke 13. Synes egentlig det er noe alle burde få tilbud om. Er lenge å gå å vente om det skulle vise seg at ikke alt er som det skal. Jeg synes det var verd det i hvert fall. Anonymous poster hash: c4c8e...e0d Og hvis ikke "alt er som det skal", da? Hva skulle du liksom gjøre i uke 13? Anonymous poster hash: c9d08...ec6 Hun kunne tatt abort. Anonymous poster hash: bdf2b...19f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Hvis du var på ul i uke 13, hadde jeg ikke tatt en ekstra før uke 19 Anonymous poster hash: cec59...597
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Jeg var på UL i uke 13. Synes egentlig det er noe alle burde få tilbud om. Er lenge å gå å vente om det skulle vise seg at ikke alt er som det skal. Jeg synes det var verd det i hvert fall. Anonymous poster hash: c4c8e...e0d Og hvis ikke "alt er som det skal", da? Hva skulle du liksom gjøre i uke 13? Anonymous poster hash: c9d08...ec6 En venninne fikk i uke 19 beskjed om at det var en hjertefeil helt uforenelig med liv, barnet ville dø enten i løpet av svangerskapet eller senest rett etter fødselen. De anbefalte å avbryte, altså ta senabort. Hun tok da abort i uke 20..... Helt forferdelig opplevelse, hun var halvveis i svangerskapet, hadde tydelig mage, kjente liv osv. Så da jeg ble gravid valgte jeg å ta en sjekk i uke 13/17. For om noe tilsvarende skulle skje meg, altså avvik uforenelig med liv, ville jeg vite det så tidlig som mulig. Anonymous poster hash: 91835...8a6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Jeg var på UL i uke 13. Synes egentlig det er noe alle burde få tilbud om. Er lenge å gå å vente om det skulle vise seg at ikke alt er som det skal. Jeg synes det var verd det i hvert fall. Anonymous poster hash: c4c8e...e0d Og hvis ikke "alt er som det skal", da? Hva skulle du liksom gjøre i uke 13? Anonymous poster hash: c9d08...ec6 En venninne fikk i uke 19 beskjed om at det var en hjertefeil helt uforenelig med liv, barnet ville dø enten i løpet av svangerskapet eller senest rett etter fødselen. De anbefalte å avbryte, altså ta senabort. Hun tok da abort i uke 20..... Helt forferdelig opplevelse, hun var halvveis i svangerskapet, hadde tydelig mage, kjente liv osv. Så da jeg ble gravid valgte jeg å ta en sjekk i uke 13/17. For om noe tilsvarende skulle skje meg, altså avvik uforenelig med liv, ville jeg vite det så tidlig som mulig. Anonymous poster hash: 91835...8a6 Uke 13/14 skulle det stå, ikke 17 Anonymous poster hash: 91835...8a6
Mamma til 2 søte Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 Jeg fikk tidlig ul med begge. Man hadde helt sikkert tatt en privat før oul. Lenge å vente på å vite om alt er ok. Bestill deg privat du ☺ så blir du litt roligere til sinns.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 Jeg hadde hyperemesis i begge mine svangerskap og fikk da flere ultralyder i forbindelse med at jeg ble innlagt på sykehuset. Har du ikke fått det? De sa for øvrig at barnet tar det den trenger, det er du som sliter. Andre beroligende ting var at barnet gjerne "sitter godt" når man er veldig dårlig og at så lenge kvalmen ikke plutselig forsvinner så er det et bra tegn. (føler av og til at de sier noe og gjør noe annet...) Gratulerer og lykke til Anonymous poster hash: c9cf1...b58
Et lite nurk Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 Jeg hadde en MA i siste svangerskap. Jeg trodde alt var i skjønneste orden, magen vokste og alt føltes likt som i mine to foregående svangerskap. Jeg tok en ul i uke 13 og fikk da vite at det hadde gått galt for flere uker siden. Det var tungt, men jeg er så glad det ble oppdaget da og ikke så sent som i uke 18-20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå