Gå til innhold

😷 Hva gjør man når man oppdager at andre barn i barnehagen rett og slett er syk?? 😣😣😣😣😲😲


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir så irritert.

Nysing,snott og hosting? Hvorfor holder ikke foreldrene de hjemme til de er friske?

Kan jeg klage til barnehagen?

Vi har slitt med mye sykdom i vinter selv..

Orker ikke mer sykdom nå

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omgangen ja.

Forkjølelse nei.

 

Tenker jeg ☺️

 

Anonymous poster hash: e5ef0...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke holde barn hjemme hver gang de er forkjølet hvis de er feberfri og ellers har ok allmenntilstand. Da hadde de ti dagene vært oppbrukt innen februar hvert år.

 

Anonymous poster hash: 4b2bd...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skulle holdt barna hjemme fordi de hoster og snørrer litt, hadde de ikke gått i bhg hele vinterhalvåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk. Ditt første barn eller?

I barnehagen til mini hoster alle i tur og orden hele vinteren omtrent. De har ikke feber eller dårlig allmenntilstand, da må de få komme i barnehagen.

Minste var litt snørrete i tre uker, kan ikke holde hjemme pga det når de ikke er syke.

 

Anonymous poster hash: b4b2e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nysing, snott og hosting? Det skal de holdes hjemme for? Altså, jeg er veldig tilhenger av å holde syke barn hjemme. Men her er du virkelig på "tulltur".

 

Anonymous poster hash: 4e7bd...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert.

Nysing,snott og hosting? Hvorfor holder ikke foreldrene de hjemme til de er friske?

Kan jeg klage til barnehagen?

Vi har slitt med mye sykdom i vinter selv..

Orker ikke mer sykdom nå

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Det er alltid mye sykdom når barna går i bhg, spesielt det første året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ha sønnen hjemme hver gang han er forkjølet så kunne ikke jeg hatt jobb/gå på skole.

Selvsagt sendes han i barnehagen når han er forkjølet så lenge han ikke har feber eller virker dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er litt forkjølelse OK.

Men der ungen griner, og vil bare bli bært rundt av de voksne.. og er tydelig uggen.

Liker ikke...

 

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på småbarnavdelingen så er det helt nornalt at de skriker å vil bli bært på hele tiden srlv om de ikke er syke.

 

Anonymous poster hash: 2e896...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er litt forkjølelse OK.

Men der ungen griner, og vil bare bli bært rundt av de voksne.. og er tydelig uggen.

Liker ikke...

 

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Første barnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er litt forkjølelse OK.

Men der ungen griner, og vil bare bli bært rundt av de voksne.. og er tydelig uggen.

Liker ikke...

 

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Er du synsk? Du sier du oppdager, ingen andre har oppdaget det da eller?

Barnehager er som regel veldig strenge på at syke barn ikke har noe i barnehagen å gjøre.

Det er alltid noen foreldre som bryr seg med litt snørr under nesa. Det er de slitsomme foreldrene.

 

Anonymous poster hash: b4b2e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er litt forkjølelse OK.

Men der ungen griner, og vil bare bli bært rundt av de voksne.. og er tydelig uggen.

Liker ikke...

 

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

 

Jeg er førstegangsmamma selv, og selv jeg himler litt med øynene av dette altså...

Hvis det faktisk er sånn at barna er så syke at de ikke kan være i barnehagen, pga smittefare eller annet, så kan jeg love deg at barnehagen er raske med å si ifra til foreldrene. Tror ikke du skal bekymre deg egentlig.

 

Anonymous poster hash: 00c59...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første barn hostet noe helt forferdelig hver eneste vinter, alle årene i barnehagen. Men hun var 100% frisk, og i topp form. Hun ble jo selvfølgelig utredet grundig på sykehuset og. Men så mange foreldre som ringte eller kom på døren og fortalte meg at ungen min hadde bronkitt, og ikke fikk leke med deres barn. Og jeg måtte forklare, men bare halvparten trodde på meg.



Anonymous poster hash: 8aaae...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er litt forkjølelse OK.

Men der ungen griner, og vil bare bli bært rundt av de voksne.. og er tydelig uggen.

Liker ikke...

 

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Og du har snakket med barna og foreldrene til barna, og vet at årsaken til at barnet sutrer er kraftig forkjølelse? Kan umulig være flere årsaker, som st barnet savner mamma, har en dårlig dag, osv?

 

Makan til antakelser. Du må jo være stokk dum.

 

Anonymous poster hash: 99ff2...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er litt forkjølelse OK.

Men der ungen griner, og vil bare bli bært rundt av de voksne.. og er tydelig uggen.

Liker ikke...Anonymous poster hash: 92675...81f

Og det er bare du som oppdager at ungen er syk? Den som bærer hn har ikke peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye sykdom første årene i barnehagen, sånn er det for alle og barna kan ikke være hjemme hver gang de er forkjølet....

 

Du får trøste deg med at ungt og dårlig utviklet immunforsvar virkelig får kjørt seg, og på den måten blir barna sterkere.

 

Min eldste sønn var syk nærmest hele tiden første to årene i barnehagen, det var snørr og forkjølelser, ørebetennelser og falsk krupp, så var det jammen på med enda flere forkjølelser. Jeg trodde jeg skulle bli gal, og enda verre må det jo ha vært for han. Men han har utviklet seg til å bli en sterk ungdom med immunforsvar som en elefant. Han går nå i 9.klasse og sist gang han hadde en fraværsdag var pga mageonde i 7.klasse, han er virkelig aldri syk nå som han har vokst til.

 

Du skjønner nok selv at barna ikke kan være hjemme hver gang de er forkjølet, nei de må leke med hverandre, smitte hverandre, bli sterkere og ferdig med det. Immunforsvaret blir bedre og etterhvert blir det mindre og mindre sykdom.



Anonymous poster hash: 7f21b...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett snørrete barn som hoster er ikke sykt med mindre det har feber eller redusert allmenntilstand. Da hadde ingen barn kunne gått i barnehagen og foreldrene måtte blitt hjemme permanent!

 

Anonymous poster hash: ca121...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selvsagt er litt forkjølelse OK.Men der ungen griner, og vil bare bli bært rundt av de voksne.. og er tydelig uggen.Liker ikke...Anonymous poster hash: 92675...81f

 Jeg er førstegangsmamma selv, og selv jeg himler litt med øynene av dette altså...Hvis det faktisk er sånn at barna er så syke at de ikke kan være i barnehagen, pga smittefare eller annet, så kan jeg love deg at barnehagen er raske med å si ifra til foreldrene. Tror ikke du skal bekymre deg egentlig. Anonymous poster hash: 00c59...b83
Samme her. Jeg har fire barn, og syns barnehagene er blitt flinkere til dette med åra. Hvis småtassen er tydelig syk og utilpass, griner osv får vi telefon fort som fy. Hvilket er bra altså. Selv om det var slitsomt i høst da toåringen var like mye hjemme som i barnehage.

Han hadde nylig starta.

 

Anonymous poster hash: 2ee96...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke små barns avd.

 

Men for alt jeg vet kanskje barnehagen har ringt foreldrene nå?...

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påstår ikke at ingen andre ser at barnet faktisk var sykt. Beklager ordvalget 😌👀

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dere aner hvor mange syke barn som blir sendt i barnehagen. Dagen etter oppkast, med stikkpille, med stygg hoste og betente halser. Mange som tyner barna sine altså. Så det er fryktelig dårlig gjort Mot de som holder syke barn hjemme

 

Anonymous poster hash: 61ea3...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dere aner hvor mange syke barn som blir sendt i barnehagen. Dagen etter oppkast, med stikkpille, med stygg hoste og betente halser. Mange som tyner barna sine altså. Så det er fryktelig dårlig gjort Mot de som holder syke barn hjemme

 

Anonymous poster hash: 61ea3...781

Nettopp!! Takk

 

Anonymous poster hash: 92675...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...