Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Det virker så uoverkommelig . Blir jo helt skremt av videoer og historier. Kan ikke fatte jeg skal klare det der 😁😁😁😳😳😳😲😲😲😲 Anonymous poster hash: e377a...719
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Er ikke alle som klarer det, men de aller fleste gjør. Og de som ikke klarer det får keisersnitt. Anonymous poster hash: 016ab...d72
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 De aller fleste klarer det helt fint - og når det først er et barn der inne som vil ut, så har du ikke så mye valg. Jeg er "voksen" og alle mine venner er ferdige med å få barn. Med unntak av en, så har alle klart det på den normale veien minst en gang. Unntaket har trangt bekken. Det ble oppdaget i god tid før fødsel og det ble planlagt ks. Anonymous poster hash: 818c8...2c2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Vi er vel alle laget for det, men det hender jo det går galt. Får man det ikke til så får man ihvertfall hjelp. Det er like ille som det ser ut som på tv, men man har ikke noe valg. Det går stort sett greit også. Anonymous poster hash: 2d2da...030
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Ikke alle har kropp til å føde og hadde dødd i barselseng om vi ikke hadde hatt det medisinske utstyret vi har. Men om du mener om alle har psyken til å føde, vel, en har ikke noe valg når en først er i gang. Anonymous poster hash: 5e2c7...ea5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Jeg klarte ikke å få ut første raskt nok. Hun fikk raskt høy puls så hun måtte ut med vakum. Anonymous poster hash: 05eca...539
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Slutt å skrem deg selv. Hvis du forteller deg selv at det er grusomt, vondt og du aldri klarer det: Guess what? Du kommer ikke til å klare det. Hvis du derimot slutter å se videoer og høre på skremmepropaganda, og senker skuldrene, så går det nok bedre. Fortell deg selv, for eksempel: -Kvinner har gjort dette i tusenvis av år. -Kroppen din har fullstendig kontroll på hva den skal gjøre. Du skal bare puste og la kroppen din gjøre det. -Nei du dør ikke av smerte. -Ja du er bygget til å føde. -Det er spennende å føde. Dette gleder jeg meg til! Så blir det ganske mye lettere. Anonymous poster hash: 06b66...0a4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Når du tenker på hvor mange tusen barn som fødes hver dag er det forsvinnende få som ikke klarer det... Det fine med å bo i Norge er at vi har gode sykehus så de få som ikke får det til, de få gangene det oppstår komplikasjoner, da er hjelpen tilstede øyeblikkelig. Anonymous poster hash: 5bc3a...284
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har ei venninne som tilsynelatende er så sterk og tøff, men når fødsel først starter hos henne får hun angst og høyt blodtrykk og alt går galt. Har skjedd to ganger. Så hun klarer nok ikke å føde, nei. Jeg derimot, som ellers i livet er redd for alt, nervøs og og var livredd for å føde (hadde ks ved første fødsel pga ekstrem fødselsangst), er reneste fødemaskinen. Jeg liker ikke å føde, syns det er pyton og sjitvondt på alle måter, men har gjort det to ganger nå uten komplikasjoner. Du kommer nok til å bli positivt overrasket 😊 Anonymous poster hash: 02fd9...121
Syngensang Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Som dei over her seier, dei fleste klarer det, dei som får komplikasjonar får hjelp, som td keisersnitt. Eg syns det blir feil å seie at dei som får ks ikkje klarar å føde! Det er vanleg å grue seg, og å tenke at dette får eg ikkje til på førehand. Men når fødselen er i gong ordnar kroppen som regel opp, eller iallefall gjer jordmødrene det, og som ei jordmor sa til meg: "det er ingen barn som har blitt igjen der inne;-)" Men ellers vil eg råde deg til å ikkje sjå filmar om fødsel og å stoppe folk frå å fortelle sine fødselshistorier no når du er gravid, det burde dei fleste skjønne av seg sjølv, men enkelte treng ei påminning☺. Eg skal snart føde nr tre, og unngår slike ting denne gongen og. Naturen går sin gong, og du treng ikkje all slags skrekkhistorier å tenke på i "oppladninga" til fødsel.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Ikke meningen å kuppe tråden din Hi Men...er det helt umulig å forutse fostervannsemboli? Er det noe som bare kommer helt uventet? Finnes det ingen "symptomer" i forkant? Anonymous poster hash: 2c980...6fd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #12 Skrevet 2. mars 2016 Så heldig du er som snart skal føde, og oppleve de nydelige barseldagene!!💕 Anonymous poster hash: d1485...0ea
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 Jeg ble overrasket over hvor lite jeg trengte å gjære selv! Kroppen min jobbet på automaten. Så lenge det ikke er noe galt med kroppen din, så trenger du ikke ha prestasjonsangst. Du kan hjelpe til å trykke selvsagt, det er lurt og ganske vanlig. Men jeg tror ærlig talt ikke det er strengt nødvendig. Kroppen trykker seg sammen av seg selv! Ganske fantastisk. Anonymous poster hash: a909d...6c9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 Det virker så uoverkommelig . Blir jo helt skremt av videoer og historier. Kan ikke fatte jeg skal klare det der 😁😁😁😳😳😳😲😲😲😲 Anonymous poster hash: e377a...719 Hvor langt er du på vei? Min erfaring er at jo nærmere man kommer fødsel, dess tøffere blir man. Jeg skal føde for tredje gang, og har vært veldig redd og engstelig. Til tross for to fine fødsler bak meg. Men nå har jeg bare noen få uker til termin, og kjenner at den verste angsten har sluppet tak. Gruer meg litt fortsatt, men begynner å føle meg klar. Det var litt sånn de to forrige gangene også. At det skjer noe mentalt når jeg nærmer meg fødsel... Skjønner at det virker uoverkommelig. Men det er det ikke. Du får masse hjelp av kroppen din til å klare dette. Du må psyke deg litt opp. Tenk på alle du vet som har greid det. Hvorfor skal ikke du klare det? Dessuten er ikke fødsel bare vondt, tungt og slitsomt. Det kan også være en fantastisk fin opplevelse. Det er for meg verd alle smerter og alt strev. Å ha kjent hvordan kroppens krefter fungerer og kommet seg gjennom det. Og hvor herlig det er når du får babyen i armene etterpå. Ubeskrivelig rørende og vakkert! Så er det jo heldigvis sånn at om man skulle få problemer, så er det hjelp å få. Men som utgangspunkt er jo de fleste kvinner i stand til å føde, så lenge det ikke oppstår noen komplikasjoner. Tenker at du kommer til å føle deg temmelig klar når tiden er inne. Så må du bare ha i bakhodet at din fødsel trenger ikke bli lik noen andre sin. Du får din helt egne opplevelse. Og den blir ikke på langt nær så skummel som det er å se eller høre om andres Anonymous poster hash: 42312...2a5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #15 Skrevet 2. mars 2016 For de aller fleste går det greit og kroppen gjør det den skal. De gangene det ikke går er det ikke fordi man gjør noe feil og ikke klarer det. Man får hjelp hvis det er noe som gjør at babyen må ut nødutgangen. Anonymous poster hash: 7e0e5...500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå