Gå til innhold

Mannen vil plutselig ha en venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 10 år siden (før vi ble sammen) så hadde mannen min en personlig trener som også er søsteren til en kompis. Han var ganske betatt av denne dama, men har ikke hatt kontakt med henne på disse 10 årene. Vi har i mellomtiden giftet oss og fått barn, og hverken han eller jeg har hatt noe særlig kontakt med venner. I hvertfall ikke de siste 3-4 årene etter at vi fikk barn.

Nå vil mannen plutselig ta opp kontaktet inn igjen med gamle venner, og det er helt iorden for meg. Synes bare ikke det er nødvenig at han tar opp kontaktet med denne dama han var forelsket i.

Han har begynt å følge henne i soisale medier og liker mye av det hun legger ut. Dette liker jeg selvfølgelig ikke!

Han mener at det kun er et vennskap og at jeg tar helt feil i forhold til hva han gjør.

Kommer med utsagn som: "Du vil ikke at jeg skal ha venner du" eller "jeg kan likså godt ikke ha venner jeg"

Det har selvfølgelig ikke noe med saken å gjøre mener jeg.

Vi har en del problmer om dagen også, og han er "på ferie" hos foreldrene sine i noen dager.

Hvorfor skal han plutselig ta opp dette vennskapet nå, Hvorfor ikke i fjor eller for tre år siden?

Jeg synes han er kjempe urimelig og mangler helt virkelighetssans.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 24bfa...677
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig.

Han vil vel så tvil i deg i forhold til forholdet deres og vise deg at han kan få andre. Noe slikt en usikker drittsekk gjør.

Hadde han vært like positiv om det var du som skulle ha en "venn"?

Skrevet

Han sa han ikke hadde brydd seg, men da viser vel kanskje det hvor lite han bryr seg om meg.

Han argumenterer med at han overhodet ikke har noe følser for henne og at der kun er et vennskap, og at jeg må stole på han.

Særlig!!!!!!

Som sagt, hvorfor nå som vi har problemer, hvorfor ikke for et år siden?

Skrevet

Jeg mener du er urimelig im du skal sette restriksjoner på hvem din mann skal ha som venner.

Han hadde tydeligvis et godt vennskap til denne damen før han møtte deg.

Om det var flørt inne i bilde er uansett uten betydning. Han valgte deg som kone og mor til sine barn.

Tabben er at ingen av dere har prioritert tid med venner etter at dere kom sammen.

At han nå begynner å savne dette og ønsker å gjennoppta vennskap har han sin fulle rett til uten at du bør mistenke han for noe planlagt utroskap av den grunn.

Dette bunner i din usikkerhet og det må dere snakke ut om så ikke forholdet til deg og mannen din ryker pga din angst for at det skal gjøre nettop det.

Anonymous poster hash: d5c44...2e0

Skrevet

Hæ? 3-4 år etter dere fikk barn hadde dere ikke kontakt med venner?

Skjønner at man ikke drar ut på byen hver helg med venner altså, men det forklarer kanskje mye av grunnen til at det går dårlig....?

Hadde jeg gått 3-4 år uten å få møte vennene mine, kunne jeg like greit vært innlagt en eller annen plass.

På meg virker du som en sjalu person. Bare det at du vet at han følger og liker hennes innlegg? Jeg mistenker at du har lyktes med å holde mannen din fanget såpass lenge, men at han nå har fått nok. Du vet hva som skjer om du holder for hardt? Man kveles.

Anonymous poster hash: 212c8...187

Skrevet

Jeg blir overraska , på ulike svar i ulike tråder . I en annen tråd hvor mannen sov hos en kollega mener alle at mannen nok var utro og man ikke kan stole på menn , mens her er kona sjalu fordi mannen ikke kan ha venner ?!

Anonymous poster hash: 556c9...800

Skrevet

Problemet i den andre tråden var jo at han ikke hadde gitt lyd fra seg og og aldri kom hjem ikke at han var med en venninne😊

Skrevet

Jeg mener du er urimelig im du skal sette restriksjoner på hvem din mann skal ha som venner.

Om det var flørt inne i bilde er uansett uten betydning. Han valgte deg som kone og mor til sine barn.

Tabben er at ingen av dere har prioritert tid med venner etter at dere kom sammen.

At han nå begynner å savne dette og ønsker å gjennoppta vennskap har han sin fulle rett til uten at du bør mistenke han for noe planlagt utroskap av den grunn.

Dette bunner i din usikkerhet og det må dere snakke ut om så ikke forholdet til deg og mannen din ryker pga din angst for at det skal gjøre nettop det.

Urimelig eller ikke, dette er vanligere enn mange tror. Min eks hadde ei sånn "venninne" som plutselig skulle ha masse kontakt med ham etter at han og jeg flyttet sammen. Gamle følelser blusset opp igjen, og vips! så var han utro og stormende forelsket i henne. Nei, jeg hadde ikke syntes det var behagelig at min mann tok opp kontakt med gammel flamme ut av det blå da vi hadde problemer i ekteskapet (typisk klisjesituasjon "kona mi forstår meg ikke, slik at jeg må søke trøst hos gamle flammer"). Når mannen til HI i tillegg reagerer på barnehagenivå "får jeg ikke lov til å ha venner eller" sutre sutre, og stikker til foreldrene sine for å gråte på skulderen deres over den slemme kjerringa hjemme, så er det noe muffens her. Da er han igjen betatt av dama og reagerer med sinne fordi HI traff spikeren på hodet og han kjenner bakken brenne under føttene sine. Min eks reagerte likedan - påstod sint og hardnakket at de bare var venner, jeg var visst sjalu og så videre. Samtidig som han planla å etablere elskerforhold til henne bak min rygg.

Anonymous poster hash: 5c256...2e1

Skrevet

Poenget var ikke at de var venner. Hun var hans personlige trener og søsteren til kompisen hans. De hadde sporadisk kontakt gjennom kompisen, ellers bare når de trente sammen. MEN, han fortalte meg at han var kjempe forelsket i henne den gang da.

Plutselig nå vil han ha kontakt med henne igjen, men de har aldri vært venner tidligere som har hengt sammen eller snakket privat på telefonen i flere timer. Han har plutselig nå i det siste begynt å følge henne på sosiale medier....hvorfor ikke tildigere i denne 10 års perioden når vi hadde det bra sammen?

Det er ikke sånn at han absolutt ikke har hatt noen venner i det hele tatt, han har hatt jobbkoleger, vært på guttas julebord med andre kompiser o.l.

Vi fikk to barn på tre år, mye sykdom og stress så det ble liksom aldri tid til venner. Når helgene kom så var vi slitne og syntes det var deilig å bare kose oss sammen. Jeg har overhodet ikke holdt han som fange som en eller annen her skrev.

Både han og jeg er rett og slett ikke så sosiale, og jeg hadde ikke så stor vennkrets fra før av heller. Jeg og mine venninner er bare på forskjelige plasser i livet og har ikke så mye til felles lengre. Alle er forskjellige og alle trenger ikke masse venner rundt seg.

hadde dere syntes det var ok hvis dere menn plutselig begynte å henge med en han hadde vært forelsket i tidligere da?

Skrevet

For meg så skurrer det noe voldsomt når menn vil ha nære venninner. Sorry, men hadde vært uaktuelt her i huset.

Skrevet

Synes dette høres helt merkelig ut...

At han savner omgang med venner skjønner jeg godt, men da hadde det vel vært naturlig å ta kontakt med gamle kompiser, gå ut og ta en øl, reise på fisketur, på kino, se en fotballkamp sammen eller hva slags interesser de nå måtte ha. At han skal begynne følge gamle flammer i sosiale medier har vel ikke noe med å savne gamle venner å gjøre?

Jeg hadde tatt det som et tegn på at han var i ferd med å dra seg vekk fra meg, sjekke markedet der ute. 

Anonymous poster hash: b2e95...88d
Skrevet

Det er han som er urimelig. Han er på ville veier...

Anonymous poster hash: db528...59a

Skrevet

Hva skal man si til han da? Han skjønner det jo tydeligvis ikke når jeg sier det

Skrevet

Hva skal man si til han da? Han skjønner det jo tydeligvis ikke når jeg sier det

Du må si til ham at dere må først ordne i deres eget forhold før han involverer seg i vennskap med andre kvinnfolk.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt.

Min mann har også en venninne som han var veldig forelsket i. Det ble aldri noe mellom de for hun var ikke forelsket i han.

De har hatt sporadisk kontakt så lenge vi har vært sammen, Facebook og skype.

Jeg traff hun for første gang for ca ett år siden. Han ble tussete og rar rundt hun.

Jeg tviler egentlig ikke på at det er meg han vil være sammen med, men han får ikke møte denne damen igjen.

Anonymous poster hash: 10341...206

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt.

Min mann har også en venninne som han var veldig forelsket i. Det ble aldri noe mellom de for hun var ikke forelsket i han.

De har hatt sporadisk kontakt så lenge vi har vært sammen, Facebook og skype.

Jeg traff hun for første gang for ca ett år siden. Han ble tussete og rar rundt hun.

Jeg tviler egentlig ikke på at det er meg han vil være sammen med, men han får ikke møte denne damen igjen.

Anonymous poster hash: 10341...206

Samme skjedde med min eks - han var ulykkelig forelsket i venninna, og når hun endelig viste ham gjensidighet, var han solgt.

Anonymous poster hash: 5c256...2e1

Skrevet

Mannen din er urimelig og for noen idiotiske og barnslige svar du får. Hva med å kontakte FVK for en samtale? Kan høres ut som dere trenger det. 

Anonymous poster hash: 5225c...cf0
Skrevet

Jeg hadde aldri godtatt det. Men det er fordi jeg snakker av erfaring. Min erfaring, min latterlige oppførsel.

Jeg om mannen min (nå x) fikk to tette barn. Tiden med små barn var fantastisk, men bare med barna. Det var som om all kjærlighet mellom meg og mannen ble borte vekk, som om all kjærlighet vi noen gang hadde hatt var overført til barna. Vi snakket ikke sammen, og om vi prøvde, vrei vi ordene til hverandre og ende alltid opp med å diskutere. Jeg likte faktisk ikke å ha han rundt meg lengre. Vi gikk begge å gryntet og skulte på hverandre (så barnslige og umodne!)

Så, dette endte opp med total stillhet. Så da satt vi hver kveld på hver vår pc og snakket med venner, så filmer, osv osv, aldri sammen.

Jeg "fant" en gammel venn, en jeg var veldig forelsket i, hadde et kort forhold til da jeg var yngre. Han var akkurat blitt singel, vi snakket sammen hver dag. Denne mannen fikk meg til å smile, le, jeg følte meg sett og verdsatt. Fortsatt tenkte jeg at dette bare var vennskapelig, men jeg rotet meg umerkelig over en grense...

Vi begynte å snakke om sexen vi hadde hatt, at vi savnet hverandre... Jeg så nå at dette var for drøyt, men brydde meg ikke, mannen min brydde seg ikke om meg, så jeg brydde meg ikke om han...

Dette endte med at jeg følte meg kjempeforelsket i denne gamle flammen. Merk *følte, for dette var helt på viddene urealistiske følelser, skapt av en tomhet i meg og ønsket om å være elsket.

Jeg gikk i kaoset av følelser i fra mannen min, for jeg hadde jo møtt drømme mannen på ny.

Avslutter med å si at han ikke var drømmemannen, og jeg bor fortsatt alene.

Hjelpes, nå skrev jeg DET lange innlegget om noe du ikke spurte om, beklager hi. Jeg ville bare si, som jeg kunne sagt mye mer kortfattet... Det er "farlig" å leke med gamle flammer...

Er ikke det en sang? Gamle flammer blir til glør el? Haha nå er jeg I ALLE FALL på viddene her.

Ok, gir meg.

Sett grenser for hva som er ok for deg hi, bare du kjenner mannen din, og om du er redd for dette vennskapet synes jeg du har lov å sette foten ned :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 984a8...c1f

Skrevet

Jeg var den venninnen for 12 år siden som dessverre ikke gav noe respons , mannen prøvde alt han kunne for å få meg , men jeg hadde ikke følelser for han . Fortsatt kan jeg få meldinger på mobilen eller Facebook at han ville valgt meg nå også , selvom han har samboer og 3 barn . Han skriver at får han leve med kjærligheten i sitt liv , så hadde han godt fra der han er nå. Så denne mannen hadde jeg ikke stolt på

Skrevet

Jeg var den venninnen for 12 år siden som dessverre ikke gav noe respons , mannen prøvde alt han kunne for å få meg , men jeg hadde ikke følelser for han . Fortsatt kan jeg få meldinger på mobilen eller Facebook at han ville valgt meg nå også , selvom han har samboer og 3 barn . Han skriver at får han leve med kjærligheten i sitt liv , så hadde han godt fra der han er nå. Så denne mannen hadde jeg ikke stolt på

Gått fra ... Skulle det jo stå

Skrevet

For 10 år siden (før vi ble sammen) så hadde mannen min en personlig trener som også er søsteren til en kompis. Han var ganske betatt av denne dama, men har ikke hatt kontakt med henne på disse 10 årene. Vi har i mellomtiden giftet oss og fått barn, og hverken han eller jeg har hatt noe særlig kontakt med venner. I hvertfall ikke de siste 3-4 årene etter at vi fikk barn.

Nå vil mannen plutselig ta opp kontaktet inn igjen med gamle venner, og det er helt iorden for meg. Synes bare ikke det er nødvenig at han tar opp kontaktet med denne dama han var forelsket i.

Han har begynt å følge henne i soisale medier og liker mye av det hun legger ut. Dette liker jeg selvfølgelig ikke!

Han mener at det kun er et vennskap og at jeg tar helt feil i forhold til hva han gjør.

Kommer med utsagn som: "Du vil ikke at jeg skal ha venner du" eller "jeg kan likså godt ikke ha venner jeg"

Det har selvfølgelig ikke noe med saken å gjøre mener jeg.

Vi har en del problmer om dagen også, og han er "på ferie" hos foreldrene sine i noen dager.

Hvorfor skal han plutselig ta opp dette vennskapet nå, Hvorfor ikke i fjor eller for tre år siden?

Jeg synes han er kjempe urimelig og mangler helt virkelighetssans.

Hva tenker dere?

Du kan ikkje stoppe han. La han få venner og sjå kva han velger. Kva anna kan du gjøre ?  Spikre han fat i huset og han skal være kun med deg. Da ber du om skilsmisse. 

Vis at du stoler på han og skulle han bli det ja. Ja da er det gjort. Kva kunne du gjøre sette trusler at du skal være her i huset med meg, det sier sitt.

Anonymous poster hash: 7ddd3...19e

Skrevet

Takk til dere som har gitt gode svar :)

Jeg leste faktisk en del av svarene her inne for han og da sa han at han skjønte han hadde vært urimelig. Vi ble enige om at han skulle slette henne fra sosiale medier, så gjenstår det å se om han gjør det.

Til dere andre....dette handlet aldri om at han ikke skulle ha venner, eller være spikret fast til meg og huset. Han kan få være med så mange venner han bare vil, bare ikke damer han har vært forelska i!!

Skrevet

Jeg leste faktisk en del av svarene her inne for han og da sa han at han skjønte han hadde vært urimelig. Vi ble enige om at han skulle slette henne fra sosiale medier, så gjenstår det å se om han gjør det.

Til dere andre....dette handlet aldri om at han ikke skulle ha venner, eller være spikret fast til meg og huset. Han kan få være med så mange venner han bare vil, bare ikke damer han har vært forelska i!!

Bra han våkna litt opp av å lese svarene du fikk her inne.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. En ting er å ta opp kontakten med gamle venner (el venninner), noe helt annet er å prøve å få i gang et 'vennskap' med noen som man har vært forelsket i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...