Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Da ber de f.eks om en uttale fra bhg eller skole der de har mange punkt de ønsker svar på Anonymous poster hash: bd098...26c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet, men kan si hvordan jeg innhenter opplysninger. Jeg går gjennom et skjema med foreldrene, og får vite hvem som er fastlege, hvilken helsestasjon de tilhører, barnas skole og barnehage, og om foreldre eller barn har eller har hatt kontakt med andre instanser, som f. eks. politi, psykiatri, rusomsorg, ppt, bup+++ Jeg innhenter kun fra de instansene som er relevante for bekymringen. Til disse instansene sender jeg et brev med spørsmål. Vi har maler med standardspørsmål, men tar bort det som ikke er relevant, og legger til om nødvendig. De som mottar brevet får ikke vite innholdet i bekymringsmeldingen, men de får vite at bvt har igangsatt en undersøkelse. Hvis foreldrene ikke samtykker til innhenting av opplysninger så har vi mulighet til å gjøre det likevel. I brevet vi sender ut kommer det frem om foreldre har samtykket eller ikke. Når jeg mottar skriftlige svar så hender det at jeg ønsker å ta en telefon for å få utdypet noen opplysninger. Jeg avklarer alltid med foreldrene om det er i orden før jeg ringer. Du har innsyn i alle opplysninger, hvis du ikke får det "automatisk" så kan du bare be om å få kopier. Jeg pleier å gå gjennom alle opplysningene med foreldrene i et eget møte, for å få foreldrenes kommentarer på opplysningene vi har fått. Anonymous poster hash: 1ba9b...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå