Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Når barnet har hatt magesmerter i 6 dager,men blitt betraktelig bedre. Fra og ha store smerter hver dag og natt til å bare ha vondt på natten. Hva ville dere gjort?alle prøver hos legen er fine,altså urinprøve og CRP. Anonymous poster hash: 8dc12...b1e
Mandala Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Vanskelig. Det er tatt utvidede blodprøver eller? Ikke bare crp? Legen vil ikke henvise til barneavdelingen? Er det noe i barnets omgivelser som har endret seg før magesmertene begynte. Altså, kan det være psykisk? Forstoppelse?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Vårt barn fikk kraftige magesmerter hver natt og vi kontaktet lege. Ingenting var galt med prøvene så vi krevde å komme til spesialist da smertene vedvarte hver natt. Da vi endelig kom inn til spesialist kunne legen lett kjenne at barnet var kraftig forstoppet og hele tarmen var blokkert og full. Fikk påvist irritabeltarmsyndrom og ble satt på en heftig avføringskur. Gjett om det hjalp. Så om smertene vedvarer så ville jeg krevd videre undersøkelser. Ikke alt viser på prøver. Anonymous poster hash: 2529a...c10
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 Det er ikke tatt noen blodprøver,hun er på do hver dag så tror ikke hun er forstoppet. Vi skal på 4 års kontroll i morgen så da skal vi også til legen. Skal høre med dem ang dette. Utrolig slitsomt for henne og meg når hun er våken halve natten pga magevondt. Anonymous poster hash: 8dc12...b1e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Vi var igjen hos lege Idag fordi vi var på 4 års kontroll på helsestasjonen. Legen sa vi bare måtte se det ann siden hun nå bare har vondt på natta. Hun er våken halve natta og ligger i fosterstilling fordi hyn har så vondt stakars. Grusomt å ikke bli tatt på alvor av hele 3 leger. Hva gjør man da?har ikke råd til å gå privat. Anonymous poster hash: 8dc12...b1e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Vi var igjen hos lege Idag fordi vi var på 4 års kontroll på helsestasjonen. Legen sa vi bare måtte se det ann siden hun nå bare har vondt på natta. Hun er våken halve natta og ligger i fosterstilling fordi hyn har så vondt stakars. Grusomt å ikke bli tatt på alvor av hele 3 leger. Hva gjør man da?har ikke råd til å gå privat. Anonymous poster hash: 8dc12...b1e
Mandala Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Huff, ja, det høres virkelig frustrerende ut! Og merkelig! Men joda, jeg har nettopp hatt en kamp mot legen og barneavdelingen selv, nettopp pga magesmerter. Dog ikke så sterke som du beskriver, mer vedvarende over tid med forverring. Men det forundrer meg at legen ikke engang tok blodprøver på barnet ditt. Hvordan fungerer barnet ditt på dagtid nå da? Når det er våkent såpass mye våken nattetid? Forstår legene hvor vondt barnet ditt har det? Hvis det fortsetter, så hadde jeg bare ringt fastlegen igjen. Det er vel noen dager siden du var der sist. Jeg hadde ganske enkelt sagt at det ikke er stort bedre, og nå har det gått enda x dager.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Kan det være noe hun ikke tåler? Hos oss var det alltid magevondt ved feber. Gikk lenge før vi forstod at det var de febernedsettende tablettene som gav magevondt, så etter vi gikk tilbake til stikkpiller, har vi ikke hatt det problemet igjen. Ikke alltid det er så lett å se sammenhengen. Anonymous poster hash: bbe34...12e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Hun har vært våken i hele natt stakars,fastlegen hadde ingen time Idag. De mener hun er på bedringens vei bare fordi hun ikke har vondt på dagtid. Veldig frustrerende,hun blir jo så sliten stakars. Anonymous poster hash: 8dc12...b1e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Prøv fastlegen igjen. Si at det ikke kan fortsette slik og spør om henvisning til barnepoliklinikken. Der møtte vi forståelse og hjelp med to av mine. Anonymous poster hash: 89d81...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå