Gå til innhold

Svigerfar ga babyen ostekrem! 😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde svigerfar på kaffe og gulrotkake her, og han holder babyen på 7 uker. Plutselig ser jeg han kliner en finger med ostekrem i munnen på ungen!! Trudde jeg skulle svime av, er det mulig å være så korttenkt!

Blir det mageknip på lille nå eller? 😟

Anonymous poster hash: 98671...c60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust med magen...dette går nok bra.

Anonymous poster hash: 2a7d0...982

Skrevet

Ta deg sammen. Det finnes virkelig alvorlige saker her i verden, som det er verdt å investere tid og energi i og sette familieforhold på spill for. Dette er ikke en av dem. 

Anonymous poster hash: 7a2ec...082
Skrevet

Unødvendig, enig i det, men det går nok helt fint med babyen.

Skrevet

Skjønner at det er irriterende (i alle fall hvis dette ikke er første gangen han gjør noe slikt), men det går nok helt fint😊

Anonymous poster hash: 5204f...92e

Skrevet

Ingenting å bli hysterisk for!

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det var unødvendig, og jeg ville nok sagt ifra. Men ærlig talt, du "holdt på å svime av"? Det er ostekrem, ikke arsenikk. Pust med magen og gi svigerfar beskjed om at så små barn skal ikke ha fast føde, spesielt ikke meieriprodukter. Gjentar det seg kan du ta en strengere tone, men det er uansett ikke krise.

Skrevet

Det går nok bra!

Jeg ville sagt fra da hvertfall. Bestefar her prøvde å gi min knapt fire uker gamle sønn sjokoladekake(!). Herregud, fikk sjokk jeg og reagerte med mye kjefting. Var min egen far, så var ikke redd for å si fra.

Det går jo bra, men greit å sette foten ned med en gang. Disse gamle husker nå vel ikke på hvordan det var å ha små.. Evt. var det annerledes den gang.

Anonymous poster hash: 4ff74...3a7

Skrevet

Takk for hyggelige svar! Dette er noe han har gjort før med førstemann, og bruker generelt alle anledninger til å trykke sukker i ungene. Jeg er overhodet ikke hysterisk, men blir over middels oppgitt når ungene såvidt rekker å komme ut av meg, før det skal trøkkes innpå med alt mulig..

Dette var bare for å få ut litt frustrasjon, ikke for å få tilbakemeldinger om å ta meg sammen, og at jeg er hysterisk..

Skrevet

Det går nok bra!

Jeg ville sagt fra da hvertfall. Bestefar her prøvde å gi min knapt fire uker gamle sønn sjokoladekake(!). Herregud, fikk sjokk jeg og reagerte med mye kjefting. Var min egen far, så var ikke redd for å si fra.

Det går jo bra, men greit å sette foten ned med en gang. Disse gamle husker nå vel ikke på hvordan det var å ha små.. Evt. var det annerledes den gang.

Anonymous poster hash: 4ff74...3a7

Ja, forhåpentligvis blir det ikke mageknip :P Men hun reagerer på veldig mye jeg spiser også, så sjansen er jo der.

De syns vel at det er sånt besteforeldre skal få gjøre, men er det noen som skal gi henne noe for første gang, så er det oss! Og ihvertfall ikke enda 😝

Skrevet

Min baby fikk røykelaks da den var tre dager gammel.. var jo ikke med vilje, jeg sølte mens babyen lå i fanget mitt.

Men var en anseelig bit, som forsvant rett ned.

Men bortsett fra et mildt sagt forbauset uttrykk fra babyen, så merket vi ikke noe til det etterpå. 😊

Anonymous poster hash: 9ecb0...866

Skrevet

Min baby fikk røykelaks da den var tre dager gammel.. var jo ikke med vilje, jeg sølte mens babyen lå i fanget mitt.

Men var en anseelig bit, som forsvant rett ned.

Men bortsett fra et mildt sagt forbauset uttrykk fra babyen, så merket vi ikke noe til det etterpå. 😊

Anonymous poster hash: 9ecb0...866

Å jøjje meg! :P Godt det gikk bra med magen da!

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna selv. Dessverre kan du ikke gjøre annet enn å be han om å ikke gjøre det igjen! Vet ikke hva det er i ostekremen, men de skal jo ikke ha melk før de er ett.

Skrevet

Det er ikke verdens undergang, men veldig irriterende!

Det kan hende at baby får mageknip i natt, eller ikveld.. Og da ville jeg ringt svigerfar!  mens ungen skriker. Uansett når på døgnet det er..

Svigerfar gjorde det samme her, han gav han is rundt 3mnd! De var på besøk og sov over hos oss, klokken 2 om natta skrek han av mageknip, og jeg vekket svigerfar og gav han til han.. Han sin feil, hans problem... Hahaha. Fikk hvertfall slappe av selv.. :P

Anonymous poster hash: df74a...839
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna selv. Dessverre kan du ikke gjøre annet enn å be han om å ikke gjøre det igjen! Vet ikke hva det er i ostekremen, men de skal jo ikke ha melk før de er ett.

Flott at det ikke bare er meg! 😬

Ja, jeg ga han grei beskjed om at det der får han ikke lov til å gjøre før hun er hvertfall 6 måneder.. Ostekremen inneholdt meierismør, kremost, sitron og melis, så det var jo mye hun kan bli dårlig av.

Skrevet

Det er ikke verdens undergang, men veldig irriterende!

Det kan hende at baby får mageknip i natt, eller ikveld.. Og da ville jeg ringt svigerfar! mens ungen skriker. Uansett når på døgnet det er..

Svigerfar gjorde det samme her, han gav han is rundt 3mnd! De var på besøk og sov over hos oss, klokken 2 om natta skrek han av mageknip, og jeg vekket svigerfar og gav han til han.. Han sin feil, hans problem... Hahaha. Fikk hvertfall slappe av selv.. :P

Anonymous poster hash: df74a...839

"Flaks" at dere var der da, så han fikk høre hva han forårsaket 😉 Det går vel bra i de fleste tilfeller, men man veit jo aldri. Jeg kommer nok til å ringe han ja, hehe!

Gjest Antarctica
Skrevet

Babyen fikk nok ikke i seg så store mengder. Men hu så kvalmt - hvorfor skal nå folk inn i barns munner med de møkkete fingrene sine 😝

Skrevet

Takk for hyggelige svar! Dette er noe han har gjort før med førstemann, og bruker generelt alle anledninger til å trykke sukker i ungene. Jeg er overhodet ikke hysterisk, men blir over middels oppgitt når ungene såvidt rekker å komme ut av meg, før det skal trøkkes innpå med alt mulig..

Dette var bare for å få ut litt frustrasjon, ikke for å få tilbakemeldinger om å ta meg sammen, og at jeg er hysterisk..

Du tror du kan bestemme hvordan folk skal reagere på det du skriver? Artig. 

Anonymous poster hash: 7a2ec...082

Skrevet

Hva er det du vil ha tilbakemelding på da?

Anonymous poster hash: df289...3e1

Skrevet

herregud så hysterisk

Anonymous poster hash: 9ab33...8e7
Skrevet

Hysteri meg her og hysteri meg der. Blir så drittlei alle som absolutt bare må dra hysteri-kortet! Man må jo kunne reagere på noe uten å bli beskylt for å være hysterisk!

Jeg hadde ogaå blitt temmelig sur. Etter å ha lest Gro Nylander bøkene var jeg redd for å gi babyen noe annet enn morsmelk. Og hadde noen stappet ostekrem i munnen på min baby hadde jeg nok reagert kraftig tenker jeg!

Synes det er ufint og tankeløst av folk. Og så gjør de det liksom bare for gøy?!? :(

Anonymous poster hash: 21ecd...ee3

Skrevet

Skjønner jo at det er irriterende. Hadde selv reagert. Men går nok helt sikkert bra.

Skrevet

Du får be en BM stenge tråden for svar da, før du poster et innlegg. Så slipper du svar du ikke vil ha.

Anonymous poster hash: 3bd0c...c73

Skrevet

Går nok sikkert bra. Og får babyen magevondt så går det jo fort over...

Gjest Antarctica
Skrevet

Hysteri meg her og hysteri meg der. Blir så drittlei alle som absolutt bare må dra hysteri-kortet! Man må jo kunne reagere på noe uten å bli beskylt for å være hysterisk!

Jeg hadde ogaå blitt temmelig sur. Etter å ha lest Gro Nylander bøkene var jeg redd for å gi babyen noe annet enn morsmelk. Og hadde noen stappet ostekrem i munnen på min baby hadde jeg nok reagert kraftig tenker jeg!

Synes det er ufint og tankeløst av folk. Og så gjør de det liksom bare for gøy?!? :(

Anonymous poster hash: 21ecd...ee3

Hadde også blitt sur. Min baby er ikke et leketøy man eksperimenterer med. "Smak noe festlig-" leken kan de ta med bikkja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...