Gå til innhold

Dere som eier hus/leilighet og som har fått samboer som har flyttet inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man forlange at de betaler for seg ?

Jeg prøvde å få til at vi deler felles utgifter som strøm og kommunale avgifter, og at jeg selv betaler på huslånet, siden det mitt hus , men betaler han det vi ble enig om ? Neida, han glemmer det hele tiden, og når jeg er så tom for penger at jeg ikke har mat til mine barn (han er ikke faren ), så tar han ikke engang hintet om at det er på tide at han bidrar med sin del av penger til felleskassa .

Han har god jobb , tjener mer enn meg, så det er ikke det at han ikke har råd til å bidra. For han shopper hele tiden dyre ting til seg selv..

Jeg har på følelsen at jeg heller har fått inn en mann som bare er sammen med meg for å utnytte meg, mer enn at han virkelig bryr seg om meg..noe han selvsagt benekter..

Er så lei, har nesten bare lyst å gi opp alt, for dette er virkelig noe som tærer på forholdet. Jeg hadde bedre økonomi mens jeg var singel med barna , enn det jeg har nå når jeg har fått kjæresten min inn i huset..

Hvordan gjør dere andre det, hva kan man forlange at en kjæreste/samboer betaler når den flytter inn ?

Har jeg vært for grådig ?

Anonymous poster hash: 25663...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min samboer flyttet inn til meg i mitt hus. Vi har valgt å ha en felles regningkonto der alle regninger blir trukket fra, vi overfører et likt beløp i mnd til denne kontoen, et automatisk trekk den dagen lønna kommer inn på konto.

Enste vi ikke betaler fra den kontoen er, tlf regningene våre, min bhg regning og han s barnebidragsregning. Alt annet går fra den kontoen. Mat kjøper vi begge to, og skulle den ene ha lite penger, kjøper den andre mat.

Jeg var veldig klar på hvordan dette måtte være da han flyttet inn og det fungerer veldig bra for oss:)

Anonymous poster hash: 8d41e...0b5
Skrevet

Jeg hadde en gang en slik parasitt. Vil ikke engang si at vi bodde sammen, han bare dro aldri hjem. Han "bodde" i et hus som tilhørte familien, gratis selvsagt, men var aldri der. 

Han var veldig flink til å bruke penger på seg selv. Gadgets, sportsutstyr, klær, gutteturer, bil, you name it. 

Jeg betalte selvsagt alle regninger og alt av mat. Det falt ham aldri naturlig at han handlet noe eller betalte da vi handlet sammen i butikken. Når han da i tillegg ble frekk nok til å bli sjalu, takket jeg for besøket og kastet ham rett ut. 

Det normale er selvsagt at man deler på utgiftene, slik som du har foreslått for din samboer. Når han ikke hører etter, og når han ikke får dårlig samvittighet av å snylte på deg og barna mens han selv unner seg alt han vil ha fordi han antagelig aldri har hatt så god økonomi før -- da foreslår jeg at du også takker for besøket. 

Skrevet

Nå eier ikke jeg eller er i den situasjonen, enn jeg kjenner meg veldig enig i de over er.

Takk for besøket og si at det er på tide at han går hjem.

Hvis han svarer at han er hjemme alt, sier du så fint at man betaler for å bo og ham betaler ikke, så han bor ikke "her".

Anonymous poster hash: 6c42b...ffd

Skrevet

Takk for svar :) innerst inne vet jeg at dere dessverre har rett.. Skjønner at jeg blir nødt å ta han for meg..

Anonymous poster hash: 25663...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...